kaatjes bike en leven....
- charlesb52
- *
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
- Locatie: Maastricht
- Has thanked: 2101 times
- Been thanked: 1354 times
- Contacteer:
- scheurneusje
- 900-999
- Berichten: 909
- Lid geworden op: 27 sep 2015 10:24
- Locatie: Bakel
- Has thanked: 872 times
- Been thanked: 371 times
- Contacteer:
Re: kaatjes bike en leven....
Oke en wat is dat dan een gs?
Had een bmw scraver 650 zoiets gezien, maar was 1 cillnder.
Ben nu toch weer aan kijken sportster 1200.
Maar bmw heb ik inderdaad ook naar zitten kijken.
...moeilijk iemand anders zei je moet minimaal voor 3 cilinders gaan..
Had een bmw scraver 650 zoiets gezien, maar was 1 cillnder.
Ben nu toch weer aan kijken sportster 1200.
Maar bmw heb ik inderdaad ook naar zitten kijken.
...moeilijk iemand anders zei je moet minimaal voor 3 cilinders gaan..
Never Give Up
- EasyWim
- 800-899
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
- Locatie: Purmerend (NL)
- Has thanked: 637 times
- Been thanked: 472 times
Re: kaatjes bike en leven....
Een GS ziet er nog meer off the road uit. Dit is het standaard straat model, de R850R. De eerste R in alle modellen staat voor het bekende boxer blok. De K serie zijn de lijn motoren (3 en 4 cilinder). De FS serie zijn de staande 1 en 2 cilinder modellen.
Misschien is het ook verstandig om naar het gewicht en het zwaartepunt van dit gewicht te kijken. Ik kan mij ook voorstellen dat het op de bok zetten niet te zwaar moet gaan, misschien is een zijstandaard wel veel handiger.
Als je het hebt over hele lichte handelbare motoren met ook nog eens een laag zwaartepunt (en ik durf het hier bijna niet te zeggen, maar die ook nog een beetje op een Sporster lijken) dan zou een Honda Rebel ook wat kunnen zijn.
Succes, keuze genoeg in ieder geval.
Toegevoegd in 2 minuten 53 secondes:
- scheurneusje
- 900-999
- Berichten: 909
- Lid geworden op: 27 sep 2015 10:24
- Locatie: Bakel
- Has thanked: 872 times
- Been thanked: 371 times
- Contacteer:
Re: kaatjes bike en leven....
Hey thanks heb gekeken naar specificaties bmw ,zithoogte 80 cm helaas...
En honda rebel had ik al gezien inderdaad,heel mooi,maar te weinig pk,dat ben ik zo beu.
Heb inderdaad ook naar honda 750ncx zitten kijken automaat...
Want inderdaad ook vaak krampen in handen van teveel koppelen....(maar vaak ook kwestie van gewoon even stoppen en rusten)
Moeilijk...want wat een vriend van me zegt 3 if 4 cilinder rijd rustiger en geeft minder trillingen door...
Sportster uit 2006 heeft zijn blok ook in rubbers liggen volgens mij,dus ook minder trillingen?
Het is moeilijk, zoals gewoonlijk vlieg ik van links naar rechts,ene moment denk ik verstandig zijn goedkope jap of bmw kopen, dadelijk ga je rijden 8s het weer af.
Dan weer zie ik sportster 1200 denk ik dat rijd gewoon fijn,en ik kan het goed handelen,en goede zithoogte...
Die chopper van jap vind ik niet mooi en met mijn rug zowieso geen forwards...
Dus motors kijken en erop zitten vooral zodra dadelijk alles weer open is...
Mischien 31 e of 2 op een sportster uit 2006 proefrijden....?
Wie zal het zeggen....
En honda rebel had ik al gezien inderdaad,heel mooi,maar te weinig pk,dat ben ik zo beu.
Heb inderdaad ook naar honda 750ncx zitten kijken automaat...
Want inderdaad ook vaak krampen in handen van teveel koppelen....(maar vaak ook kwestie van gewoon even stoppen en rusten)
Moeilijk...want wat een vriend van me zegt 3 if 4 cilinder rijd rustiger en geeft minder trillingen door...
Sportster uit 2006 heeft zijn blok ook in rubbers liggen volgens mij,dus ook minder trillingen?
Het is moeilijk, zoals gewoonlijk vlieg ik van links naar rechts,ene moment denk ik verstandig zijn goedkope jap of bmw kopen, dadelijk ga je rijden 8s het weer af.
Dan weer zie ik sportster 1200 denk ik dat rijd gewoon fijn,en ik kan het goed handelen,en goede zithoogte...
Die chopper van jap vind ik niet mooi en met mijn rug zowieso geen forwards...
Dus motors kijken en erop zitten vooral zodra dadelijk alles weer open is...
Mischien 31 e of 2 op een sportster uit 2006 proefrijden....?
Wie zal het zeggen....
Never Give Up
- bendix
- 350-499
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 21 sep 2015 22:13
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 124 times
- Contacteer:
Re: kaatjes bike en leven....
Gelukkig zijn er lekker veel meningen. Ik blijf even bij mijn suggestie van een R850R of R1100R. Die zithoogte klopt niet, ga er maar eens een proberen. Ik vond hem eerst erg lelijk maar dacht dat zie je niet als je er op zit. Eenmaal op gereden was het comfort all over the place. Een Sportster blijft, in welke uitvoering dan ook, altijd een prachtige motor maar comfort is ver te zoeken. Ik heb nu een Deuce en dat zit ook echt lekker maar dan heb je het meteen weer over 9000 euro. Kun je twee Sportys voor kopen. Zoek gewoon zo'n BMW en ga er op zitten. Echt waar. Ziet er niet uit maar maakt niks uit. Kun je afstanden mee maken en kom jij uitgerust ergens aan
www.bensbikes.nl FX1200 met Sportster voorkant
- EasyWim
- 800-899
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
- Locatie: Purmerend (NL)
- Has thanked: 637 times
- Been thanked: 472 times
Re: kaatjes bike en leven....
Ik heb altijd begrepen dat het blok van de 883 opgehangen is in rubber en dat de 1200 balansassen heeft. Allebei de technieken zijn bedoeld om een bepaalde hoeveelheid trillingen op te heffen, maar volgens mij doen ze dat ongeveer evenveel en is de 883 (die ik ook heb) echt niet veel trillingsvrijer dan de 1200. Maar misschien zijn er hier op het forum die met beide modellen ervaring hebben en het verschil beter kunnen aangeven. Ik lees ook weleens dat mensen de koppeling erg zwaar vinden gaan, maar dit verschilt per Sportster (misschien dat hier ook verschil zit tussen de bouwjaren?). Mijn ervaring is dat de wat moderne jappen hele lichte (hydraulische) koppelingen hebben en veel minder trillingen doorgeven aan de berijder dan de HD's. Klinkt misschien raar, maar je zou eigenlijk een proefrit moeten maken op een moment dat het wat minder gaat. Als het op zo'n moment allemaal nog te doen is dan weet je dat je de juiste hebt. Als je gaat proefrijden op het moment dat je je top voelt kan het eigenlijk daarna alleen nog maar tegenvallen. Maar er zijn zat motoren te koop, ik zou een favoriet model kiezen (chopper/weg/off road/race enz.) en dan een aantal eisen bedenken (gewicht, zitpositie, koppeling, zithoogte, pk's enz.) En als je iets vindt wat bijna goed is kun je een zadel of lengte van de schokbrekers bijvoorbeeld altijd nog op maat laten maken.
Overigens is het verschil tussen een BMW 3 en 4 cilinder minimaal, zeker vergeleken met een Harley. Een 3 cilinder rijdt ook als een naaimachientje. Ze zijn echter niet echt licht en ook de zithoogte (en daarmee ook het zwaartepunt) is niet echt laag. Zijn trillingen echt een heel belangrijk punt dan moet je op zoek naar een 4 cilinder lijn motor, de rest trilt simpelweg gewoon meer.
Overigens is het verschil tussen een BMW 3 en 4 cilinder minimaal, zeker vergeleken met een Harley. Een 3 cilinder rijdt ook als een naaimachientje. Ze zijn echter niet echt licht en ook de zithoogte (en daarmee ook het zwaartepunt) is niet echt laag. Zijn trillingen echt een heel belangrijk punt dan moet je op zoek naar een 4 cilinder lijn motor, de rest trilt simpelweg gewoon meer.
- scheurneusje
- 900-999
- Berichten: 909
- Lid geworden op: 27 sep 2015 10:24
- Locatie: Bakel
- Has thanked: 872 times
- Been thanked: 371 times
- Contacteer:
Re: kaatjes bike en leven....
Hey @bendix maakt jaartal nog uit van die r850r?
@easywim ja heb ook al verschillende jappen gehad,een diversion 900,een vstrom 1000,een honda hornet 900...
De vstrom vond ik absoluut niet fijn in bv file wat een gestotter...
De hornet als ik op bv berghelling weg wilde rijden in zijn 1 sloeg hij af,en windbescherming was minder..
De diversion wel heel fijn en comfortabel maar ook weer zwaarder vooral op middenbok zetten.
En wil eigenlijk liever voor geen kuip, want zie graag mijn voorband als we in buitenland weer ergens in middle of nowwhere moeten manoeuvreren.
Bmw heeft zeker mijn aandacht bendix..
Maar vind hem best zwaar,maar zodra weer kan ga ik inderdaad kijken en erop zitten
@easywim ja heb ook al verschillende jappen gehad,een diversion 900,een vstrom 1000,een honda hornet 900...
De vstrom vond ik absoluut niet fijn in bv file wat een gestotter...
De hornet als ik op bv berghelling weg wilde rijden in zijn 1 sloeg hij af,en windbescherming was minder..
De diversion wel heel fijn en comfortabel maar ook weer zwaarder vooral op middenbok zetten.
En wil eigenlijk liever voor geen kuip, want zie graag mijn voorband als we in buitenland weer ergens in middle of nowwhere moeten manoeuvreren.
Bmw heeft zeker mijn aandacht bendix..
Maar vind hem best zwaar,maar zodra weer kan ga ik inderdaad kijken en erop zitten
Never Give Up
- bendix
- 350-499
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 21 sep 2015 22:13
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 124 times
- Contacteer:
Re: kaatjes bike en leven....
Voor 1995 is meestal goedkoper, daarna hebben ze mooie tellers met toerenteller. Kilometerstand is niet echt belangrijk. Je kunt ze soms scoren onder de 2000 euro. Zit een handelaar in Enkhuizen die niet al te beroerde prijzen heeft. Particulier is natuurlijk goedkoper. Ik was er erg tevreden over maar ja, is geen Harley hè. Ga een keer proef zitten. Een alternatief zou een Suzuki VX800 kunnen zijn. Ook een niet zo'n populaire machine maar een leuk ding voor weinig en een gewone zit. Als je je ogen dicht doet is het net een Sportster. En dan zijn er nog genoeg andere Japanners maar ja. Iedereen heeft zo zijn favorieten. Succes met zoeken.
www.bensbikes.nl FX1200 met Sportster voorkant
- charlesb52
- *
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
- Locatie: Maastricht
- Has thanked: 2101 times
- Been thanked: 1354 times
- Contacteer:
Re: kaatjes bike en leven....
De BMW, gewoon een supermotor zoals @bendix al zei.
Voor de Monsters reed Monique járen tevreden op een K75s!
Zelfs een keer met z’n 2en erop teruggereden vanuit Zaragoza waar ik Sportzilla1 achterliet met een defect....
Comfortabel, snel etc!
Btw, je kunt er ook iets aparts van maken!!!
Voor de Monsters reed Monique járen tevreden op een K75s!
Zelfs een keer met z’n 2en erop teruggereden vanuit Zaragoza waar ik Sportzilla1 achterliet met een defect....
Comfortabel, snel etc!
Btw, je kunt er ook iets aparts van maken!!!
- scheurneusje
- 900-999
- Berichten: 909
- Lid geworden op: 27 sep 2015 10:24
- Locatie: Bakel
- Has thanked: 872 times
- Been thanked: 371 times
- Contacteer:
Re: kaatjes bike en leven....
Hey @charlesb52 volgens mij zei @bendix de R...
Ga donderdag op een R1150R proefrijden. Ze hebben ook een 650
en zaterdag mocht de bmw niet bevallen proefrit met een sportster 1200c uit 2006
Ga voor de BMW maar hoop dat hij niet te hoog is..
Ga donderdag op een R1150R proefrijden. Ze hebben ook een 650
en zaterdag mocht de bmw niet bevallen proefrit met een sportster 1200c uit 2006
Ga voor de BMW maar hoop dat hij niet te hoog is..
Never Give Up
- Dorski
- 200-349
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 24 jul 2020 15:01
- Locatie: Brabant
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 108 times
Re: kaatjes bike en leven....
Wat goed dat je het weer probeert
Volgens mij zijn er ook nog extra lage zadels beschikbaar voor de BMW.
Wellicht is een Yamaha BT1100 buldog nog een optie.
Vind ik persoonlijk een hele mooie motor.
V-twin, veel koppel, soepel blok en vooral lage zit.
Succes met het proefrijden.
Volgens mij zijn er ook nog extra lage zadels beschikbaar voor de BMW.
Wellicht is een Yamaha BT1100 buldog nog een optie.
Vind ik persoonlijk een hele mooie motor.
V-twin, veel koppel, soepel blok en vooral lage zit.
Succes met het proefrijden.
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3153
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1340 times
- Been thanked: 1579 times
- Contacteer:
Re: kaatjes bike en leven....
Klopt, dat was ook het geval op mijn RT, was een verlaagd zadel maar weet niet meer hoeveel cm het was, ik dacht 3 maar ben niet zeker.
- bendix
- 350-499
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 21 sep 2015 22:13
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 124 times
- Contacteer:
Re: kaatjes bike en leven....
De R modellen hebben altijd een zadel dat vrij gemakkelijk in drie standen gezet kan worden. De Buldog is ook een prima alternatief.
www.bensbikes.nl FX1200 met Sportster voorkant
-
- 1500-1749
- Berichten: 1621
- Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
- Has thanked: 182 times
- Been thanked: 362 times
Re: kaatjes bike en leven....
Nou iedereen toch reclame staat te maken voor duitse lelijkerds en Japanse troep. Karin probeer eens een Engelse drie cilinder. Street triple of de 2 cilinder America . Al geeft dat meer trillingen . Dat doen de meeste 1 en 2 cilinders. Maar de Street Triple zal je niet tegenvallen
- scheurneusje
- 900-999
- Berichten: 909
- Lid geworden op: 27 sep 2015 10:24
- Locatie: Bakel
- Has thanked: 872 times
- Been thanked: 371 times
- Contacteer:
Re: kaatjes bike en leven....
Goedemorgen @bow heb zelf al gekeken naar triumph,vind ik namelijk ook super.
Maar de street triple vind ik echt niet mooi,ben altijd wel geweest van de tiger en de all road de Explorer, maar laatste valt zowieso af echt heel hoog,heb ik al geprobeerd en destijds te duur..
Dus jazeker triumph heb ik ook naar gekeken.
Maar op gegeven moment moest ik een motor doorgeven anders mag ik niet gaan proefrijden.
Er staan daar meerdere motors,ga op degene die ik zie zitten, eerst zitten.
Is de hoogte en zwaarte goed ,dan ga ik ermee proefrijden.
Vind namelijk ook belangrijk dat ik de motor alleen goed kan handelen zonder hulp.
Ik ben nu zover dat het merk me niet uitmaakt..
Als ik maar kan rijden.
Hou jullie op de hoogte
Maar de street triple vind ik echt niet mooi,ben altijd wel geweest van de tiger en de all road de Explorer, maar laatste valt zowieso af echt heel hoog,heb ik al geprobeerd en destijds te duur..
Dus jazeker triumph heb ik ook naar gekeken.
Maar op gegeven moment moest ik een motor doorgeven anders mag ik niet gaan proefrijden.
Er staan daar meerdere motors,ga op degene die ik zie zitten, eerst zitten.
Is de hoogte en zwaarte goed ,dan ga ik ermee proefrijden.
Vind namelijk ook belangrijk dat ik de motor alleen goed kan handelen zonder hulp.
Ik ben nu zover dat het merk me niet uitmaakt..
Als ik maar kan rijden.
Hou jullie op de hoogte
Never Give Up
- bendix
- 350-499
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 21 sep 2015 22:13
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 124 times
- Contacteer:
Re: kaatjes bike en leven....
Ben benieuwd hoor. Ook ik heb wat verschillende Triumph's gehad. Heerlijke motor als hij eenmaal vooruit gaat maar ik vond hem nogal zwaar als je hem moest verplaatsen. De 750 beviel mij het meest. Ik heb er een verlagingssetje op gezet maar dat beviel niet. Ketting liep soms aan. Je kunt ook de achteras omdraaien, wordt die ook wat lager. Maar ze blijven mooi en redelijk betaalbaar. Perfect blok.
www.bensbikes.nl FX1200 met Sportster voorkant
-
- 1500-1749
- Berichten: 1621
- Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
- Has thanked: 182 times
- Been thanked: 362 times
Re: kaatjes bike en leven....
Ja een hele fijne motor. Maar moeilijk om er een te vindenbendix schreef: ↑30 dec 2020 13:03 Ben benieuwd hoor. Ook ik heb wat verschillende Triumph's gehad. Heerlijke motor als hij eenmaal vooruit gaat maar ik vond hem nogal zwaar als je hem moest verplaatsen. De 750 beviel mij het meest. Ik heb er een verlagingssetje op gezet maar dat beviel niet. Ketting liep soms aan. Je kunt ook de achteras omdraaien, wordt die ook wat lager. Maar ze blijven mooi en redelijk betaalbaar. Perfect blok.
- scheurneusje
- 900-999
- Berichten: 909
- Lid geworden op: 27 sep 2015 10:24
- Locatie: Bakel
- Has thanked: 872 times
- Been thanked: 371 times
- Contacteer:
Re: kaatjes bike en leven....
Nou de koop is beklonken
Ergens februari ga ik hem ophalen,
Hij krijgt nog beurt en bij bmw dealer abs terugroepactie, en wordt groter windscherm op gemonteerd..
En ik moet iets hogere motorschoenen
Maar wat rijd hij lekker over drempels echt zo soepel...en toch redelijk mooi geluid en de gasreactie
Nou trainen trainen...want ik ben nog zo stijf,ben de oxycodon ook al aan het afbouwen.
En nu maar hopen dat na motorrijden niet te erge last meer ga krijgen....
Anders gewoon even laten staan tot het Mischien weer gaat.... Fijne jaarwisseling allemaal
En op een goed, geweldig, gelukkig,gezond 2021
Ergens februari ga ik hem ophalen,
Hij krijgt nog beurt en bij bmw dealer abs terugroepactie, en wordt groter windscherm op gemonteerd..
En ik moet iets hogere motorschoenen
Maar wat rijd hij lekker over drempels echt zo soepel...en toch redelijk mooi geluid en de gasreactie
Nou trainen trainen...want ik ben nog zo stijf,ben de oxycodon ook al aan het afbouwen.
En nu maar hopen dat na motorrijden niet te erge last meer ga krijgen....
Anders gewoon even laten staan tot het Mischien weer gaat.... Fijne jaarwisseling allemaal
En op een goed, geweldig, gelukkig,gezond 2021
Laatst gewijzigd door scheurneusje op 31 dec 2020 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Never Give Up
-
- Moderator
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: 23 sep 2015 06:15
- Has thanked: 283 times
- Been thanked: 340 times
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3153
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1340 times
- Been thanked: 1579 times
- Contacteer:
- kruisje
- 200-349
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 21 sep 2015 08:45
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 97 times
- Contacteer:
Re: kaatjes bike en leven....
Een hele fijne motor, geniet er van.
Valt mss zwaar nu om HD te verlaten, maar ben ook al lang van plan om een GS aan te schaffen, ik denk dat we er allemaal aan moeten in de loop der jaren...
Valt mss zwaar nu om HD te verlaten, maar ben ook al lang van plan om een GS aan te schaffen, ik denk dat we er allemaal aan moeten in de loop der jaren...
- Dorski
- 200-349
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 24 jul 2020 15:01
- Locatie: Brabant
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 108 times
Re: kaatjes bike en leven....
Mooie motor hoor. Toch ook een 2cilinder met een heel eigen karakter zo’n boxerblok.
Ga je vast heel veel plezier aan beleven.
Ga je vast heel veel plezier aan beleven.
- bendix
- 350-499
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 21 sep 2015 22:13
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 124 times
- Contacteer:
Re: kaatjes bike en leven....
Veel plezier met je mooie motor, je zult er geen spijt van krijgen.
www.bensbikes.nl FX1200 met Sportster voorkant