mijn upgrade
- choco
- 200-349
- Berichten: 318
- Lid geworden op: 02 jan 2021 09:26
- Locatie: Bovenkarspel
- Has thanked: 481 times
- Been thanked: 186 times
mijn upgrade
Ik had de mogelijkheid om mijn bike te upgraden.... choco stijl.
Het enige wat gebleven is, is het 1214cc motorblok uit 88/91/94, afhankelijk welk onderdeel je bekijkt.
Hierbij wat specs: frame 3" up, monoshock softail, 45° balhoofd, +16" 41mm vork 6° onderuit, R1 wielen (200 achter), dubbele 4zuiger klauw voor én achter, K&N aircharger, Andrews N4, supertrapp 2-1.
Ik denk dat het een kruising longbike/pro street/dragracer wordt
Ik ga deze week met de bedrading beginnen van scrap.
Het enige wat gebleven is, is het 1214cc motorblok uit 88/91/94, afhankelijk welk onderdeel je bekijkt.
Hierbij wat specs: frame 3" up, monoshock softail, 45° balhoofd, +16" 41mm vork 6° onderuit, R1 wielen (200 achter), dubbele 4zuiger klauw voor én achter, K&N aircharger, Andrews N4, supertrapp 2-1.
Ik denk dat het een kruising longbike/pro street/dragracer wordt
Ik ga deze week met de bedrading beginnen van scrap.
Keep the rubber side down
- EasyWim
- 800-899
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
- Locatie: Purmerend (NL)
- Has thanked: 637 times
- Been thanked: 472 times
Re: mijn upgrade
Die balhoofdhoek is wel heftig, ben benieuwd hoe dat in de praktijk zal rijden. Dat het een kruising gaat worden van van alles en nog wat is wel duidelijk Succes in ieder geval!
- choco
- 200-349
- Berichten: 318
- Lid geworden op: 02 jan 2021 09:26
- Locatie: Bovenkarspel
- Has thanked: 481 times
- Been thanked: 186 times
Re: mijn upgrade
Bedankt. Mijn voorgaande bike had 12" over dus ik ben wel iets gewend.
Keep the rubber side down
- charlesb52
- *
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
- Locatie: Maastricht
- Has thanked: 2101 times
- Been thanked: 1354 times
- Contacteer:
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3153
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1340 times
- Been thanked: 1579 times
- Contacteer:
Re: mijn upgrade
Ik blijf dit op de voet volgen, vind het een leuk project om te zien maar zou er zelf niet mee willen rijden vanwege die wielbasis, lijkt me kut
om hiermee door een file te walsen maar blijft er stoer uitzien.
om hiermee door een file te walsen maar blijft er stoer uitzien.
- choco
- 200-349
- Berichten: 318
- Lid geworden op: 02 jan 2021 09:26
- Locatie: Bovenkarspel
- Has thanked: 481 times
- Been thanked: 186 times
Re: mijn upgrade
Files is simpel... haarspeldbochten (oa in de moezel) zijn de echte uitdaging... ik denk dat ik met deze voortaan maar de busroutes volg
Keep the rubber side down
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3153
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1340 times
- Been thanked: 1579 times
- Contacteer:
- Johan m
- 500-599
- Berichten: 545
- Lid geworden op: 21 sep 2015 21:08
- Has thanked: 232 times
- Been thanked: 373 times
Re: mijn upgrade
Hebben we eindelijk weer eens iemand die echt iets bouwt, beginnen we gelijk weer te zeuren dat het met die vork nooit goed kan sturen.....
Hetzelfde toen ik met de hardtail bij SON aankwam, begon er ook meteen een te zeuren dat ik gek was om zo een eind met een hardtail te rijden.
Laat choco gewoon lekker bouwen, ben benieuwd!
Hetzelfde toen ik met de hardtail bij SON aankwam, begon er ook meteen een te zeuren dat ik gek was om zo een eind met een hardtail te rijden.
Laat choco gewoon lekker bouwen, ben benieuwd!
- ronnie
- 200-349
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 24 sep 2020 19:12
- Locatie: Eindhoven
- Has thanked: 196 times
- Been thanked: 194 times
Re: mijn upgrade
Coole fiets choco !
Heb je toevallig een foto van de bovenkant van je achterbrug ? Bij een vriend van me staat een versoftailde sporty met 2 horizontale schokkers, en dat ding is me toch lelijk...
Maar zo van de zijkant gezien ziet het er bij jou mooi uit. Ben best benieuwd
Heb je toevallig een foto van de bovenkant van je achterbrug ? Bij een vriend van me staat een versoftailde sporty met 2 horizontale schokkers, en dat ding is me toch lelijk...
Maar zo van de zijkant gezien ziet het er bij jou mooi uit. Ben best benieuwd
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3153
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1340 times
- Been thanked: 1579 times
- Contacteer:
Re: mijn upgrade
Choco's frame heeft dezelfde vering setup als die van mij, één monoshock, hier kan je het nog goed zien.ronnie schreef: ↑05 jan 2021 16:07 Coole fiets choco !
Heb je toevallig een foto van de bovenkant van je achterbrug ? Bij een vriend van me staat een versoftailde sporty met 2 horizontale schokkers, en dat ding is me toch lelijk...
Maar zo van de zijkant gezien ziet het er bij jou mooi uit. Ben best benieuwd
- choco
- 200-349
- Berichten: 318
- Lid geworden op: 02 jan 2021 09:26
- Locatie: Bovenkarspel
- Has thanked: 481 times
- Been thanked: 186 times
Re: mijn upgrade
Heb je hier wat aan @@ronnie
Ziet eruit als zelfde frame @MoneyFor . Jij hebt ook de passende olietank erbij genomen zie ik
Keep the rubber side down
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3153
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1340 times
- Been thanked: 1579 times
- Contacteer:
Re: mijn upgrade
Klopt , was zowat de enige mooie optie wat je kon doen met de schokbreker setup, heb daar ook een lithium ingestoken en dan hou je nog lekker veel plaats over voor
wat andere stuff daar in te proppen. Dit is voor mij een build dat nu al wat lang aan het duren is maar ik ben altijd met meer dan één ding bezig.
- choco
- 200-349
- Berichten: 318
- Lid geworden op: 02 jan 2021 09:26
- Locatie: Bovenkarspel
- Has thanked: 481 times
- Been thanked: 186 times
Re: mijn upgrade
hoe ver ben je nu met de bouw @MoneyFor ?
Zodra mijn tank terug is van de spuiter (zwart met groene scallop) kunnen we aan het zadel beginnen.
Ondertussen ga ik deze week met de bedrading beginnen en dan alleen nog remleidingen en controls aansluiten/fitten.
Dan alleen nog een beugel maken voor de oliekoeler (klein model voor een auto).
Dan kan ik in maart weer rijden
Zodra mijn tank terug is van de spuiter (zwart met groene scallop) kunnen we aan het zadel beginnen.
Ondertussen ga ik deze week met de bedrading beginnen en dan alleen nog remleidingen en controls aansluiten/fitten.
Dan alleen nog een beugel maken voor de oliekoeler (klein model voor een auto).
Dan kan ik in maart weer rijden
Keep the rubber side down
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3153
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1340 times
- Been thanked: 1579 times
- Contacteer:
Re: mijn upgrade
Hij is eigenlijk klaar en had hem terug uit elkaar gehaald voor het frame te laten poederlakken maar door het covid gebeuren is dat allemaal op de
lange baan geschoven. Eerst was die gesloten, dan had die teveel werk, nu weer verschillende zieken, enz.... dus het blijft maar duren. Heb al op
het punt gestaan om hem terug in elkaar te zetten en gewoon te laten roesten zoals een ratbike
Dat was voor ik hem terug uit elkaar heb gehaald,
lange baan geschoven. Eerst was die gesloten, dan had die teveel werk, nu weer verschillende zieken, enz.... dus het blijft maar duren. Heb al op
het punt gestaan om hem terug in elkaar te zetten en gewoon te laten roesten zoals een ratbike
Dat was voor ik hem terug uit elkaar heb gehaald,
- choco
- 200-349
- Berichten: 318
- Lid geworden op: 02 jan 2021 09:26
- Locatie: Bovenkarspel
- Has thanked: 481 times
- Been thanked: 186 times
Re: mijn upgrade
Leuke fiets.
Is dat ook een 200 band?
Ik heb heel even aan hetzelfde model uitlaten gedacht maar zit liever niet naast/achter mijn uitlaat op de snelweg (zeker niet met mijn toerentallen).
Succes met het laten poedercoaten in deze periode.....
Is dat ook een 200 band?
Ik heb heel even aan hetzelfde model uitlaten gedacht maar zit liever niet naast/achter mijn uitlaat op de snelweg (zeker niet met mijn toerentallen).
Succes met het laten poedercoaten in deze periode.....
Keep the rubber side down
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3153
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1340 times
- Been thanked: 1579 times
- Contacteer:
Re: mijn upgrade
Band is een 190, had ik nog nieuw liggen.
De uitlaten,tja dat is gewoon een buis alles direct naar buiten en ongehoord luid maar is toch meer voor de looks, dit is echt een bike om mee naar de
club te rijden en tegen de gevel te smijten om het zo maar te zeggen, zal nooit geen snelweg zien.
- choco
- 200-349
- Berichten: 318
- Lid geworden op: 02 jan 2021 09:26
- Locatie: Bovenkarspel
- Has thanked: 481 times
- Been thanked: 186 times
Re: mijn upgrade
Dan kun je dat inderdaad doen. Ik mag graag snelle stukken op de snelweg doen, liever zonder dat ik elke wout binnen 5km op mijn aanwezigheid attendeer...
Keep the rubber side down
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3153
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1340 times
- Been thanked: 1579 times
- Contacteer:
Re: mijn upgrade
Wat ik nu schrijf is niet voor iedereen weggelegd, ik hoef er ook geen commentaar op maar gelijkgestemde zielen begrijpen het
Ik mag ook graag de snelle stukken, daar heb ik op dit moment wel wat anders voor en hoor je helemaal niets van .Iemand die het niet op snelheid
heeft kan er niet over meespreken maar ik kom van 300+ op factory Yoshimura GSXR's en als je dat vertelt geloven de meeste het toch niet maar ik mis het
wel die kick, helaas mijn lijf en leden kan niet meer voor overgebukt op een racefiets hangen dus daarom die dingen waar ik kan aan sleutelen. Neemt niet
weg dat ik nu nog steeds vlot de 200 rijd alsof je in je neus peutert. Nogmaals je moet er van houden en als het je tijd is ga je toch ... ik rijd al meer dan
30jaar op deze manier maar helaas komen er steeds meer camera's, traject controles en moraalridders bij.
- choco
- 200-349
- Berichten: 318
- Lid geworden op: 02 jan 2021 09:26
- Locatie: Bovenkarspel
- Has thanked: 481 times
- Been thanked: 186 times
Re: mijn upgrade
Ik lees je... mijn fzr liep tegen de 300 aan en inderdaad geeft dat een kick.. de bochten nog veel meer... geen schaamrandjes en krassen op punten die de weg niet zouden moeten raken. trailbraking en driften op de openbare weg, het wordt ook steeds drukker...
Dus longbikes zijn voor mij een soort van bochtensnelheidsbegrenzer (leuk voor scrabble) en ook rechtuitsnelheidsbegrenzer.
Mijn lijf redt het nog wel maar mijn gezondheid niet wanneer mijn vrouw me betrapt met zo'n mooie sportmotor....
En "hard" trappen op een chopper heeft zijn eigen charme
Toegevoegd in 3 minuten 59 secondes:
En op deze fiets prijken mooie Bridgestone S21
Dus longbikes zijn voor mij een soort van bochtensnelheidsbegrenzer (leuk voor scrabble) en ook rechtuitsnelheidsbegrenzer.
Mijn lijf redt het nog wel maar mijn gezondheid niet wanneer mijn vrouw me betrapt met zo'n mooie sportmotor....
En "hard" trappen op een chopper heeft zijn eigen charme
Toegevoegd in 3 minuten 59 secondes:
En op deze fiets prijken mooie Bridgestone S21
Keep the rubber side down
- ronnie
- 200-349
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 24 sep 2020 19:12
- Locatie: Eindhoven
- Has thanked: 196 times
- Been thanked: 194 times
Re: mijn upgrade
Sinds mijn vrouw een vorige motor van me gesloopt heeft op flightforum eindhoven mag ik alles !
Prijzige tip misschien, maar doe er je voordeel mee.
(Mrs had zelf weinig schade gelukkig)
Prijzige tip misschien, maar doe er je voordeel mee.
(Mrs had zelf weinig schade gelukkig)
- choco
- 200-349
- Berichten: 318
- Lid geworden op: 02 jan 2021 09:26
- Locatie: Bovenkarspel
- Has thanked: 481 times
- Been thanked: 186 times
Re: mijn upgrade
hahaha mazzelkont...
Mijn dame heeft alleen tienduizenden achteropzitkilometers gemaakt, ze rijdt zelf niet
Mijn dame heeft alleen tienduizenden achteropzitkilometers gemaakt, ze rijdt zelf niet
Keep the rubber side down