Pagina 2 van 3

Re: Besloten hem te houden.

Geplaatst: 16 jan 2022 11:42
door ronnie
bert111 schreef: 16 jan 2022 11:00
is er een speciale reden dat je niet voor "gewoon " S&S gegaan bent ?
Goeie vraag, waaraan ik dan ook nog graag de optie Hammer Performance wil toevoegen.

Re: Besloten hem te houden.

Geplaatst: 16 jan 2022 12:25
door MichelV
charlesb52 schreef: 16 jan 2022 10:27 Volgens mij rijdt @RedRider al jaren met NHRS!
Dat begreep ik ook, dat @RedRider er mee rijd. Maar Dan is helaas met NHRS gestopt. En tot op heden reageert hij niet op mijn mail. Ik zag hem wel op een Amerikaans forum voorbij komen. Anders moet hem eens een chatbericht sturen met mijn vragen. 😉

Toegevoegd in 9 minuten 53 secondes:
ronnie schreef: 16 jan 2022 11:42
bert111 schreef: 16 jan 2022 11:00
is er een speciale reden dat je niet voor "gewoon " S&S gegaan bent ?
Goeie vraag, waaraan ik dan ook nog graag de optie Hammer Performance wil toevoegen.
Dit bedrijf heeft de sporen in de racerij verdient en heeft ook diverse records op hun naam. Dit heeft mij voor NHRS doen kiezen en niet voor S&S of Hammer. De eigenaar, Dan, zie ik nog steeds wel eens voorbij vliegen op een dragstrip.

http://www.nrhsperformance.com/racing.shtml

Re: Besloten hem te houden.

Geplaatst: 16 jan 2022 15:16
door bert111
Ok , duidelijk

Re: Besloten hem te houden.

Geplaatst: 16 jan 2022 20:39
door Dorski
MichelV schreef: 15 jan 2022 17:36 Weer een stukje dichter richting het eind resultaat. Volgens zeggen een top koppeling gekocht. Barnett Scorpion. Hopelijk voldoet hij aan de verwachtingen. Volgende op het verlanglijstje is een olie koeler van Jagg. Maar die ik wil is even niet leverbaar. Dan nog nieuwe koppen en klaar. :happy: :happy:
Ik ben heel benieuwd hoe hij gaat bevallen. Ik lees op internet dat het kwalitatief een van de beste vervangingskoppelingen is, maar dat hij wel zwaar gaat.
Ben zelf ook op zoek en deze staat hoog op het lijstje.

Zat de compressie tool erbij om hem te monteren?
Waar heb je hem aangeschaft?

Re: Besloten hem te houden.

Geplaatst: 16 jan 2022 21:32
door MichelV
Dorski schreef: 16 jan 2022 20:39
MichelV schreef: 15 jan 2022 17:36 Weer een stukje dichter richting het eind resultaat. Volgens zeggen een top koppeling gekocht. Barnett Scorpion. Hopelijk voldoet hij aan de verwachtingen. Volgende op het verlanglijstje is een olie koeler van Jagg. Maar die ik wil is even niet leverbaar. Dan nog nieuwe koppen en klaar. :happy: :happy:
Ik ben heel benieuwd hoe hij gaat bevallen. Ik lees op internet dat het kwalitatief een van de beste vervangingskoppelingen is, maar dat hij wel zwaar gaat.
Ben zelf ook op zoek en deze staat hoog op het lijstje.

Zat de compressie tool erbij om hem te monteren?
Waar heb je hem aangeschaft?
Tool zat er niet bij. Die had ik dan moeten kopen of lenen. Daarom laat ik hem ook monteren. Hij is besteld via Mororcycle Storehouse maar was niet op voorraad en moest uit Duitsland komen geloof ik. En zwaar gaan? Er zitten meerdere sets veren bij met verschillende sterktes. Je kan ze ook om en om plaatsen waardoor je weer een andere verhouding gaat krijgen. Begreep dat hij bij mij 65 pond veren heeft gebruikt.

Re: Besloten hem te houden.

Geplaatst: 17 jan 2022 12:50
door MichelV
Net een foto ontvangen van Peet, van Peet’s HD Service en de koppeling zit erin. Het is echt een plaatje, die koppeling, alleen jammer dat je er helemaal niets van ziet. :lol: :lol:

Re: Besloten hem te houden.

Geplaatst: 17 jan 2022 17:13
door Peke
Hoe vaak ga je nog “Peet, van Peet’s HD Service” zeggen?
Die mag bijna wel sponsor worden zo vaak heb je het al vermeld :roll:

Re: Besloten hem te houden.

Geplaatst: 17 jan 2022 18:47
door MichelV
Peke schreef: 17 jan 2022 17:13 Hoe vaak ga je nog zeggen?
Die mag bijna wel sponsor worden zo vaak heb je het al vermeld :roll:
Sorry, ik zal het niet meer doen. Dacht ere wie ere toekomt. Ik zal het weghalen waar dat gaat. Ik kan het alleen niet weghalen zie ik, maar als jij het wel kan mag dat. Want dat was niet mijn bedoeling.

Re: Besloten hem te houden.

Geplaatst: 17 jan 2022 19:14
door charlesb52
Vraag Peet ‘ns; voor €25 een kalenderjaar!!
En misschien zoiets:
89A977BB-2365-4D3D-95EA-DD1ACC522562.jpeg
89A977BB-2365-4D3D-95EA-DD1ACC522562.jpeg (239.01 KiB) 4196 keer bekeken
Alleen zal het voor de oudere modellen zelf gemaakt moeten worden!

Re: Besloten hem te houden.

Geplaatst: 17 jan 2022 19:24
door Johan m
MichelV schreef: 17 jan 2022 18:47
Peke schreef: 17 jan 2022 17:13 Hoe vaak ga je nog zeggen?
Die mag bijna wel sponsor worden zo vaak heb je het al vermeld :roll:
Sorry, ik zal het niet meer doen. Dacht ere wie ere toekomt. Ik zal het weghalen waar dat gaat. Ik kan het alleen niet weghalen zie ik, maar als jij het wel kan mag dat. Want dat was niet mijn bedoeling.
We hebben ook al een wonderolie-topic, dit kan er ook nog wel bij. :jaja:

Re: Besloten hem te houden.

Geplaatst: 18 jan 2022 05:50
door Peke
MichelV schreef: 17 jan 2022 18:47
Peke schreef: 17 jan 2022 17:13 Hoe vaak ga je nog zeggen?
Die mag bijna wel sponsor worden zo vaak heb je het al vermeld :roll:
Sorry, ik zal het niet meer doen. Dacht ere wie ere toekomt. Ik zal het weghalen waar dat gaat. Ik kan het alleen niet weghalen zie ik, maar als jij het wel kan mag dat. Want dat was niet mijn bedoeling.
Hahahah het maakt me niet uit hoor maar het viel me op. En ere wie ere toe komt idd.

Re: Besloten hem te houden.

Geplaatst: 03 feb 2022 17:28
door RedRider
MichelV schreef: 17 jan 2022 12:50 Net een foto ontvangen van Peet, van Peet’s HD Service en de koppeling zit erin. Het is echt een plaatje, die koppeling, alleen jammer dat je er helemaal niets van ziet. :lol: :lol:
Prachtig! Clutch porn is dat gewoon! Ben jaloers!
Rij al een jaar of 10 met de NRHS 1250 kit, valt zeker niet tegen. 8-)

NRHS is inderdaad gestopt met zaken doen.
NRHS bestond vroeger uit twee kerels die allebij Dan heten....ze hebben ruzie gekregen en de eene is weg gegaan om Hammer Performance te biginnen.
"Hammer Dan" heeft veel van de R&D gedaan omtrent de hop-up kits (1250/1275), heeft de Hurricane A/C ontwikkeld en veel meer.
Als ik het nu opnieuw zou moeten doen zou ik zo ie zo voor Hammer gaan over S&S.

Re: Besloten hem te houden.

Geplaatst: 05 feb 2022 21:41
door MichelV
Vandaag op de dynobank gestaan en ik had er meer van verwacht. 63 pk op het achterwiel. En dat met een 1250 cc, Andrews N4 en een mikuni HSR42. Standaard was dit een 1988, 883 4-bak. Plaatje ook doorgestuurd naar Amerika naar de man die nieuwe koppen voor me zou maken. Die verwacht ook dat er meer in moet zitten. Even afwachten en dan gaan we het zien.

Re: Besloten hem te houden.

Geplaatst: 06 feb 2022 07:25
door MoneyFor
Valt me inderdaad ook wat tegen na de gemaakte kosten en mods, uit m'n hoofd heeft een huidige 883 heeft 52pk en een 1200 67pk.

Re: Besloten hem te houden.

Geplaatst: 06 feb 2022 08:27
door MichelV
MoneyFor schreef: 06 feb 2022 07:25 Valt me inderdaad ook wat tegen na de gemaakte kosten en mods, uit m'n hoofd heeft een huidige 883 heeft 52pk en een 1200 67pk.
Ik geloof dat er standaard 48 pk in heeft gezeten. Dus valt mij ook tegen. Er was nog iets te halen uit de lucht/brandstof verhouding, maar dat laten we maar even totdat die andere koppen erop zitten.

Re: Besloten hem te houden.

Geplaatst: 06 feb 2022 10:18
door charlesb52
Lijkt alsof het vanaf zo’n 100 (3500tpm??) aan de top zit, ook het koppel gaat erg omlaag.
Terwijl de N4 juist in de hogere toeren profijt oplevert…
Of lees ik de grafieken verkeerd?

Re: Besloten hem te houden.

Geplaatst: 06 feb 2022 11:39
door MichelV
charlesb52 schreef: 06 feb 2022 10:18 Lijkt alsof het vanaf zo’n 100 (3500tpm??) aan de top zit, ook het koppel gaat erg omlaag.
Terwijl de N4 juist in de hogere toeren profijt oplevert…
Of lees ik de grafieken verkeerd?
Ik heb via mail op mijn telefoon een programma gekregen waarmee ik dieper in die gegevens zou kunnen komen. Alleen mijn pc kan op de één of andere manier geen e-mail meer ontvangen. In die gegevens zou ik toerentallen en koppel enz. kunnen bekijken, maar helaas op dit moment dus even niet.

Re: Besloten hem te houden.

Geplaatst: 06 feb 2022 16:40
door MichelV
MichelV schreef: 06 feb 2022 11:39
charlesb52 schreef: 06 feb 2022 10:18 Lijkt alsof het vanaf zo’n 100 (3500tpm??) aan de top zit, ook het koppel gaat erg omlaag.
Terwijl de N4 juist in de hogere toeren profijt oplevert…
Of lees ik de grafieken verkeerd?
Ik heb via mail op mijn telefoon een programma gekregen waarmee ik dieper in die gegevens zou kunnen komen. Alleen mijn pc kan op de één of andere manier geen e-mail meer ontvangen. In die gegevens zou ik toerentallen en koppel enz. kunnen bekijken, maar helaas op dit moment dus even niet.
Gelukt, gaat een stuk makkelijker om een Windows programma op een ouwe laptop te zetten dan op een ouwe Mac. :D

Re: Besloten hem te houden.

Geplaatst: 06 feb 2022 17:03
door EasyWim
MoneyFor schreef: 06 feb 2022 07:25 Valt me inderdaad ook wat tegen na de gemaakte kosten en mods, uit m'n hoofd heeft een huidige 883 heeft 52pk en een 1200 67pk.
Zijn dat vermogens aan de krukas of op het achterwiel? Maar na zoveel modificatie verwacht je inderdaad wel wat hogere waarden.

Re: Besloten hem te houden.

Geplaatst: 06 feb 2022 17:15
door MoneyFor
Die ik had opgegeven zijn aan de krukas

Re: Besloten hem te houden.

Geplaatst: 06 feb 2022 17:21
door MichelV
MoneyFor schreef: 06 feb 2022 17:15Aan de krukas
Aan het achterwiel 63. Volgens zeggen zou het aan de krukas 71 pk ofzo zijn.

Re: Besloten hem te houden.

Geplaatst: 06 feb 2022 17:30
door MoneyFor
dat is wat telt he, aan het het achterwiel

Re: Besloten hem te houden.

Geplaatst: 25 feb 2022 09:35
door RedRider
MichelV schreef: 05 feb 2022 21:41 Vandaag op de dynobank gestaan en ik had er meer van verwacht. 63 pk op het achterwiel. En dat met een 1250 cc, Andrews N4 en een mikuni HSR42. Standaard was dit een 1988, 883 4-bak. Plaatje ook doorgestuurd naar Amerika naar de man die nieuwe koppen voor me zou maken. Die verwacht ook dat er meer in moet zitten. Even afwachten en dan gaan we het zien.
Iets klopt inderdaad niet.
Ik kreeg met min of meer hetzelfde set-up 84pk, met std 883 koppen.
Bike was op de Dyno bij Bike Hospital.

Re: Besloten hem te houden.

Geplaatst: 25 feb 2022 17:19
door RC roadster
Je mag je niet blind staren op die gegevens (max pk en max koppel),... . Soms heb je wat verschil, afhankelijk hoe dat ze de dyno geijkt hebben. Het beste is gewoon eens gaan rijden en kijken of dat je effectief een verschil voelt.

Re: Besloten hem te houden.

Geplaatst: 25 feb 2022 22:24
door bow
Ik vind het allemaal maar magertjes, zoveel geld en moeite voor een paar pk. Had je beter een bestaande motor kunnen kopen met wat meet pk