Nieuw lid in de familie, een FLFB

Voor leden die (ook) een andere motor/projekt hebben én Sportsterminded zijn!
Gebruikersavatar
ch@rles
200-349
200-349
Berichten: 322
Lid geworden op: 25 sep 2015 23:53
Has thanked: 69 times
Been thanked: 115 times

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door ch@rles »

Waar blijven de Sportsters tegenwoordig?
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3144
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1329 times
Been thanked: 1574 times
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door MoneyFor »

ch@rles schreef: 25 aug 2023 10:05 Waar blijven de Sportsters tegenwoordig?
Goede opmerking :D

Alles ligt klaar en is gepoederlakt, enkel de tank en spatbord achter is mijn kopzorg nog op dit moment, heb nog geen concreet idee hoe ik deze wil afwerken. De bedoeling
is om alles in elkaar te zetten in november - december zodat die klaar is om volgend seizoen wat mee te bollen.

Voor de tank en spatbord ben ik iets aan het proberen en heb net nog een nieuwe 2K blanke lak laten meekomen, deze is speciaal voor op onbehandeld metaal aan te
brengen en door dat die 2K is, is die ook meteen benzine bestending...tegen het morsen bij het tanken.

Je zal al gemerkt hebben dat ik tegenwoordig eerst simpele klusjes aanpak die weinig of geen fysieke inspanning vragen omdat mijn lijf niet echt meewil, moet trouwens
op 7 september weer een schouder operatie ondergaan en zal er wat vanaf hangen hoe snel dat allemaal hersteld. Momenteel werk ik op pijnstillers maar op de zetel blijven
liggen kan ik niet. De Sportster opnieuw in elkaar zetten is niet zomaar een spatbordje monteren, het blok moet er eerst in en dan kan ik verder. Voorheen deed ik dat snel
even met mijn vader als die op bezoek was, helaas gaat dat nu niet meer en wil daar dan ook nooit iemand anders mee lastig vallen... ben dan ook niet de aangenaamste
persoon om mee samen te werken ... ik verwacht dat de ander weet wat ik denk :lol:

Maar volgend jaar zal hij zeker te zien zijn, nog een beetje geduld.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door RC roadster »

MoneyFor schreef: 24 aug 2023 16:07 Ja erg he, ik mag niet klagen want ik wist op voorhand dat het september zou zijn, het wordt speciaal gemaakt volgens mijn tekening met "gaten" in zodat het bij de console
past en geperforeerd in de zit idem als mijn swingarm bag, dus echt custom en dat neemt tijd maar ik was op voorhand verwittigd. Hij wou zelfs de zadelpan opsturen zodat
ik de gaten kon in het spatbord al kon maken maar dat vond ik wat gek want dan moest ik het opnieuw terug sturen en dan blijven we bezig he.
Hoe wordt diene prijs eigenlijk bepaald of is dit altijd een richtprijs?
ja,... zo terug opsturen is altijd risico vol he , voor verlies en schade tijdens transport.
MoneyFor schreef: 24 aug 2023 16:07 Ben nu de air-ride aan het aanpassen zodat die zo dicht als mogelijk op de band zakt maar net niet raakt in de laagste stand, moet gans da spel uit elkaar halen is helemaal
in elkaar gelijmd met groene loctite door de fabrikant. De laagste stand nu dan zit die compleet op de band en als je daar dan iedere keer moet gaan opletten loopt het toch
wel eens mis. Dus beter meteen goed doen en aanpassen die handel.

Je bent weer goed bezig :thumbs: . Alles uit elkaar halen ,... heheh. Het moet goed zijn he ;-). Ben al benieuwd naar het eindresultaat.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3144
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1329 times
Been thanked: 1574 times
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door MoneyFor »

RC roadster schreef: 25 aug 2023 12:05
Hoe wordt diene prijs eigenlijk bepaald of is dit altijd een richtprijs?
Je krijgt een correcte prijsopgave aan de hand van je wensen, ik had een zadel getekend ( naar mijn kunnen dan :) ) en hij werkt dit dan uit
en afhankelijk van de gewenste materialen en moeilijkheidsgraad wordt de prijs bepaald. Ik heb het zadel langer laten maken zodat het aansluit
zoals een oem zadel. TB of Rick's gebruiken tegenwoordig van die opvul stukken tussen tank en zadel. Ik ben daar echt een fan van laat ons maar
zeggen. Voor hen is dat het voordeel dat ze de zadelpannen dan voor meerder types kunnen inzetten, mits aanpassing van dat tussenstuk.

Dus voor mijn zadel kon geen gebruik gemaakt worden van de prefab zadelpannen en moest die ook worden gemaakt.


Rick's
Rick's.jpg
Rick's.jpg (203.94 KiB) 522 keer bekeken


TB, valt me dan nog het best mee maar is zo'n metalen plaatje dat tussen tank en zadel wordt gestoken, op deze manier kan de zadelpan dienen voor de FatBoy en Breakout
TB.jpg
TB.jpg (226.59 KiB) 522 keer bekeken
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 843
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 629 times
Been thanked: 465 times

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door EasyWim »

MoneyFor schreef: 25 aug 2023 10:41
ch@rles schreef: 25 aug 2023 10:05 Waar blijven de Sportsters tegenwoordig?
Je zal al gemerkt hebben dat ik tegenwoordig eerst simpele klusjes aanpak die weinig of geen fysieke inspanning vragen omdat mijn lijf niet echt meewil, moet trouwens
op 7 september weer een schouder operatie ondergaan en zal er wat vanaf hangen hoe snel dat allemaal hersteld. Momenteel werk ik op pijnstillers maar op de zetel blijven
liggen kan ik niet. De Sportster opnieuw in elkaar zetten is niet zomaar een spatbordje monteren, het blok moet er eerst in en dan kan ik verder. Voorheen deed ik dat snel
even met mijn vader als die op bezoek was, helaas gaat dat nu niet meer en wil daar dan ook nooit iemand anders mee lastig vallen... ben dan ook niet de aangenaamste
persoon om mee samen te werken ... ik verwacht dat de ander weet wat ik denk :lol:
Wat een gedoe allemaal. Sterkte alvast met de operatie en hopelijk ben je daarna snel weer fit :thumbs:
Gebruikersavatar
Johan m
500-599
500-599
Berichten: 543
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:08
Has thanked: 225 times
Been thanked: 369 times

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door Johan m »

Sterkte met de operatie @MoneyFor
Gebruikersavatar
charlesb52
*
*
Berichten: 2941
Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
Locatie: Maastricht
Has thanked: 2059 times
Been thanked: 1303 times
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door charlesb52 »

🤞🏼7-9!!!
Gebruikersavatar
choco
200-349
200-349
Berichten: 304
Lid geworden op: 02 jan 2021 09:26
Locatie: Bovenkarspel
Has thanked: 462 times
Been thanked: 174 times

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door choco »

@MoneyFor veel succes met de operatie komende maand
Keep the rubber side down
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door RC roadster »

Als het zadel mooi aansluit op de tank,... . Vindt ik persoonlijk ook het mooiste.

Veel succes met de operatie en hopelijk een spoedig herstel !
Gebruikersavatar
Dorski
200-349
200-349
Berichten: 335
Lid geworden op: 24 jul 2020 15:01
Locatie: Brabant
Has thanked: 18 times
Been thanked: 104 times

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door Dorski »

Gaat weer heel mooi worden. Succes en alvast beterschap met de operatie.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3144
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1329 times
Been thanked: 1574 times
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Wel we zijn ruime tijd verder maar heb vandaag het zadel ontvangen, was 2 maand geleden al klaar geweest maar er waren enkele details die niet klopte en hij heeft gans het zadel opnieuw moeten maken. Kon kiezen 300€ korting en het zadel nemen zoals die gemaakt was of wachten tot het opnieuw werd gemaakt volgens mijn wensen. Ik ken mezelf als ik een compromis had gesloten dan had dat toch door mijn hoofd blijven spoken, dus maar gewacht tot het was zoals ik wou.

Fat Boy Seat (1).jpg
Fat Boy Seat (1).jpg (172.25 KiB) 383 keer bekeken
Fat Boy Seat (3).jpg
Fat Boy Seat (3).jpg (218.17 KiB) 383 keer bekeken
Fat Boy Seat (4).jpg
Fat Boy Seat (4).jpg (171.39 KiB) 383 keer bekeken
Fat Boy Seat (5).jpg
Fat Boy Seat (5).jpg (187.57 KiB) 383 keer bekeken

Het enige is het lijf dat nu nog steeds niet mee wil, blijf in het sukkelstraatje zitten met zowel schouder en rug. Schouder operatie was goed verlopen maar heeft het probleem niet helemaal opgelost, in december nog eens opnieuw een spierscheur erbij alsof het nog niet genoeg was. Vanaf 2de helft januari begint de kine voor de schouder en kijken we verder met de rug, al dan niet nog een schakel vast zetten, we zien wel. Mag voorlopig ook nog steeds geen motor rijden en dat is nog het ergste :cry:
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
charlesb52
*
*
Berichten: 2941
Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
Locatie: Maastricht
Has thanked: 2059 times
Been thanked: 1303 times
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door charlesb52 »

Heel mooi, het zadel! 👌🏼
De rug minder, hopelijk kun je daar in de nabije toekomst positiever over posten 💪🏼!
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 843
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 629 times
Been thanked: 465 times

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door EasyWim »

Het is wel een heel mooi zadel geworden. Wel vervelend al die lichamelijke mankementen. Hopelijk gaat het dadelijk toch weer de goede kant op en ben je fit genoeg voor het warmere seizoen begint.
Gebruikersavatar
choco
200-349
200-349
Berichten: 304
Lid geworden op: 02 jan 2021 09:26
Locatie: Bovenkarspel
Has thanked: 462 times
Been thanked: 174 times

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door choco »

heel mooi zadel. veel plezier ermee
Keep the rubber side down
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door RC roadster »

Mooi zadel ;-). Hopelijk zit het ook goed . Maar dat zal wel zeker he.

En dat gelijk hebt, want iets nemen met korting waar dat je niet 100% achterstaat. Ga je u toch na een tijd beklagen ;-).
Plaats reactie