Honda CM450E 1983
- rob217
- 200-349
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 18 feb 2017 22:00
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 72 times
- Contacteer:
Honda CM450E 1983
Mijn vrouw, Nellie, rijdt een Honda Shadow VT1100. Maar als boodschappenfiets, voor in en om het dorp, zijn we een CM450E uit 1983 aan het verbouwen.
Gekocht voor €200,-
De man zei dat de motor niet liep, ik hou wel van een uitdaging. Hij was zelf al aan het sleutelen geweest maar kreeg het niet voor elkaar.
Heb t m niet verteld, maar contactslot was naar zn grootje en de zekeringenkast (3 glaszekeringen ) volledig geoxideerd.
Even paar bypasses gemaakt, starten en lopen
Gekocht voor €200,-
De man zei dat de motor niet liep, ik hou wel van een uitdaging. Hij was zelf al aan het sleutelen geweest maar kreeg het niet voor elkaar.
Heb t m niet verteld, maar contactslot was naar zn grootje en de zekeringenkast (3 glaszekeringen ) volledig geoxideerd.
Even paar bypasses gemaakt, starten en lopen
Heute ist mir alles scheiss egal.
- rob217
- 200-349
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 18 feb 2017 22:00
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 72 times
- Contacteer:
Re: Honda CM450E 1983
Het frame en achterbrug op het werk van Nel laten spuiten, 2 componenten epoxy hoogglans zwart.
Spatborden en uitlaten van een JAWA uit 1952, beachbar stuur uit Frankrijk, bagagerekje van een Puch MV50.
En natuurlijk het spuitwerk van de motor (spatborden, tank, zijkapjes) gedaan door Nel
Spatborden en uitlaten van een JAWA uit 1952, beachbar stuur uit Frankrijk, bagagerekje van een Puch MV50.
En natuurlijk het spuitwerk van de motor (spatborden, tank, zijkapjes) gedaan door Nel
Heute ist mir alles scheiss egal.
- rob217
- 200-349
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 18 feb 2017 22:00
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 72 times
- Contacteer:
Re: Honda CM450E 1983
Nu nog zonder voorspatbord, maar bijna klaar
Heute ist mir alles scheiss egal.
- charlesb52
- *
- Berichten: 2956
- Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
- Locatie: Maastricht
- Has thanked: 2063 times
- Been thanked: 1313 times
- Contacteer:
- rob217
- 200-349
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 18 feb 2017 22:00
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 72 times
- Contacteer:
Re: Honda CM450E 1983
Motortje gekocht, staan 18.000 originele mls op.
Heute ist mir alles scheiss egal.
Re: Honda CM450E 1983
Nog een paar kleine dingetjes en dan de testrit, ben benieuwd.
Nadat we m kochten heeft Rob m wel aan de praat gekregen maar geen meter op gereden.
Ben erg nieuwsgierig.
Uitlaten nog pas maken en in de tape, benzine erin en...... Tsja spannend.
Voorlopig, het panzadel zit heerlijk en met het beach stuur een hele ontspannen houding.
Nadat we m kochten heeft Rob m wel aan de praat gekregen maar geen meter op gereden.
Ben erg nieuwsgierig.
Uitlaten nog pas maken en in de tape, benzine erin en...... Tsja spannend.
Voorlopig, het panzadel zit heerlijk en met het beach stuur een hele ontspannen houding.
- rob217
- 200-349
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 18 feb 2017 22:00
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 72 times
- Contacteer:
Re: Honda CM450E 1983
In november 2017 begonnen we aan de CM450E uit 1983. En uit de historie en stickers op de voorvork bleek de motor uit Amerika te komen, en van de Amerikaanse Marine. Zelfs van de marine-basis waar in WW2 de schepen naar Japan voeren. Uiteraard zijn de stickers niet verwijdert.
Volgens de vorige eigenaar met startproblemen. De oorzaak.... een volledig geoxideerde hoofdzekeringenkast en wat stevig amateuristisch geknutselde bedrading.
Na wat tijdelijke aanpassingen en een middag stoeien met draadjes liep de motor als een zonnetje.
Daarna konden we beginnen. Alles werd volledig gedemonteerd, schoongemaakt, opnieuw gespoten (frame, voorvork poten en achterbrug volledig in 2 componenten hoogglans zwart epoxy), versleten en kapotte onderdelen vervangen, nieuwe bedrading aanleggen.
Een kleine motor werd een mega klus.
Toen het grote vraagstuk.... Wat wordt het uiterlijk van de motor. Retro dus. De basis kleuren: Old English Blue, zwart en koper.
Na een bezoek aan een oldtimer onderdelen zaak (BRAM Motoren) vonden we spatborden van een Jawa uit 1952, uitlaat dempers van een Jawa uit 1956. Een panzadel van een Harley, bagage rekje van een Puch MV50. En als eyecatcher een retro fietsbel. Het stuur bleek in Nederland alleen in inch-maat verkrijgbaar en niet in 22mm, dus lang leve internet, uiteindelijk in Frankrijk gevonden.
Alle details op de tank, spatborden, zijkappen, spaken, tellerklokken en fietsbel zijn 100% handwerk. Niks geen stickers of andere kant-en-klare hulpmiddelen, alle details zijn volledig handgeschilderd.
Uiteindelijk na 11 maanden was de motor klaar voor het eerste proefritje. De ketting en het voorste tandwiel waren een twijfel gevalletje, Dat werd duidelijk tijdens de proefrit. Toch maar vervangen voor een nieuw setje. Weer de weg op.....En..... geslaagd.
Volgens de vorige eigenaar met startproblemen. De oorzaak.... een volledig geoxideerde hoofdzekeringenkast en wat stevig amateuristisch geknutselde bedrading.
Na wat tijdelijke aanpassingen en een middag stoeien met draadjes liep de motor als een zonnetje.
Daarna konden we beginnen. Alles werd volledig gedemonteerd, schoongemaakt, opnieuw gespoten (frame, voorvork poten en achterbrug volledig in 2 componenten hoogglans zwart epoxy), versleten en kapotte onderdelen vervangen, nieuwe bedrading aanleggen.
Een kleine motor werd een mega klus.
Toen het grote vraagstuk.... Wat wordt het uiterlijk van de motor. Retro dus. De basis kleuren: Old English Blue, zwart en koper.
Na een bezoek aan een oldtimer onderdelen zaak (BRAM Motoren) vonden we spatborden van een Jawa uit 1952, uitlaat dempers van een Jawa uit 1956. Een panzadel van een Harley, bagage rekje van een Puch MV50. En als eyecatcher een retro fietsbel. Het stuur bleek in Nederland alleen in inch-maat verkrijgbaar en niet in 22mm, dus lang leve internet, uiteindelijk in Frankrijk gevonden.
Alle details op de tank, spatborden, zijkappen, spaken, tellerklokken en fietsbel zijn 100% handwerk. Niks geen stickers of andere kant-en-klare hulpmiddelen, alle details zijn volledig handgeschilderd.
Uiteindelijk na 11 maanden was de motor klaar voor het eerste proefritje. De ketting en het voorste tandwiel waren een twijfel gevalletje, Dat werd duidelijk tijdens de proefrit. Toch maar vervangen voor een nieuw setje. Weer de weg op.....En..... geslaagd.
Heute ist mir alles scheiss egal.
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3147
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1331 times
- Been thanked: 1575 times
- Contacteer: