Eindelijk...
- concierge1993
- 25-44
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 11 jun 2020 13:06
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 6 times
Eindelijk...
Goedemorgen beste leden
jaja zaterdag 4 uur was het zo ver. Ik stond eigenlijk op het punt om te vertrekken richting een "festival" en mij helemaal lam te zuipen maar daar kwam het verlossend appje, motor is klaar kom maar halen. Dus schema omgegooid en meteen mijn motor halen natuurlijk. Nieuw voorbandje erop, kleine beurt, koppeling opnieuw gesteld want in de 1 met koppeling in liep die iets vooruit en in de 5 vol gas doorslippen. en waar ik niet voor gevraagd had maar oke, uitlaten 'geprobeerd' te dempen. zaten al db-killers in, maar geen dempwol. dat hebben ze er omheen gewikkeld en er aan het einde een half schotje ingelast. Is iets stiller, maar het geluid vond ik er wat op achteruit gegaan. je hoort tussen de klappen door "blazen" langs die schotjes. Maar goed het risico dat ik problemen krijg is minder dacht ik zo, dus laat maar een zo gaan. Zaterdag meteen een rondje gedaan en overal even langs gegaan om te showen natuurlijk. Wat mij al opviel was dat ik na 1 kilometer ongeveer de motor even deed 'sputteren' niet vooruit wilde gaan, liep niet lekker als ik wilde accelereren. was ook weer zo weg. Na 10 km merkde ik het nog eens, mmm vreemd dit had ik nog niet gehad.
Afgesproken met de schoonvader om zondag even een pakje sjek te gaan halen in Luxemburg. Heeerlijk ritje gemaakt: Reijmerstok, Henri-chappele, Eupen, Baraque Michelle, Malmedy, Sank Vith, Luxemburg. Pakje sjek gekocht, vol getankt en weer terug over Spa en even bij het circuit gestopt. Merkte wel dat hoe langer de rit duurde hoe vaker ik moest stoppen mijn zitvlees is nog niet optimaal. Toen ik thuis was kon ik nog niet meer zitten
Mag ook wel na een eerste lange rit van +/- 300 km. van 10 uur tot 6 uur
Na de eerste keer stoppen zondag viel mij op dat het motor management 2 sec. aanging bij het op contact zitten. Dus een fout code..
Zondag avond uitgelezen aan de kilometer teller. P1009 wrong password en p0154 rear oxyen sensor inactive. Zal wel iets met de uitlaten te maken hebben en ook dat sputteren misschien? Ook de koppeling was niet goed, in de 5 kon ik niet accelereren, koppeling slipte nog door. Naarmate de rit vorderden, hoe erger het werd. Uiteindelijk begon die in de 1 weer een beetje te duwen. Gister morgen, weer 1x sputteren en de koppeling was niet best. Dus meneer de monteur gebeld en alles uitgelegd, kom vanmiddag maar langs.
Moet waarschijnlijk nieuwe koppelingsplaten in, die zullen nu inderdaad wel helemaal gaar zijn. Dat van oxyen sensor ging die wel ff nakijken en uitlezen aan de pc. Dus nu staat de bike weer in reparatie en is het afwachten wat er aan de hand is. Hopelijk valt de rekening mee
jaja zaterdag 4 uur was het zo ver. Ik stond eigenlijk op het punt om te vertrekken richting een "festival" en mij helemaal lam te zuipen maar daar kwam het verlossend appje, motor is klaar kom maar halen. Dus schema omgegooid en meteen mijn motor halen natuurlijk. Nieuw voorbandje erop, kleine beurt, koppeling opnieuw gesteld want in de 1 met koppeling in liep die iets vooruit en in de 5 vol gas doorslippen. en waar ik niet voor gevraagd had maar oke, uitlaten 'geprobeerd' te dempen. zaten al db-killers in, maar geen dempwol. dat hebben ze er omheen gewikkeld en er aan het einde een half schotje ingelast. Is iets stiller, maar het geluid vond ik er wat op achteruit gegaan. je hoort tussen de klappen door "blazen" langs die schotjes. Maar goed het risico dat ik problemen krijg is minder dacht ik zo, dus laat maar een zo gaan. Zaterdag meteen een rondje gedaan en overal even langs gegaan om te showen natuurlijk. Wat mij al opviel was dat ik na 1 kilometer ongeveer de motor even deed 'sputteren' niet vooruit wilde gaan, liep niet lekker als ik wilde accelereren. was ook weer zo weg. Na 10 km merkde ik het nog eens, mmm vreemd dit had ik nog niet gehad.
Afgesproken met de schoonvader om zondag even een pakje sjek te gaan halen in Luxemburg. Heeerlijk ritje gemaakt: Reijmerstok, Henri-chappele, Eupen, Baraque Michelle, Malmedy, Sank Vith, Luxemburg. Pakje sjek gekocht, vol getankt en weer terug over Spa en even bij het circuit gestopt. Merkte wel dat hoe langer de rit duurde hoe vaker ik moest stoppen mijn zitvlees is nog niet optimaal. Toen ik thuis was kon ik nog niet meer zitten
Mag ook wel na een eerste lange rit van +/- 300 km. van 10 uur tot 6 uur
Na de eerste keer stoppen zondag viel mij op dat het motor management 2 sec. aanging bij het op contact zitten. Dus een fout code..
Zondag avond uitgelezen aan de kilometer teller. P1009 wrong password en p0154 rear oxyen sensor inactive. Zal wel iets met de uitlaten te maken hebben en ook dat sputteren misschien? Ook de koppeling was niet goed, in de 5 kon ik niet accelereren, koppeling slipte nog door. Naarmate de rit vorderden, hoe erger het werd. Uiteindelijk begon die in de 1 weer een beetje te duwen. Gister morgen, weer 1x sputteren en de koppeling was niet best. Dus meneer de monteur gebeld en alles uitgelegd, kom vanmiddag maar langs.
Moet waarschijnlijk nieuwe koppelingsplaten in, die zullen nu inderdaad wel helemaal gaar zijn. Dat van oxyen sensor ging die wel ff nakijken en uitlezen aan de pc. Dus nu staat de bike weer in reparatie en is het afwachten wat er aan de hand is. Hopelijk valt de rekening mee
Gang is alles, remmen is angst
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3147
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1331 times
- Been thanked: 1575 times
- Contacteer:
Re: Eindelijk...
Zadelpijn verdwijnt door de km's , hopelijk snel je bike terug en in perfecte staat deze keer.
- concierge1993
- 25-44
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 11 jun 2020 13:06
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 6 times
Re: Eindelijk...
jaja, ik heb weer het winnend lot uit de loterij.....
kreeg vanmiddag telefoon van de monteur, of ik even kon langs komen voor te kijken en te overleggen.
De wel bekende spingplate (grenade plate) is kapot gegaan. Heeft een hele streep na gelaten in het koppelingshuis. Verklaard dus waarom die bleef door duwen in de 1 met de koppeling in, ontkoppelde niet helemaal. Kan nog van geluk spreken dat de losgekomen klinknagels niet meer schade hebben aangericht in de primaire kast. Maar nu zit ik wel met onderdeel kosten van 700 a 800 euro voor origineel, valt zwaar op de maag.
Monteur stelde ook voor, maar staat er niet achter, om de bramen weg te halen uit het koppelingshuis en dan nieuwe koppelingsplaten erin. Ben ik zelf ook niet zo een fan van, zal ook niet lang goed gaan lijkt me. dus dat is geen optie.
Ben nu aan het rond kijken en zoeken voor andere oplossingen om de prijs te drukken.
Heeft iemand ervaring met aftermarket (niet origineel) koppelingshuis?
Of heeft iemand nog een koppelingshuis of complete koppeling liggen voor de verkoop?
Had ook een paar 2de hands koppelingshuizen gezien op ebay, maar zoiets vertrouw ik niet helemaal. Ik heb liever dat ik het een keer fatsoenlijk kan bekijken voordat ik weer andere ellende koop. En ik weet ook niet of ze goed zijn voor mijn model en jaar, of is dit allemaal hetzelfde?
andere ideeën en oplossingen?
Ik wil natuurlijk niet dat het nog eens gebeurt, dus om originele koppelingsplaten terug te zetten lijkt me niet verstandig. Wat is dan het beste om het origineel mee te vervangen?
kreeg vanmiddag telefoon van de monteur, of ik even kon langs komen voor te kijken en te overleggen.
De wel bekende spingplate (grenade plate) is kapot gegaan. Heeft een hele streep na gelaten in het koppelingshuis. Verklaard dus waarom die bleef door duwen in de 1 met de koppeling in, ontkoppelde niet helemaal. Kan nog van geluk spreken dat de losgekomen klinknagels niet meer schade hebben aangericht in de primaire kast. Maar nu zit ik wel met onderdeel kosten van 700 a 800 euro voor origineel, valt zwaar op de maag.
Monteur stelde ook voor, maar staat er niet achter, om de bramen weg te halen uit het koppelingshuis en dan nieuwe koppelingsplaten erin. Ben ik zelf ook niet zo een fan van, zal ook niet lang goed gaan lijkt me. dus dat is geen optie.
Ben nu aan het rond kijken en zoeken voor andere oplossingen om de prijs te drukken.
Heeft iemand ervaring met aftermarket (niet origineel) koppelingshuis?
Of heeft iemand nog een koppelingshuis of complete koppeling liggen voor de verkoop?
Had ook een paar 2de hands koppelingshuizen gezien op ebay, maar zoiets vertrouw ik niet helemaal. Ik heb liever dat ik het een keer fatsoenlijk kan bekijken voordat ik weer andere ellende koop. En ik weet ook niet of ze goed zijn voor mijn model en jaar, of is dit allemaal hetzelfde?
andere ideeën en oplossingen?
Ik wil natuurlijk niet dat het nog eens gebeurt, dus om originele koppelingsplaten terug te zetten lijkt me niet verstandig. Wat is dan het beste om het origineel mee te vervangen?
Gang is alles, remmen is angst
-
- 50-99
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 26 dec 2018 19:31
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 23 times
Re: Eindelijk...
Je kan op de site van Boonstra eens kijken of ze iets dergelijks te koop hebben staan in goede staat.
- concierge1993
- 25-44
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 11 jun 2020 13:06
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 6 times
Re: Eindelijk...
Goeie tip, daar staan er 2 op:
https://www.boonstraparts.com/nl/onderd ... 0001050164
https://www.boonstraparts.com/nl/onderd ... 0000560043
maar die zijn van een ander bouwjaar en van een 883, of maakt dat niks uit?
Gang is alles, remmen is angst
-
- Moderator
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 23 sep 2015 06:15
- Has thanked: 274 times
- Been thanked: 333 times
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3147
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1331 times
- Been thanked: 1575 times
- Contacteer:
Re: Eindelijk...
Persoonlijk zou ik kijken of het huis zodanig is beschadigd dat het niet meer te gebruiken is, uiteindelijk eens dat de groef en braam verwijderd is functioneert dit als voorheen.
Dit doet niets meer dan de platen geleiden en op zijn plaats houden, het is niet dat dit met één "tand" gebeurd maar met meer dan 30, als er daar dan één is die wat minder is
doet niets aan de functionaliteit van het geheel.
Op de foto kan ik het niet zien hoe groot de beschadiging is maar zou dit toch even controleren alvorens te vervangen. Als de bramen weg zijn en je kan de platen manueel
makkelijk heen en weer schuiven weet je dat het goed is.
Dit doet niets meer dan de platen geleiden en op zijn plaats houden, het is niet dat dit met één "tand" gebeurd maar met meer dan 30, als er daar dan één is die wat minder is
doet niets aan de functionaliteit van het geheel.
Op de foto kan ik het niet zien hoe groot de beschadiging is maar zou dit toch even controleren alvorens te vervangen. Als de bramen weg zijn en je kan de platen manueel
makkelijk heen en weer schuiven weet je dat het goed is.
- concierge1993
- 25-44
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 11 jun 2020 13:06
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 6 times
Re: Eindelijk...
Hoe bedoeld u? Ik had met Boonstra gebeld en volgens hun moet het 1 op 1 passen.
Ikzelf had ook wat onderzoek gedaan, via ronnie's parts finder heb ik alle onderdeel nummer vergeleken van mijn motor en het model waar de gebruikte koppeling uit komt. Het enigste verschil er tussen is de drukplaat, 883 heeft een lichtere en een 1200 een zwaardere. Best logies als je er zo over nadenkt.
Op sportsterpedia.com staat het gehele probleem van de koppeling haarfijn beschreven en alsmede ook de oplossingen. In dit hele verhaal word ook bevestigd van wat ik gevonden heb, dat de koppeling vanaf 1991 nagenoeg onveranderd is en dat er sinds 2004 tussen de 883 en de 1200 een verschil in de drukplaat zit. dus die gooien we gewoon om.
Bij het buitenste koppelingshuis is er geheel rondom een groef geslepen, op een paar punten best diep. Bij de binnenste is er alleen "onder en boven" 2 a 3 tanden beschadigd, maar ook best diep. Ik heb het niet manueel geprobeerd eigenlijk en voor die 150 euro wat de 2de hands koppeling kost, ga ik ook niet de monteur daar aan laten vijlen en slijpen. Omdat geheel rond een groef is geslepen, lijkt mij de kans best groot dat op dat punt een plaat kan blijven hangen.MoneyFor schreef: ↑29 jun 2020 19:05 Persoonlijk zou ik kijken of het huis zodanig is beschadigd dat het niet meer te gebruiken is, uiteindelijk eens dat de groef en braam verwijderd is functioneert dit als voorheen.
Dit doet niets meer dan de platen geleiden en op zijn plaats houden, het is niet dat dit met één "tand" gebeurd maar met meer dan 30, als er daar dan één is die wat minder is
doet niets aan de functionaliteit van het geheel.
Op de foto kan ik het niet zien hoe groot de beschadiging is maar zou dit toch even controleren alvorens te vervangen. Als de bramen weg zijn en je kan de platen manueel
makkelijk heen en weer schuiven weet je dat het goed is.
Aan de hand van dit en overleg met de monteur heb ik besloten om het te vervangen. Ook komen er brenett koppelingsplaten in, die met extra platen zodat er geen springplate meer is, ben ik tenminste van het gezeik af en kan het niet nog eens gebeuren.
er komt wel nog een vraag na boven, zal de standaard drukplaat van een 1200 voldoende zijn voor de brenett koppelingsplaten set?
heren bedankt voor jullie reactie's
Gang is alles, remmen is angst
-
- Moderator
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 23 sep 2015 06:15
- Has thanked: 274 times
- Been thanked: 333 times
Re: Eindelijk...
Oke. Ik had contact gehad? verschillende jongens die daar werken ken ik goed en 1 daarvan zit in hetzelfde voetbal team dan ik.
Als je telefonisch contact hebt gehad dan zal dat voldoende zijn. Als het dan niet past kun je het vast retour doen. Zou daar nog even naar informeren.
Als je telefonisch contact hebt gehad dan zal dat voldoende zijn. Als het dan niet past kun je het vast retour doen. Zou daar nog even naar informeren.
- concierge1993
- 25-44
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 11 jun 2020 13:06
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 6 times
Re: Eindelijk...
ahh zoo, ik had een mevrouw aan de telefoon gekregen en zij had het even nagevraagd. Aan een monteur of meneer die er verstand van had, hij bevestigde dat het goed moest zijn. Retourneren was geen probleem, had het probleem van mijn koppeling uitgelegd en dat de mogelijkheid bestaat dat het bij deze ook het geval kan zijn.Peke schreef: ↑30 jun 2020 16:19 Oke. Ik had contact gehad? verschillende jongens die daar werken ken ik goed en 1 daarvan zit in hetzelfde voetbal team dan ik.
Als je telefonisch contact hebt gehad dan zal dat voldoende zijn. Als het dan niet past kun je het vast retour doen. Zou daar nog even naar informeren.
Hopelijk vandaag of morgen binnen!
Gang is alles, remmen is angst
- scheurneusje
- 900-999
- Berichten: 908
- Lid geworden op: 27 sep 2015 10:24
- Locatie: Bakel
- Has thanked: 872 times
- Been thanked: 370 times
- Contacteer:
Re: Eindelijk...
Das inderdaad pech hebben ,en die zadelpijn dat gaat wel wennen,vaker rijden dan gaat dat beter worden echt waar,of anders een ander zadel doet ook wonderen..
succes met de reperatie
toedeloe karin
succes met de reperatie
toedeloe karin
Never Give Up
- concierge1993
- 25-44
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 11 jun 2020 13:06
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 6 times
Re: Eindelijk...
Dat gaat zeker gebeuren als ik mijn motor terug heb! de sjek is weer op, dus waarschijnlijk weer even op en neer naar Luxemburgscheurneusje schreef: ↑01 jul 2020 15:14 Das inderdaad pech hebben ,en die zadelpijn dat gaat wel wennen,vaker rijden dan gaat dat beter worden echt waar,of anders een ander zadel doet ook wonderen..
succes met de reperatie
toedeloe karin
Dankje!
Koppeling is binnen, het lager was wat aan de slechte kant. Je voelde een beetje een tik/schuren, ook zat er wat speling op. Dus die word ook nieuw besteld. Morgen komen de brenett koppelingsplaten binnen. nouja dan heb ik bijna een gloednieuwe koppeling erin. Kan ik tenminste onbezorgd vol gas scheuren
Gang is alles, remmen is angst
-
- 1500-1749
- Berichten: 1609
- Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
- Has thanked: 176 times
- Been thanked: 350 times
Re: Eindelijk...
Of gewoon stoppen met rokenconcierge1993 schreef: ↑01 jul 2020 21:49Dat gaat zeker gebeuren als ik mijn motor terug heb! de sjek is weer op, dus waarschijnlijk weer even op en neer naar Luxemburgscheurneusje schreef: ↑01 jul 2020 15:14 Das inderdaad pech hebben ,en die zadelpijn dat gaat wel wennen,vaker rijden dan gaat dat beter worden echt waar,of anders een ander zadel doet ook wonderen..
succes met de reperatie
toedeloe karin
- scheurneusje
- 900-999
- Berichten: 908
- Lid geworden op: 27 sep 2015 10:24
- Locatie: Bakel
- Has thanked: 872 times
- Been thanked: 370 times
- Contacteer:
Re: Eindelijk...
concierge1993 schreef: ↑01 jul 2020 21:49Dat gaat zeker gebeuren als ik mijn motor terug heb! de sjek is weer op, dus waarschijnlijk weer even op en neer naar Luxemburgscheurneusje schreef: ↑01 jul 2020 15:14 Das inderdaad pech hebben ,en die zadelpijn dat gaat wel wennen,vaker rijden dan gaat dat beter worden echt waar,of anders een ander zadel doet ook wonderen..
succes met de reperatie
toedeloe karin
Dankje!
Koppeling is binnen, het lager was wat aan de slechte kant. Je voelde een beetje een tik/schuren, ook zat er wat speling op. Dus die word ook nieuw besteld. Morgen komen de brenett koppelingsplaten binnen. nouja dan heb ik bijna een gloednieuwe koppeling erin. Kan ik tenminste onbezorgd vol gas scheuren
OOh bij mij in 2010 op motorvakantie (gelukkig op terugweg dus al het moois in ,Zwarte woud,Oostenrijk,Zwitserland en Italie al gehad,gebeurde namelijk in de Vogezen) had ik nog maar 2 versnellingen, bleek daarna dat het de schakelvork was die kapot was .......dus er kan nog genoeg kapot gaan hahahaha
Duurde trouwens ruim 3 weken voordat Chief terug uit frankrijk was,was hij nog stuk ook door transport,wel vergoed door anwb gelukkig..
toedeloe
Never Give Up