Piepende knipperlichten (ik ben niet gek ik ben een vliegtuig)

Ontsteking, verlichting en meer...Van accu tot zekering!
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Piepende knipperlichten (ik ben niet gek ik ben een vliegtuig)

Ongelezen bericht door EasyWim »

Het duurde onderweg even tot het tot mij doordrong wat er nu eigenlijk aan de hand was. Als ik rijdend de linker richtingaanwijzer indruk dan gaan natuurlijk gewoon de linker knipperlichten branden maar gelijktijdig hoor ik de 2 piepen die je ook hoort als je je motor op het alarm zet. Naar rechts hoor je het niet, het is alleen met naar links knipperen en ook alleen 2 piepen en geen continue gepiep ofzo. Tijdens de heenreis vanmiddag ging het goed, tijdens de terugreis vanavond is dit een keer of 5 achter elkaar gebeurd met linksaf gaan. Wat doe je met zo'n rare storing? Is er een soort van reset mogelijk door de accu even los te koppelen ofzo?
bow
1500-1749
1500-1749
Berichten: 1600
Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
Has thanked: 162 times
Been thanked: 344 times

Re: Piepende knipperlichten (ik ben niet gek ik ben een vliegtuig)

Ongelezen bericht door bow »

Ik zou er een keer om lachen en lekker verder rijden, zolang ie gewoon start en veilig is. Rijden maar
Gebruikersavatar
botoo
200-349
200-349
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 nov 2020 20:22
Has thanked: 150 times
Been thanked: 232 times

Re: Piepende knipperlichten (ik ben niet gek ik ben een vliegtuig)

Ongelezen bericht door botoo »

Lijkt me toch ergens een stoorstroompje, massaproblemen geven vaak van die vage dingen. Lijkt me toch wel fijn om dat te fixen, niet jofel als je alarm na een bocht ineens aangaat (en je motor mss uit).
FXDLS :arrow: 'Sportster' on steroids
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Piepende knipperlichten (ik ben niet gek ik ben een vliegtuig)

Ongelezen bericht door RC roadster »

Dat is wel een rare/grappige storing 😉. Maar ik versta wel dat je dit opgelost wilt zien,... .

Als ik zo een probleem heb. Begin ik eerst met uitlezen van de moto. Dit kan je doen met je FP3,... bijvoorbeeld. En kijken wat die zegt,… . Dan bekijk ik wat ik de laatste tijd gedaan heb van werken aan de sportster en kijken of dat daar een link mee zou kunnen zijn. Indien ja,... al eens kijken in die richting.

Nu,… hoe ik het weet heb je u stuur laten vervangen oven een tijdje,… of niet? Zo ja ,denk ik dat daar mogelijks het probleem zal zit. Persoonlijk denk ik dat de pinker links stroom geeft naar u sirene. Dit is een passieve module en heeft enkel massa en stroom nodig en geen can-bus signaal om te kunnen werken. Waardoor dat deze lawaai gaat maken als je u pinkers links opzet.

Ik heb zo juist eens gezien in mijn Clymer schema’s die ik heb voor mijne roadster van 2016 en denk dat dit het zelfde is als voor uwe sportster. Ik zie wel een link waardoor de sirene kan gaan tijdens de pinker links.
Als ik van u zou zijn, zou ik eerst de Linkerkant waar dat het probleem zit. U stuurbediening eens los halen en kijken naar de elektrische draden en vooral de rode /oranje draad (als de kleurcode correct is natuurlijk in mijn clymer boek) goed bekijken, als daar stroom op komt zou de sirene volgens mij kunnen gaan tijdens het pinken

Nog veel succes met het zoek naar dit probleem. Dit kan je snel vinden maar ook een tijdje moeten achter zoeken ,… . hou ons op de hoogte ;) .
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Piepende knipperlichten (ik ben niet gek ik ben een vliegtuig)

Ongelezen bericht door RC roadster »

@EasyWim Weet je toevallig al iets meer van dit probleem ?
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Re: Piepende knipperlichten (ik ben niet gek ik ben een vliegtuig)

Ongelezen bericht door EasyWim »

RC roadster schreef: 02 jan 2022 11:11 @EasyWim Weet je toevallig al iets meer van dit probleem ?
Het is na die ene rit nooit meer teruggekomen alhoewel ik daarna nog maar 1 of 2 ritten heb gemaakt. Het schoot mij later wel te binnen dat ik voor de betreffende rit de alarmlichten had geactiveerd en daarna de motor op alarm had gezet. Wat later heb ik lopen rommelen om de alarmlichten weer uit te krijgen terwijl het alarm geactiveerd was en heb hiervoor op meerdere knoppen lopen drukken omdat dat in eerste instantie niet lukte. Het zou officieel misschien niet moeten mogen maar ik denk dus dat het te maken had met het rommelen met het alarm en de alarmlichten. Ik zal binnenkort eens kijken of het te reproduceren is :mrgreen:
Plaats reactie