Roadster in geruild voor een Sport Glide
- RC roadster
- 800-899
Roadster in geruild voor een Sport Glide
Met veel spijt in het het hart heb ik de beslissing genomen om de Roadster van 2016 met 35000km op de teller in te ruilen voor een Sport Glide van 2022 met 3500km op de teller. Het is gewoon een 0 minder op de teller .
De kinderen en de vrouw willen meer meerijden met de Harley en zo'n ritten van boven de 150 km was voor hen niet echt aangenaam om er achterop op te zitten. De roadster was er eigenlijk niet 100% geschikt voor. Ik heb er ook alles aan gedaan om de roadster om te bouwen, zodat ik hem toch nog kon blijven houden,... . Maar na verloop van tijd bots je toch op een limiet,... . En dan moet je een keuze maken. Maar die keuze was niet zo gemakkelijk voor mij. De Roadster stond perfect in mijn ogen en ik moet eerlijk zijn,... heb er een paar dagen van ambetant gelopen,... . Maar ja,... als je dan gaat testrijden en de vrouw en kinderen hun gezichten beginnen te glunderen als ze er eens kwamen bij zitten omdat het comfort van de zithouding en zitting veel beter is dan van de Roadster standaard. Dan wordt het nog moeilijker, om de roadster te houden. En de Roadster bijhouden was financiële niet haalbaar omdat we ook nog een grote kost hebben aan onze verbouwingen van ons huis. Nu het kan wel zijn dat ik me ooit nog eens een sportster ga kopen, als het financieel haalbaar is.
Bij de verkoop van mijn Roadster heb ik de deal kunnen maken bij een dealer om hem origineel te verkopen. Dus het kan zijn dat ik binnenkort wat onderdelen ga verkopen. Dan ga ik ze eerst hier posten,... . Dan weet ik dat ze in goede handen terecht komen . Ik ga dit eens doen als de verbouwingen achter de rug zijn .
Nu, de Sport Glide heb ik al een klein maandje en heb er al 1500 km op gezet en moet zeggen van comfort is het wel een groot verschil ten opzichten van de Roadster. Zowel van het rijden als de bakken om uw gerief in kwijt te kunnen. Het nemen van bochten gaat enorm vlot, soms te vlot omdat de Sport Gilde enorm goed instuurt. Het rechtzetten van de Sport Gilde gaat gemakkelijker dan de Roadster, was daar enorm van verschoten. Achteruit duwen gaat ook gemakkelijker dan de Roadster, ook al weegt de Sport Gilde wat kilo's meer. Maar dit zal waarschijnlijk liggen aan de opbouw van de motor. Het enige dat mij echt stoort is het lawaai. Het lawaai is echt gedempt, maar er zitten cats in de collecteur waardoor het lawaai enorm dempt wordt. Maar als ik eens tijd vind ga ik dit eens bekijken hoe ik dit ga oplossen. Want dit is een afknapper voor mij. Ook al staat de klep open van de J&H. Maakt deze bijna geen geluid.
Wat is er al aan vervangen door de vorige eigenaar.
- Stage 1 met j&h uitlaten ik ga waarschijnlijk een andere tuner er opzetten van V&H FP4 dan kan ik hem weer uitlezen.
- stuur risers van 15 cm
- handvaten
- valbaar vooraan
Wat heb ik er al aan vervangen
- saddlemen zadel erop geplaatst
- valbaren achteraan om de koffer te beschermen en passagier
- topkoffer en er kunnen 2 helmen in .
in Bijlage wat foto's van de nieuwe aanwinst .
De kinderen en de vrouw willen meer meerijden met de Harley en zo'n ritten van boven de 150 km was voor hen niet echt aangenaam om er achterop op te zitten. De roadster was er eigenlijk niet 100% geschikt voor. Ik heb er ook alles aan gedaan om de roadster om te bouwen, zodat ik hem toch nog kon blijven houden,... . Maar na verloop van tijd bots je toch op een limiet,... . En dan moet je een keuze maken. Maar die keuze was niet zo gemakkelijk voor mij. De Roadster stond perfect in mijn ogen en ik moet eerlijk zijn,... heb er een paar dagen van ambetant gelopen,... . Maar ja,... als je dan gaat testrijden en de vrouw en kinderen hun gezichten beginnen te glunderen als ze er eens kwamen bij zitten omdat het comfort van de zithouding en zitting veel beter is dan van de Roadster standaard. Dan wordt het nog moeilijker, om de roadster te houden. En de Roadster bijhouden was financiële niet haalbaar omdat we ook nog een grote kost hebben aan onze verbouwingen van ons huis. Nu het kan wel zijn dat ik me ooit nog eens een sportster ga kopen, als het financieel haalbaar is.
Bij de verkoop van mijn Roadster heb ik de deal kunnen maken bij een dealer om hem origineel te verkopen. Dus het kan zijn dat ik binnenkort wat onderdelen ga verkopen. Dan ga ik ze eerst hier posten,... . Dan weet ik dat ze in goede handen terecht komen . Ik ga dit eens doen als de verbouwingen achter de rug zijn .
Nu, de Sport Glide heb ik al een klein maandje en heb er al 1500 km op gezet en moet zeggen van comfort is het wel een groot verschil ten opzichten van de Roadster. Zowel van het rijden als de bakken om uw gerief in kwijt te kunnen. Het nemen van bochten gaat enorm vlot, soms te vlot omdat de Sport Gilde enorm goed instuurt. Het rechtzetten van de Sport Gilde gaat gemakkelijker dan de Roadster, was daar enorm van verschoten. Achteruit duwen gaat ook gemakkelijker dan de Roadster, ook al weegt de Sport Gilde wat kilo's meer. Maar dit zal waarschijnlijk liggen aan de opbouw van de motor. Het enige dat mij echt stoort is het lawaai. Het lawaai is echt gedempt, maar er zitten cats in de collecteur waardoor het lawaai enorm dempt wordt. Maar als ik eens tijd vind ga ik dit eens bekijken hoe ik dit ga oplossen. Want dit is een afknapper voor mij. Ook al staat de klep open van de J&H. Maakt deze bijna geen geluid.
Wat is er al aan vervangen door de vorige eigenaar.
- Stage 1 met j&h uitlaten ik ga waarschijnlijk een andere tuner er opzetten van V&H FP4 dan kan ik hem weer uitlezen.
- stuur risers van 15 cm
- handvaten
- valbaar vooraan
Wat heb ik er al aan vervangen
- saddlemen zadel erop geplaatst
- valbaren achteraan om de koffer te beschermen en passagier
- topkoffer en er kunnen 2 helmen in .
in Bijlage wat foto's van de nieuwe aanwinst .
- Bijlagen
-
- sport Gilde
- sport glide 6.jpg (114.46 KiB) 739 keer bekeken
-
- Sport Gilde
- sport glide 5.jpg (110.84 KiB) 739 keer bekeken
-
- Sport Glide
- sport glide 4.jpg (110.92 KiB) 739 keer bekeken
-
- Sport Glide gaan halen op aanhanger (geen verzekering)
- sport glide 3.jpg (116.77 KiB) 739 keer bekeken
-
- Sport Glide test rit
- Sport glide 1.jpg (125.47 KiB) 739 keer bekeken
- EasyWim
- 800-899
Re: Roadster in geruild voor een Sport Glide
Ziet er mooi uit hoor, toch gefeliciteerd met de aanschaf. Hij ziet er wel meer uit als een cruiser zo, zal inderdaad wel wat comfortabeler rijden op langere stukken.
- botoo
- 350-499
Fraai ding hoor, en breder inzetbaar voor jouw wensen, 't is wel een echte wegversperring vergeleken met je Roadster hè? Ook wel een bulk meer koppel, da's best fijn.
Ik kijk tegen een vergelijkbaar 'probleem' aan, ik wil er ook graag weer een sportster bij hebben, maar ik kan die niet kwijt wegen gebrek aan ruimte (en de centjes gaan nogal op aan de aanpassingen van mijn Lowrider S).
Ik kijk tegen een vergelijkbaar 'probleem' aan, ik wil er ook graag weer een sportster bij hebben, maar ik kan die niet kwijt wegen gebrek aan ruimte (en de centjes gaan nogal op aan de aanpassingen van mijn Lowrider S).
memento mori
- charlesb52
- *
- Contacteer:
Zolang die topkoffer eraf is: !
Grapje hoor; mooie motor en blijf genieten, rijden en…. Bij de SON, ke hebt gewoon een Sportster- !
Grapje hoor; mooie motor en blijf genieten, rijden en…. Bij de SON, ke hebt gewoon een Sportster- !
-
- 1500-1749
Geniet ervan, met die dikke motor kun je goed samen rijden.
- RC roadster
- 800-899
Dit model is wel meer een cruiser type. Je kan het niet vergelijken met een sportster. Nu,... ik heb er al 1500km meegereden en moet zeggen dat hij enorm goed rijdt. Hij heeft ook een zalig koppel onder in. Wat ik wel de max vindt. Het enige dat mij enorm stoort is het lawaai van de uitlaat. Er is niks mooier dan een sportster te horen draaien of te horen passeren! Het is een karakter vol lawaai! Maar daar ga ik mij moeten bij neer leggen.
botoo schreef: ↑01 sep 2024 22:45 Fraai ding hoor, en breder inzetbaar voor jouw wensen, 't is wel een echte wegversperring vergeleken met je Roadster hè? Ook wel een bulk meer koppel, da's best fijn.
De breedte is een gewoonte ze. En je gaat ook anders rijden, heb ik al gemerkt. Wat eigenlijk ook niet slecht is. Op mijne Sportster had ik ook al een valbeugel vooraan wat hem dan ook breder maakte.
Ja,... het kost allemaal geld en je moet het kwijt geraken ook he. Maar, ik ben te vrede dat ik het gedaan heb. Want nu kunnen de vrouw en kinderen meer mee, dan met de sportster. en ik geniet er van dat de kinderen en de vrouw ook meegaan,... . Dit weekend was mijne zoon zelfs in slaap gevallen tijdens het rijden . Te comfortabel,... .
charlesb52 schreef: ↑01 sep 2024 22:47 Zolang die topkoffer eraf is: !
Heheh,... heb het zelfde idee ze,... . Maar is wel gemakkelijk als je ergens naar toe gaat en hij is afneembaar. . Moet wel zeggen dat het pijn doet als ik een sportster tegen kom. Dan zijn mijn gedachten direct bij mijne roadster . En dan begin je na te denken. heb ik de juiste keuzen gemaakt,... .
Dat klopt. heb al wat kilometers te samen gereden en je voelt het niet, zowel voor de rijder als voor de passagiers. Niets leuker om samen met u gezin te genieten van het moto rijden .
-
- Moderator
Heel mooi.
Veel plezier ermee.
Veel plezier ermee.
- MoneyFor
- 3000+
- Contacteer:
Knappe motor en goede keuze gemaakt
- HupieRockt
- 45-49
Gefeliciteerd met de Sport Glide!! Als wij in de toekomst de financiële en fysieke ruimte hebben om een moderne "Big Twin" erbij te nemen,
zou de Sport Glide ook onze keus zijn. Groot en comfortabel genoeg voor lange toertochten, maar je kan er ook gewoon even een stukje mee knallen (zoals ik dat nu op onze sportster doe).
Laatst op een Sport Glide gezeten en het viel direct op dat de zithouding / feel bijna helemaal overeen komt met mijn XL1200 Custom.
Heel veel mooie kilometers gewenst!
zou de Sport Glide ook onze keus zijn. Groot en comfortabel genoeg voor lange toertochten, maar je kan er ook gewoon even een stukje mee knallen (zoals ik dat nu op onze sportster doe).
Laatst op een Sport Glide gezeten en het viel direct op dat de zithouding / feel bijna helemaal overeen komt met mijn XL1200 Custom.
- RC roadster
- 800-899
Bedankt. Ik ben toch te vrede na wat km te hebben gedaan, dat ik deze keuze gemaakt hebt.HupieRockt schreef: ↑05 sep 2024 13:19 Gefeliciteerd met de Sport Glide!! Als wij in de toekomst de financiële en fysieke ruimte hebben om een moderne "Big Twin" erbij te nemen,
-
- 1500-1749
Kijk ook ff bij Indian, die heeft ook leuk spul staan tegenwoordig.HupieRockt schreef: ↑05 sep 2024 13:19 Gefeliciteerd met de Sport Glide!! Als wij in de toekomst de financiële en fysieke ruimte hebben om een moderne "Big Twin" erbij te nemen,