Voorband
- charlesb52
- *
- Berichten: 2957
- Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
- Locatie: Maastricht
- Has thanked: 2063 times
- Been thanked: 1315 times
- Contacteer:
Re: Voorband
Dan werd ie waarschijnlijk om je velg met spaken gelegd.
En dáár moet dan een binnenband in!!!
En dáár moet dan een binnenband in!!!
-
- Moderator
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 23 sep 2015 06:15
- Has thanked: 274 times
- Been thanked: 333 times
Re: Voorband
De dealer zal vast geen binnenband op de rekening zetten als die er niet in zit.
Gok dat je spaak velgen hebt
Gok dat je spaak velgen hebt
-
- 1-4
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 28 sep 2019 19:36
Re: Voorband
Voorband 1200xl, bedankt voor de info.
Ik ga morgen de band leeg laten lopen en kijken of
Ik het ventiel terug kan duwen.
Gezien het beschadigde schroefdraad hebben ze zeker niet de binnenband vernieuwd. (Als deze erin zit).
Ik ga morgen de band leeg laten lopen en kijken of
Ik het ventiel terug kan duwen.
Gezien het beschadigde schroefdraad hebben ze zeker niet de binnenband vernieuwd. (Als deze erin zit).
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3147
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1331 times
- Been thanked: 1575 times
- Contacteer:
Re: Voorband
Hans welkom op het forum,
Je hoeft je band niet leeg te laten lopen om het te weten hoor, heb je spaakwielen dan is het sowieso met binnenband want
ben nog geen Sportsters tegengekomen met de luchtafgedichte spaken. Tubeless staat op iedere moderne band dus ze kunnen
er geen andere monteren dan waar dat op staat.
Ook heeft een binnenband een metalen ventiel met schroefdraad , dus daaraan kan je al zien of er een binnenband inzit. Een
tubeless ventiel is een rubber ventiel.
Je hoeft je band niet leeg te laten lopen om het te weten hoor, heb je spaakwielen dan is het sowieso met binnenband want
ben nog geen Sportsters tegengekomen met de luchtafgedichte spaken. Tubeless staat op iedere moderne band dus ze kunnen
er geen andere monteren dan waar dat op staat.
Ook heeft een binnenband een metalen ventiel met schroefdraad , dus daaraan kan je al zien of er een binnenband inzit. Een
tubeless ventiel is een rubber ventiel.
-
- 1-4
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 28 sep 2019 19:36
Re: Voorband
Money for: je hebt helemaal gelijk. Had het kunnen weten. Het draad van het ventiel is beschadigd en oud. De band van 21inch hadden ze niet, moest bestelde worden. De 1200 custom is uit 1996 en er is nog nooit een nieuwe binnen band op gezet. Dus ik heb prijs gevraagd voor een buiten en binnenband. Zou € 235,- kosten.all in.
Toen ik de rekening kreeg was deze €275.25 .
Extra gerekend :monteren, balanceer gewichtjes en
velglint. En geen nieuwe binnenband en velglint.
Ga daar nog wel ff vragen.
Toen ik de rekening kreeg was deze €275.25 .
Extra gerekend :monteren, balanceer gewichtjes en
velglint. En geen nieuwe binnenband en velglint.
Ga daar nog wel ff vragen.
- charlesb52
- *
- Berichten: 2957
- Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
- Locatie: Maastricht
- Has thanked: 2063 times
- Been thanked: 1315 times
- Contacteer:
Re: Voorband
Zit je dadelijk met een poreuze of lekke binnenband!!
Ik ga ervan uit dat de zaak verantwoordelijkheidsgevoel heeft, je op de hoogte hield en alsnog een nieuwe binnenband gaat monteren....
Ik ga ervan uit dat de zaak verantwoordelijkheidsgevoel heeft, je op de hoogte hield en alsnog een nieuwe binnenband gaat monteren....
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3147
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1331 times
- Been thanked: 1575 times
- Contacteer:
Re: Voorband
binnenband van meer dan 20jaar , die heeft inderdaad z'n tijd gehad en hadden ze wel beter meteen vervangen, zou er als nog op aandringen
dat ze dit in orde brengen zonder extra kosten ... wijs hen maar even op de verantwoordelijkheid als "professional" zijnde.
Maar in je eerste posting spreek je over een aangerekende binnenband, niet ?
dat ze dit in orde brengen zonder extra kosten ... wijs hen maar even op de verantwoordelijkheid als "professional" zijnde.
Maar in je eerste posting spreek je over een aangerekende binnenband, niet ?
-
- Moderator
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 23 sep 2015 06:15
- Has thanked: 274 times
- Been thanked: 333 times
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3147
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1331 times
- Been thanked: 1575 times
- Contacteer:
Re: Voorband
Of de dealer heeft goed verdiend ,
een Dunlop in 21" kost gemiddeld tussen de 80 à 90€ enkel de Elite 3 gaat naar de 120€ als er dan nog Harley op staat komt er
nog wel wat bij .
een Dunlop in 21" kost gemiddeld tussen de 80 à 90€ enkel de Elite 3 gaat naar de 120€ als er dan nog Harley op staat komt er
nog wel wat bij .
- rob217
- 200-349
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 18 feb 2017 22:00
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 72 times
- Contacteer:
Re: Voorband
Raar verhaal, ben ik het mee eens. Klopt van geen kanten. Als je de band demonteert moet je de binnenband er toch uithalen, waarom stop je er dan gelijk niet een nieuwe in? Ik neem aan dat ze je telefoonnummer hadden, met zo'n dinges kan je ook bellen, kleine moeite om even contact met je op te nemen en te overleggen of er een nieuwe binnenband in moet.Hans7610 schreef: ↑29 sep 2019 13:27 Money for: je hebt helemaal gelijk. Had het kunnen weten. Het draad van het ventiel is beschadigd en oud. De band van 21inch hadden ze niet, moest bestelde worden. De 1200 custom is uit 1996 en er is nog nooit een nieuwe binnen band op gezet. Dus ik heb prijs gevraagd voor een buiten en binnenband. Zou € 235,- kosten.all in.
Toen ik de rekening kreeg was deze €275.25 .
Extra gerekend :monteren, balanceer gewichtjes en
velglint. En geen nieuwe binnenband en velglint.
Ga daar nog wel ff vragen.
Ik neem het risico niet, mocht je binnenband poef zeggen dan kan je weer naar ze toe. Of zou dat juist de bedoeling van ze zijn???
Als automonteur betekent een nieuwe band ook een nieuw ventiel, zal je zien een week later staan ze weer voor je neus omdat het ventiel lek is. Bij ons krijgt de klant van te voren een totaal prijs, band, montage, ventiel en balanceren. En geen gelul achteraf, sorry meneer, het is iets duurder geworden. Mochten we onverwachts toch ergens tegenaan lopen dat bellen we eerst altijd en overleggen we dat. Simpel toch?
Heute ist mir alles scheiss egal.