is/was het veel werk om dit goed gemonteerd te krijgen ?Siegfriedson schreef: ↑03 jan 2022 09:54 Alweer een paar weken geleden een solo spring seat gemonteerd. Replica van het ‘57 model.
Gekocht bij ABS, die een foto van mijn bike als voorbeeld op de website gebruikt. Gaaf toch?
Wat heb je vandaag aan je Sportster gedaan?
-
- 100-199
Re: Wat heb je vandaag aan je Sportster gedaan?
- charlesb52
- *
- Contacteer:
Niet aan Sportzilla, maar aan Il Mostro .
Toen we er een kleinere koplamp op monteerden had ik geen opvulbusjes…..
Nu die metalen troep eruit en mooie alu busjes! En deze troep kan weg:
Toen we er een kleinere koplamp op monteerden had ik geen opvulbusjes…..
Nu die metalen troep eruit en mooie alu busjes! En deze troep kan weg:
-
- 100-199
Ja het vergt wel wat creativiteit, want alhoewel “all hardware included”, past niet alles zonder meer. Ik heb ook de bijgeleverde afdekplaat onder het zadel niet gemonteerd. Vind het sowieso mooier zonder die plaat.bert111 schreef: ↑03 jan 2022 11:49is/was het veel werk om dit goed gemonteerd te krijgen ?Siegfriedson schreef: ↑03 jan 2022 09:54 Alweer een paar weken geleden een solo spring seat gemonteerd. Replica van het ‘57 model.
Gekocht bij ABS, die een foto van mijn bike als voorbeeld op de website gebruikt. Gaaf toch?
- ronnie
- 350-499
Vandaag de sportster volgekliederd met scottoiler fs365. De afgelopen 2 dagen heerlijk gereden en daarna netjes afgespoten, vandaag dus een 'beschermlaagje' eroverheen.
- Johan m
- 500-599
- choco
- 350-499
Die van mij staat ook maar te verstoffen... kijken of ik dit weekend er aan toekom... na de VT voorvork wisseling en de bedrading van de VN (beiden niet van mij)... en dan nog een andere VT half demonteren voor de spuiter... ik zeg teveel JA
Keep the rubber side down
- charlesb52
- *
- Contacteer:
Zwaar preventief onderhoud, wel een echte Duracell erin!!
- EasyWim
- 800-899
Zo, jij bent wel weer uitgeklust deze wintercharlesb52 schreef: ↑21 jan 2022 17:38 Zwaar preventief onderhoud, wel een echte Duracell erin!!B7C6D7A6-E2F2-45E8-A937-F8A3469D49B0.jpeg
Op mijn werk krijg ik van de elektrotechnische collega's altijd een opmerking als ik een knoopcel met de hand aanraak. Het zuur/zout aan je vingers blijft deels achter op de knoopcel waardoor er een kleine stroombrug ontstaat tussen plus en min. Hierdoor loopt de batterij sneller leeg, ook tijdens het niet gebruiken. Dit geldt overigens voor de randen vastpakken en niet zozeer in het midden als op de foto van Charles. Mogelijk wisten velen dit al, maar voor de enkele die dit nog niet wist...
- Dorski
- 350-499
Moet ik binnenkort ook maar eens doen. Schijnt toch wel een probleempje te zijn als ze niet meer fris zijn die batterijtjescharlesb52 schreef: ↑21 jan 2022 17:38 Zwaar preventief onderhoud, wel een echte Duracell erin!!B7C6D7A6-E2F2-45E8-A937-F8A3469D49B0.jpeg
- RC roadster
- 800-899
Een geluk dat je dit zelf kan,... Anders was het weer 25€ kwijt bij den dealer,... .charlesb52 schreef: ↑21 jan 2022 17:38 Zwaar preventief onderhoud, wel een echte Duracell erin!!B7C6D7A6-E2F2-45E8-A937-F8A3469D49B0.jpeg
Altijd leuk zo'n collega's ,... En welke theorie hebben ze dan over de vochtigheid dat in de lucht zit,... ?EasyWim schreef: ↑21 jan 2022 22:07 Op mijn werk krijg ik van de elektrotechnische collega's altijd een opmerking als ik een knoopcel met de hand aanraak. Het zuur/zout aan je vingers blijft deels achter op de knoopcel waardoor er een kleine stroombrug ontstaat tussen plus en min. Hierdoor loopt de batterij sneller leeg, ook tijdens het niet gebruiken. Dit geldt overigens voor de randen vastpakken en niet zozeer in het midden als op de foto van Charles. Mogelijk wisten velen dit al, maar voor de enkele die dit nog niet wist...
- EasyWim
- 800-899
Daar heb ik ze nog nooit over gehoord, ik zal het tegen ze proberen te gebruikenRC roadster schreef: ↑22 jan 2022 09:51Altijd leuk zo'n collega's ,... En welke theorie hebben ze dan over de vochtigheid dat in de lucht zit,... ?
Geen idee in welke mate vocht in de lucht nog meespeelt. Voortaan maar eerst het huis flink warm stoken voor de batterijen worden vervangen
- RC roadster
- 800-899
Doen !
Ik zou dan de batterij vervangen in de ijskast of in de auto met de airco op. koelingen ontrekt het vocht in de lucht. Wedden dat ze dit gaan doen. En als ze het doen altijd een fotoje nemen en delen natuurlijk ,.... altijd leuk
- ch@rles
- 200-349
Bandencheck, accu- verlichting-- oliëncheck, fff gestart om de olie even rond te pompen, gereed voor een frisse zondagsritje.
- brede aap
- 200-349
Ik heb gejammerd over oxidatie en roest vandaag
Heb een lichamelijk probleem dus poetsen is uit den boze.
Heb een lichamelijk probleem dus poetsen is uit den boze.
- EasyWim
- 800-899
Ik zou lichamelijk gezien wel kunnen poetsen maar daar begin ik niet aan. Maar oxidatie is wel een probleem bij HD. Maar ook de V&H dempers en hitteschilden kunnen weinig hebben, overal komen pitten doorheen
- brede aap
- 200-349
Je ziet t gebeuren maar je begint er niet aan Ja dat kan ook.
Ja nouja de mijne is ook alweer 14 jaar oud..
Op de SON meeting in 2009 was het de nieuwste maar door het design zag niemand dat geloof ik..normaal lopen er bij meetings mensen om een voertuig van "ow dat is de nieuwste!". Maar ik heb de Standard en die valt niet zo op. Dat nieuwe is er nu wel vanaf
Maar weten hoe ik het kan onderhouden en het ook kunnen is een tweede in mijn geval. Dus hopen dat het een traag oxidatieproces is
Kleine pitjes kan je nog wat wegpoetsen, soms lijkt het een hele vlek maar valt het nog mee in de kern.
De lader aansluiten is iets wat ik wel goed kan en dat doe ik dus eens in de twee weken even de druppelader erop. Af en toe even laten lopen... Boem boem boem die luchtdrukknallen uit de uitlaat, fantastisch. En stinken dat ie doet Dan weet je weer dat je leeft.
Ja nouja de mijne is ook alweer 14 jaar oud..
Op de SON meeting in 2009 was het de nieuwste maar door het design zag niemand dat geloof ik..normaal lopen er bij meetings mensen om een voertuig van "ow dat is de nieuwste!". Maar ik heb de Standard en die valt niet zo op. Dat nieuwe is er nu wel vanaf
Maar weten hoe ik het kan onderhouden en het ook kunnen is een tweede in mijn geval. Dus hopen dat het een traag oxidatieproces is
Kleine pitjes kan je nog wat wegpoetsen, soms lijkt het een hele vlek maar valt het nog mee in de kern.
De lader aansluiten is iets wat ik wel goed kan en dat doe ik dus eens in de twee weken even de druppelader erop. Af en toe even laten lopen... Boem boem boem die luchtdrukknallen uit de uitlaat, fantastisch. En stinken dat ie doet Dan weet je weer dat je leeft.
- EasyWim
- 800-899
Eindelijk weer eens geklust aan de motor, ik heb een nieuwe zadelknop gemonteerd
Ik ben naar Amsterdam Westpoort gereden en heb daar 1,5 uren gestaan, ik rijd weer weg en voel de motor waggelen in de bochten. Ik kwam er vrij snel achter dat het zadel dus heen en weer gleed in alle richtingen. Bij Taco even 2 nieuwe knoppen gehaald (een reserve is altijd handig). Daar gingen ze ervan uit dat de knop er moedwillig afgedraaid is, wat zou kunnen omdat ik er voor het parkeren nog niets van had gemerkt qua weggedrag. De knop zou er door de trillingen niet snel vanzelf af kunnen draaien en ik moet zeggen dat bij het monteren het mij opviel dat dit inderdaad enigszins zwaar gaat. Ik zag ook knoppen die je alleen met een inbussleuteltje kan bedienen maar dat vond ik wel weer wat ver gaan. We gaan het zien.
Ik ben naar Amsterdam Westpoort gereden en heb daar 1,5 uren gestaan, ik rijd weer weg en voel de motor waggelen in de bochten. Ik kwam er vrij snel achter dat het zadel dus heen en weer gleed in alle richtingen. Bij Taco even 2 nieuwe knoppen gehaald (een reserve is altijd handig). Daar gingen ze ervan uit dat de knop er moedwillig afgedraaid is, wat zou kunnen omdat ik er voor het parkeren nog niets van had gemerkt qua weggedrag. De knop zou er door de trillingen niet snel vanzelf af kunnen draaien en ik moet zeggen dat bij het monteren het mij opviel dat dit inderdaad enigszins zwaar gaat. Ik zag ook knoppen die je alleen met een inbussleuteltje kan bedienen maar dat vond ik wel weer wat ver gaan. We gaan het zien.
- brede aap
- 200-349
Loctite geel, moet jij weten
(niet doen hoor)
(niet doen hoor)
- Charter
- 200-349
- RC roadster
- 800-899
Wielen afgehaald voor nieuw rubber op te leggen. Heb dan voor de zekerheid mijn rollager van de wielen nog eens vervangen (veerpoot stond niet juist een tijdje geleden,... daarmee). Was de kost ook niet. En heb de tool toch liggen om ze te vervangen. Als je toch bezig bent, direct alles vervangen. Zodat de sportster klaar staat .