Hoger stuur plaatsen

Laat ons meegenieten met het ontstaan van jóuw Sporty, in woord en beeld.
Your Sportsterproject; the story and the pictures.
Gebruikersavatar
Siegfriedson
100-199
100-199
Berichten: 159
Lid geworden op: 22 sep 2015 09:18
Locatie: Loosduinen
Has thanked: 36 times
Been thanked: 113 times

Re: Hoger stuur plaatsen

Ongelezen bericht door Siegfriedson »

Ik heb zelf bij Westland Customs een stalen remleiding op maat laten maken en dus de oude leiding met splitter laten vervallen. Kostte 5 jaar geleden ongeveer 55 euro.
Geen idee of dit mogelijk is met abs, daar heb ik geen ervaring mee.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3144
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1329 times
Been thanked: 1574 times
Contacteer:

Re: Hoger stuur plaatsen

Ongelezen bericht door MoneyFor »

LareyP schreef: 30 mar 2024 20:39 Om even opnieuw op dit onderwerp te springen. Ik ben vanaf vorig jaar Augustus de nieuwe eigenaar van een Sportster forty eight 2018 (ABS) in de kleur rugged gold denim . Ik zal in de loop van de week me uitgebreid voorstellen en een foto plaatsen.

Nu heb ik een nieuw stuur gekocht dit voor de looks maar ook voor het rij gemak. Hierbij ben ik gegaan voor een Bobber three black stuur van westland customs. En heb dit vandaag eens bekeken wat ik hiervoor nodig zal hebben en ben hierbij uitgekomen dat de remleiding tot aan de splitter te kort zal zijn en de koppelingskabel een twijfel geval gaat zijn. Nu ben ik er al achter dat ik een nieuwe rem splitter nodig heb aangezien de originele geperst is en ik 2 nieuwe remleidingen nodig heb van rem reservoir naar de splitter en een van de splitter naar de remklauw.

Nu is mijn vraag hoe meten jullie de benodigde lengte die jullie nodig hebben voor zowel de remleiding als de koppelingskabel ? Wat ik denk op het moment is dat ik de originele kabellengte neem + de hoogte van het nieuwe stuur vanaf de clamp. Of hebben jullie een andere methode ?

Dat stuur is +- 22cm hoog niet ? zo ja dan kan je de koppelingskabel normaal hergebruiken, desnoods een beetje anders routen, heb zelf een 30cm stuurtje geplaatst op
de 48 en kan dus perfect. De remleiding dat gaat niet werken en zal je moeten vervangen, ik heb die van de 72 gebruikt, maar als je gaat meten is het eenvoudigste het
hoogte verschil tussen het huidige en nieuwe stuur erbij tellen, de pullback zal we ver hetzelfde zijn.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
LareyP
1-4
1-4
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mar 2024 19:26

Re: Hoger stuur plaatsen

Ongelezen bericht door LareyP »

Bedankt voor je reactie!

Ja ik geloof zelfs 21cm wat ik me kan herinneren. Dan ga ik eens opzoek naar de 72 remleiding. Of weet je nog toevallig het part nummer want neem aan dat je oem part gekocht hebt ?

Mogelijk dat ik de koppelingskabel toch doe vervangen als de kabel niet netjes loopt.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3144
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1329 times
Been thanked: 1574 times
Contacteer:

Re: Hoger stuur plaatsen

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Siegfriedson schreef: 31 mar 2024 07:41 Ik heb zelf bij Westland Customs een stalen remleiding op maat laten maken en dus de oude leiding met splitter laten vervallen. Kostte 5 jaar geleden ongeveer 55 euro.
Geen idee of dit mogelijk is met abs, daar heb ik geen ervaring mee.
Er zijn mogelijkheden met ABS maar niet deze want dan ben je het ABS kwijt, ik heb zelf al die oem splitters omgebouwd zodat je enkel de bovenste leiding kan
vervangen naar wens. Op zich is het ombouwen niet zo moeilijk, je slijpt de bovenste leiding af, boort het het een stukje uit en tapt er schroefdraad in wat je
nodig hebt en klaar.

Heb er zelfs ook al gemaakt met een verloopbusje op om verder van onder de tt te komen.
IMG_2929.JPG
IMG_2929.JPG (96.26 KiB) 85 keer bekeken
IMG_2932.JPG
IMG_2932.JPG (80.38 KiB) 85 keer bekeken
IMG_2934.JPG
IMG_2934.JPG (87.81 KiB) 85 keer bekeken
IMG_2933.JPG
IMG_2933.JPG (85 KiB) 85 keer bekeken
20180529_114824.jpg
20180529_114824.jpg (88.45 KiB) 85 keer bekeken
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3144
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1329 times
Been thanked: 1574 times
Contacteer:

Re: Hoger stuur plaatsen

Ongelezen bericht door MoneyFor »

LareyP schreef: 31 mar 2024 11:50 Bedankt voor je reactie!

Ja ik geloof zelfs 21cm wat ik me kan herinneren. Dan ga ik eens opzoek naar de 72 remleiding. Of weet je nog toevallig het part nummer want neem aan dat je oem part gekocht hebt ?

Mogelijk dat ik de koppelingskabel toch doe vervangen als de kabel niet netjes loopt.
Part n° : 41800147 voor een 72 met ABS , die koppeling kabel is echt niet nodig hoor want als je hem reroute dan loopt die zelfs mooier dan nu.

Kijk maar op de foto, dat is de oem koppeling kabel en hoe je hem kan laten lopen.

20200515_150344.jpg

Idem, oem koppeling kabel met vergelijkbaar stuurtje op mijn Iron

Iron.jpg
Iron.jpg (420.47 KiB) 82 keer bekeken
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
LareyP
1-4
1-4
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mar 2024 19:26

Re: Hoger stuur plaatsen

Ongelezen bericht door LareyP »

Bedankt voor de tips! Ik ga denk ik voor een oem 72 remleiding. Denk de beste en makkelijkste oplossing voor nu en de koppelingskabel heb ik nogmaals naar gekeken en je hebt gelijk hier is nog wel ruimte om deze te reroute.

Gave motoren heb je 👌. Zal zo snel mogelijk ook eens foto's plaatsen van die van mij.
Plaats reactie