Pagina 2 van 2
Re: Eh, waar waren we ook alweer gebeleven?
Geplaatst: 09 mei 2019 08:38
door MoneyFor
Niet echt neen want hij kan rot versleten zijn
, de 1200kit met oem headers heeft een hogere compressie normaal.
Misschien eens met een camera'tje erin kijken door de bougie opening, de piston van een 1200 kit met oem headers ziet
er anders uit dan een gewone 1200. Als natuurlijk ook de bovenzijde is vervangen....tja.
Re: Eh, waar waren we ook alweer gebeleven?
Geplaatst: 09 mei 2019 10:20
door bendix
Bedankt voor de reacties. Komt er dus op neer dat je aan de buitenkant niet zo gemakkelijk kan zien of hij opgeboord is. Tenzij er andere cilinders zijn gebruikt.
Ik denk ook dat als je schrijft op een Nederlandstalig forum het voor iedereen begrijpelijk is als er Nederlandse termen worden gebruikt. Headers bestaan niet, wel cilinderkoppen. Niet iedere sleutelaar heeft een camera bij de hand. Met een camera kijken heeft geen zin als je geen vergelijkingsmateriaal hebt.
Re: Eh, waar waren we ook alweer gebeleven?
Geplaatst: 09 mei 2019 22:16
door Johan m
bendix schreef: ↑09 mei 2019 10:20
Ik denk ook dat als je schrijft op een Nederlandstalig forum het voor iedereen begrijpelijk is als er Nederlandse termen worden gebruikt. Headers bestaan niet, wel cilinderkoppen.
Het bijzondere van deze discussie is dat de vertaling voor headers (in motorvoertuigtechniek) uitlaatspruitstuk is.
Wat die dan weer met de compressie te maken hebben is mij niet helemaal duidelijk.
Re: Eh, waar waren we ook alweer gebeleven?
Geplaatst: 09 mei 2019 23:21
door bendix
Re: Eh, waar waren we ook alweer gebeleven?
Geplaatst: 10 mei 2019 09:19
door bow
Johan m schreef: ↑09 mei 2019 22:16
bendix schreef: ↑09 mei 2019 10:20
Ik denk ook dat als je schrijft op een Nederlandstalig forum het voor iedereen begrijpelijk is als er Nederlandse termen worden gebruikt. Headers bestaan niet, wel cilinderkoppen.
Het bijzondere van deze discussie is dat de vertaling voor headers (in motorvoertuigtechniek) uitlaatspruitstuk is.
Wat die dan weer met de compressie te maken hebben is mij niet helemaal duidelijk.
Oftwel uitlaat bochten. Zijn de oem waarschijnlijk dunner qua diameter ,krijg je een hogere druk omdat je uitlaat gassen er langzamer uit gaan.
Re: Eh, waar waren we ook alweer gebeleven?
Geplaatst: 10 mei 2019 10:49
door MoneyFor
Ja gasten is goed hoor, ik ben niet altijd even helder ...ik bedoel uiteraard de cylinderkoppen met de klepjes in
.
Het uitlaatspruitstuk heeft natuurlijk geen ballen te maken met de compressie en was een verkeerde bewoording van mij, ben
ook maar een mens en niet een computer...al crashen die tegenwoordig ook dikwijls
Re: Eh, waar waren we ook alweer gebeleven?
Geplaatst: 14 mei 2019 21:46
door bendix
Re: Eh, waar waren we ook alweer gebeleven?
Geplaatst: 14 mei 2019 21:51
door Peke
Re: Eh, waar waren we ook alweer gebeleven?
Geplaatst: 14 mei 2019 23:28
door Johan m
Que?????
Re: Eh, waar waren we ook alweer gebeleven?
Geplaatst: 15 mei 2019 08:51
door MoneyFor
dat is inderdaad de beste low budget upgrade die ik al gezien heb, en snel gedaan ook.
Re: Eh, waar waren we ook alweer gebeleven?
Geplaatst: 15 mei 2019 12:37
door bow
Niet moeilijker maken dan het is. Toppie Ben
Re: Eh, waar waren we ook alweer gebeleven?
Geplaatst: 17 mei 2019 20:12
door bendix
Zo, mijn boodschappenbrommer is voorlopig klaar, rijden maar. Fijn weekend allemaal Sonners.
Re: Eh, waar waren we ook alweer gebeleven?
Geplaatst: 17 mei 2019 20:41
door MoneyFor
Veel plezier met de boodschappen
, geniet van je Sporty.
Re: Eh, waar waren we ook alweer gebeleven?
Geplaatst: 03 nov 2019 21:12
door bendix
Nou, na het debakel met een mooie Harley, staat ergens anders te lezen, zat ik even zonder Harley. Dat is lang niet gebeurt. Een paar weken geleden kon ik voor een prikkie een Harley-kloon kopen. Dus maar gedaan. Zit nu dus even met een Honda VT1100 uit 1987, een motor die Harley nooit wilde bouwen. Lekker de hele winter wat te doen maar ik blijf rondkijken naar een "echte". Zoals gebruikelijk staat mijn geknutsel op mijn site
www.bensbikes.nl