Kruisje bedankt voor deze toelichting, welke plamuur is dat dan als ik vragen mag, leer nog altijd graag bijkruisje schreef: ↑07 feb 2020 09:36 plamuren icm poedercoat gaat wel, met speciale plamuur, en als de laag maar niet te dik is.
loden gaat helaas niet, smeltpunt van lood ligt nl. lager dan de oven temperatuur, 160 tov 190.
ik heb heel wat plekken lood in mn oven liggen van mensen die dat wel eens doen,
Komend winterproject n°2
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3153
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1340 times
- Been thanked: 1579 times
- Contacteer:
Re: Komend winterproject n°2
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3153
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1340 times
- Been thanked: 1579 times
- Contacteer:
Re: Komend winterproject n°2
Niets indrukwekkend maar moest gebeuren, heb met de spullen van @kruisje een nieuwe forward gemaakt voor de remzijde.
Lag hier al een tijdje en dacht eerst de alu te lassen maar heb dan maar besloten om alles nieuw te maken in ijzer.
Links het alu en verbogen stentje, recht de uitvoering in ijzer.
Nu nog wat model in maken en is klaar, heb hem ietsjes langer gemaakt dan oem om met je been iets verder van de uitlaat af te blijven
maar heb we dezelfde schroefdraad gesneden als de oem zodat je, mocht je het willen, nog altijd een standaard lengte erin kan draaien
maar degene die i had van Karins was verbogen. Miscchien nog een rechten, ik zie wel. Volgt nog een foto na montage met wat model er in.
Lag hier al een tijdje en dacht eerst de alu te lassen maar heb dan maar besloten om alles nieuw te maken in ijzer.
Links het alu en verbogen stentje, recht de uitvoering in ijzer.
Nu nog wat model in maken en is klaar, heb hem ietsjes langer gemaakt dan oem om met je been iets verder van de uitlaat af te blijven
maar heb we dezelfde schroefdraad gesneden als de oem zodat je, mocht je het willen, nog altijd een standaard lengte erin kan draaien
maar degene die i had van Karins was verbogen. Miscchien nog een rechten, ik zie wel. Volgt nog een foto na montage met wat model er in.
- kruisje
- 200-349
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 21 sep 2015 08:45
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 97 times
- Contacteer:
Re: Komend winterproject n°2
sja, is naamloos, beschermd waarschijnlijk.MoneyFor schreef: ↑07 feb 2020 12:06Kruisje bedankt voor deze toelichting, welke plamuur is dat dan als ik vragen mag, leer nog altijd graag bijkruisje schreef: ↑07 feb 2020 09:36 plamuren icm poedercoat gaat wel, met speciale plamuur, en als de laag maar niet te dik is.
loden gaat helaas niet, smeltpunt van lood ligt nl. lager dan de oven temperatuur, 160 tov 190.
ik heb heel wat plekken lood in mn oven liggen van mensen die dat wel eens doen,
Ik bestel het altijd bij mijn toeleverancier van rand artikelen voor coating.
Heb wel eens gelezen ergens dat er eigenlijk heel veel alu deeltjes inzitten, om te geleiden, en het is ook grijs van kleur.
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3153
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1340 times
- Been thanked: 1579 times
- Contacteer:
Re: Komend winterproject n°2
En we gaan traag maar gestaag verder , eerst de werkplaats weer wat aangepast. De grote freesmachine die ik nog amper gebruikte, uitgebroken naar de straat gesjord
en laten ophalen, was een brok massief ijzer van 670 kg!!! Vervolgens de beton weggekapt waar die op stond en de plankenvloer doorgetrokken, dit heeft als voordeel dat
ik nu weer meer plaats heb om daar aan de motor te lassen en dat ik niet telkens naar de andere werkplaats moet.
Ook nog een drukvat aangeschaft voor wat extra lucht, zou 270liter zijn maar op het typeplaatje staat 300liter dus heb ik 30liter meer dan verwacht .
Nu, de motor.... vandaag het achterspatbord gemaakt en het zadel voorzien van een montage, ga geen veren meer onder het zadel steken want of was het te hoog of te laag, vond m'n zin niet en heb nu maar wat in elkaar gestoken.
en laten ophalen, was een brok massief ijzer van 670 kg!!! Vervolgens de beton weggekapt waar die op stond en de plankenvloer doorgetrokken, dit heeft als voordeel dat
ik nu weer meer plaats heb om daar aan de motor te lassen en dat ik niet telkens naar de andere werkplaats moet.
Ook nog een drukvat aangeschaft voor wat extra lucht, zou 270liter zijn maar op het typeplaatje staat 300liter dus heb ik 30liter meer dan verwacht .
Nu, de motor.... vandaag het achterspatbord gemaakt en het zadel voorzien van een montage, ga geen veren meer onder het zadel steken want of was het te hoog of te laag, vond m'n zin niet en heb nu maar wat in elkaar gestoken.
- beemer_e91
- 200-349
- Berichten: 217
- Lid geworden op: 03 dec 2018 15:28
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 76 times
Re: Komend winterproject n°2
tja..wat moet ik daar op zeggen.
mooi werk weer en een mooie werkplaats
mooi werk weer en een mooie werkplaats
they say: loud pipes save lives
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3153
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1340 times
- Been thanked: 1579 times
- Contacteer:
Re: Komend winterproject n°2
Nog even een foutje van mij rechtzetten, heb hierboven namelijk in een eerdere posting een verkeerde naam genoemd
...... heb met de spullen van kruisje een nieuwe forward gemaakt voor de remzijde, dit moest @scheurneusje zijn, sorry Karin
bij deze rechtgezet .
.
...... heb met de spullen van kruisje een nieuwe forward gemaakt voor de remzijde, dit moest @scheurneusje zijn, sorry Karin
bij deze rechtgezet .
.
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3153
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1340 times
- Been thanked: 1579 times
- Contacteer:
Re: Komend winterproject n°2
@kruisje ik heb je PB gestuurd met vraag naar gegevens van je toeleverancier.
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3153
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1340 times
- Been thanked: 1579 times
- Contacteer:
Re: Komend winterproject n°2
Vandaag niks bijzonders gedaan maar iets dat ik toch al eens wou aanpakken, een lange stelschroef gemaakt in uiteraard RVS en het wat
laten bijpassen aan de carburator van tint .
Nu kan je ten alle tijde het stationair toerental aanpassen zonder schroevendraaier, niet dat dit echt een noodzaak is maar het kan nu.
.
laten bijpassen aan de carburator van tint .
Nu kan je ten alle tijde het stationair toerental aanpassen zonder schroevendraaier, niet dat dit echt een noodzaak is maar het kan nu.
.
- charlesb52
- *
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
- Locatie: Maastricht
- Has thanked: 2101 times
- Been thanked: 1354 times
- Contacteer:
Re: Komend winterproject n°2
Mooi dat je dat kan, ik liet er eentje voor Sportzilla1 uit Japan komen!!!
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3153
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1340 times
- Been thanked: 1579 times
- Contacteer:
Re: Komend winterproject n°2
Dit was een eenvoudig iets en heeft me slechts een klein half uurtje gekost om te maken, het zoeken van het materiaal en alles terug opruimen inbegrepen. Dus hebcharlesb52 schreef: ↑15 mar 2020 19:32 Mooi dat je dat kan, ik liet er eentje voor Sportzilla1 uit Japan komen!!!
ik de rest van de dag zitten denken aan wat ik nu zou beginnen .
Was wel begonnen met de achterbrug te lakken bij wijze van test en het wil niet lukken, de flakes zijn mooi maar ze lossen mijn onderlaag op dus moet nu de moed
vinden om de achterbrug terug blank te zetten en dat is iets dat ik niet graag doe. Het rare is dat ik de master cylinder idem heb afgewerkt en die is er zeer mooi uit
gekomen.
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3153
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1340 times
- Been thanked: 1579 times
- Contacteer:
Re: Komend winterproject n°2
Nog even iets aan de carburator gedaan.
Niets speciaals maar doe dit altijd eigenlijk, het plaatsen van een mengsel stelschroef die je gewoon met je vingers kan afregelen zonder schroevendraaier.
Nog een tip, als je dit type stelschroef gebruikt vijl er dan een voelbare markering in zodat je de toeren makkelijk kan tellen. Is geen echte noodzaak maar
hierdoor kan je makkelijk iedere keer terug naar je vorige of beginstand instellen want eens de carb gemonteerd zit kan je niet echt meer zien maar voelen.
Niets speciaals maar doe dit altijd eigenlijk, het plaatsen van een mengsel stelschroef die je gewoon met je vingers kan afregelen zonder schroevendraaier.
Nog een tip, als je dit type stelschroef gebruikt vijl er dan een voelbare markering in zodat je de toeren makkelijk kan tellen. Is geen echte noodzaak maar
hierdoor kan je makkelijk iedere keer terug naar je vorige of beginstand instellen want eens de carb gemonteerd zit kan je niet echt meer zien maar voelen.
- scheurneusje
- 900-999
- Berichten: 909
- Lid geworden op: 27 sep 2015 10:24
- Locatie: Bakel
- Has thanked: 872 times
- Been thanked: 371 times
- Contacteer:
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3153
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1340 times
- Been thanked: 1579 times
- Contacteer:
Re: Komend winterproject n°2
Staat in elkaar, denk dat ik niets vergeten ben want zelfs m'n blauwe handvaten zitten er al op
Moet nu volledig terug uit elkaar om alles af te lassen en vervolgens in de lak te zetten.
Moet nu volledig terug uit elkaar om alles af te lassen en vervolgens in de lak te zetten.
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3153
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1340 times
- Been thanked: 1579 times
- Contacteer:
Re: Komend winterproject n°2
De tank en spatbord worden zilver en het frame normaal in die flake zoals nu de swingarm reeds is maar ik heb problemen met de hechting zodat ik de
swingarm terug moet afschuren. Ga dan eerst nog wat proefstukjes spuiten maar ik neig meer en meer naar zijdeglans zwart voor het frame, ben ik nog
in twijfel over omdat zwart dan weer zo gewoon is. Die flake is echt wel mooi en speciaal, zonder zon toont die grijs zwart maar vanaf het moment dat
er zonlicht opstaat wordt die bijna zoals chroom. Ik heb eerder in deze posting de master-remcylinder al eens getoond, die is ook in die flake gedaan.
swingarm terug moet afschuren. Ga dan eerst nog wat proefstukjes spuiten maar ik neig meer en meer naar zijdeglans zwart voor het frame, ben ik nog
in twijfel over omdat zwart dan weer zo gewoon is. Die flake is echt wel mooi en speciaal, zonder zon toont die grijs zwart maar vanaf het moment dat
er zonlicht opstaat wordt die bijna zoals chroom. Ik heb eerder in deze posting de master-remcylinder al eens getoond, die is ook in die flake gedaan.
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3153
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1340 times
- Been thanked: 1579 times
- Contacteer:
Re: Komend winterproject n°2
Heb vandaag weer iets gerecycled , had enkele jaren geleden een sissybar van een sportster afgeslepen en de bovenzijde bijgehouden. Dan vandaag
er maar 2 steunen met kunstige plaatjes voor gemaakt en er aangelast. Zat spijtg genoeg wel zonder argon dus maar met de elektrode gelast.
Heb ze ook eens in het zilver gezet om te kijken wat het beste is, wordt nadien gepoederlakt in de kleur van m'n keuze. De montage gebeurt door
middel van 4 bouten en kan dan makkelijk erop of eraf worden genomen naargelang de keuze van de dag .
Laat gerust jullie mening weten, zilver of zijdeglans zwart zoals de springer vork.
er maar 2 steunen met kunstige plaatjes voor gemaakt en er aangelast. Zat spijtg genoeg wel zonder argon dus maar met de elektrode gelast.
Heb ze ook eens in het zilver gezet om te kijken wat het beste is, wordt nadien gepoederlakt in de kleur van m'n keuze. De montage gebeurt door
middel van 4 bouten en kan dan makkelijk erop of eraf worden genomen naargelang de keuze van de dag .
Laat gerust jullie mening weten, zilver of zijdeglans zwart zoals de springer vork.
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3153
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1340 times
- Been thanked: 1579 times
- Contacteer:
Re: Komend winterproject n°2
Dan zijn we momenteel al met 2 , de vrouw ziet liever het zilver.
Daar gaat veilig tot 3,5 liter in, met 3,8 liter komt het net in de verluchting.
-
- 1500-1749
- Berichten: 1621
- Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
- Has thanked: 182 times
- Been thanked: 362 times
Re: Komend winterproject n°2
Zilver is kleur voor mensen die geen mening hebben. Doe maar zilver. Zo'n fiets moet knallen qua kleur. Of camo
-
- 200-349
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 04 jul 2017 00:23
- Locatie: Lelystad
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 90 times
Re: Komend winterproject n°2
Ik zou zilver doen!
Maarrrr als het frame zwart is, dan is zwart weer mooier qua geheel
Maarrrr als het frame zwart is, dan is zwart weer mooier qua geheel
- scheurneusje
- 900-999
- Berichten: 909
- Lid geworden op: 27 sep 2015 10:24
- Locatie: Bakel
- Has thanked: 872 times
- Been thanked: 371 times
- Contacteer:
Re: Komend winterproject n°2
zwart... ...past mooi bij the springer vork toch.....
Maar als ik de motor zo nog eens bekijk , die uitlaten komen die bij een bocht naar rechts niet aan de grond?
Hier moet ik denk ik mijn voorrem ontluchten of zo maar ik kom maar nergens toe....
Maar als ik de motor zo nog eens bekijk , die uitlaten komen die bij een bocht naar rechts niet aan de grond?
Hier moet ik denk ik mijn voorrem ontluchten of zo maar ik kom maar nergens toe....
Never Give Up
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3153
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1340 times
- Been thanked: 1579 times
- Contacteer:
Re: Komend winterproject n°2
Dat was ook mijn gedacht
De foto bedriegt een beetje van zo kort bij en de hoek waaruit de foto is gemaakt + de motor staat net op een bult in het grasperk.Maar als ik de motor zo nog eens bekijk , die uitlaten komen die bij een bocht naar rechts niet aan de grond?
Misschien tegelijk de remolie gewoon volledig verversen want dat wordt dikwijls over het hoofd gezien, te oude remolie zorgt ook voorHier moet ik denk ik mijn voorrem ontluchten of zo maar ik kom maar nergens toe....
slechtere remmen omdat er teveel water in is opgenomen en omdat water niet samen-persbaar is gaat de remkracht ook achteruit.
- Johan m
- 500-599
- Berichten: 545
- Lid geworden op: 21 sep 2015 21:08
- Has thanked: 232 times
- Been thanked: 373 times
Re: Komend winterproject n°2
DOT5 is een silicone vloeistof, dat is niet hygroscopisch (wateraantrekkend) zoals DOT3 , DOT4 en DOT5.1 dat wel zijn.
Het probleem van water in remvloeistof is niet dat het niet samenpersbaar is, dat is namelijk geen enkele vloeistof dus ook remvloeistof niet.
Water kan bij hogere temperaturen zoals die kunnen ontstaan bij flink remmen gaan koken, wat betekent dat je een dampbel in je remsysteem krijgt die wel samenpersbaar is.
Dit heeft serieuze gevolgen voor de remkracht.
Ook veroorzaakt te veel water in remvloeistof corrosie in het remsysteem.
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3153
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1340 times
- Been thanked: 1579 times
- Contacteer:
Re: Komend winterproject n°2
Dank je Johan voor de uitgebreide uitleg ,
Mede door de opmerking van Scheurneusje over het ontluchten en omdat bij mij bijna alles met 4 is op dit moment en had vorig weekend de 48 net gedaan en die zit vol met de 4 .
Er komt namelijk niet zomaar lucht in de leiding als er niet aan gewerkt is ( bv nieuwe remolie ), de bike van Sheurneusje heeft normaal de 5 maar toch best ff checken welke er daadwerkelijk inzit want beide zijn niet mengbaar. Ik heb zelf al gehad dat er Dot5 op het deksel staat en er dan 4 blijkt in te zitten maar zelfs bij een 5 is een volledige wissel niet slecht als dat een tijdje geleden is. Ik doe iedere 2 jaar een complete wissel ongeacht de km's bij een Dot4 , heb ook zo'n remvloeistof tester en dan sta je soms toch versteld dat er aardig wat vocht in wordt opgenomen op slechts 2 jaar tijd.
Aangezien mijn argon op was en ik me moest bezig houden gisteren, ik heb dan maar een Tig-pen gemaakt ... is niet direct iets voor de motor maar ik gebruik het wel om de motor verder af te bouwen. Ik heb last van artrose in mijn handen en het aanvoeren van de draad voor de tig lukt me niet altijd even makkelijk dus daarom dit hulpmiddel maar gemaakt.
Ik weet je kan ze kopen in de winkel of zelfs bij Ali voor iets van een 20€ maar nu ben ik bezig geweest en hoef ik ook geen 6 weken te wachten Komt bij dat deze nog custom is ook, heb hem gemaakt naar mijn hand en de vinger uitsparing ( foto 8 ) gemaakt waar ze moet zijn.
Mede door de opmerking van Scheurneusje over het ontluchten en omdat bij mij bijna alles met 4 is op dit moment en had vorig weekend de 48 net gedaan en die zit vol met de 4 .
Er komt namelijk niet zomaar lucht in de leiding als er niet aan gewerkt is ( bv nieuwe remolie ), de bike van Sheurneusje heeft normaal de 5 maar toch best ff checken welke er daadwerkelijk inzit want beide zijn niet mengbaar. Ik heb zelf al gehad dat er Dot5 op het deksel staat en er dan 4 blijkt in te zitten maar zelfs bij een 5 is een volledige wissel niet slecht als dat een tijdje geleden is. Ik doe iedere 2 jaar een complete wissel ongeacht de km's bij een Dot4 , heb ook zo'n remvloeistof tester en dan sta je soms toch versteld dat er aardig wat vocht in wordt opgenomen op slechts 2 jaar tijd.
Aangezien mijn argon op was en ik me moest bezig houden gisteren, ik heb dan maar een Tig-pen gemaakt ... is niet direct iets voor de motor maar ik gebruik het wel om de motor verder af te bouwen. Ik heb last van artrose in mijn handen en het aanvoeren van de draad voor de tig lukt me niet altijd even makkelijk dus daarom dit hulpmiddel maar gemaakt.
Ik weet je kan ze kopen in de winkel of zelfs bij Ali voor iets van een 20€ maar nu ben ik bezig geweest en hoef ik ook geen 6 weken te wachten Komt bij dat deze nog custom is ook, heb hem gemaakt naar mijn hand en de vinger uitsparing ( foto 8 ) gemaakt waar ze moet zijn.
- RoelVP
- 350-499
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 06 mar 2016 16:24
- Has thanked: 245 times
- Been thanked: 255 times
Re: Komend winterproject n°2
Ik wil hier nog even op inpikken. Als water kookt, wordt het stoom. Die stoom zorgt voor druk, kijk maar naar hoe een stoomlocomotief werkt. Druk in uw remleiding ... geeft remkracht.Johan m schreef: ↑02 apr 2020 00:56DOT5 is een silicone vloeistof, dat is niet hygroscopisch (wateraantrekkend) zoals DOT3 , DOT4 en DOT5.1 dat wel zijn.
Het probleem van water in remvloeistof is niet dat het niet samenpersbaar is, dat is namelijk geen enkele vloeistof dus ook remvloeistof niet.
Water kan bij hogere temperaturen zoals die kunnen ontstaan bij flink remmen gaan koken, wat betekent dat je een dampbel in je remsysteem krijgt die wel samenpersbaar is.
Dit heeft serieuze gevolgen voor de remkracht.
Ook veroorzaakt te veel water in remvloeistof corrosie in het remsysteem.
Water in uw remleidingen is heel gevaarlijk, want als dat water zakt (wat mogelijk is aangezien water zwaarder is dan olie, olie drijft op water als je het lang genoeg laat rusten) tot aan uw remcilinders, dan kan tijdens het regelmatig remmen, en dus het opwekken van hitte, het water in stoom omgevormd worden en zeer plots de druk in uw remleiding doen toenemen. Wat betekent dat uw rem aanslaat zonder dat je aan het hendeltje komt.