Pagina 1 van 1

Laag brandstofniveau sensor vervangen of kiezen voor alternatief?!

Geplaatst: 03 jun 2020 20:44
door EasyWim
Sinds kort blijft bij mijn 883 uit '14 de laag brandstofniveau lamp continue branden. Dit schijnt wel vaker te gebeuren bij de diverse Harley modellen, ik begreep dat dit meestal aan de sensor in de tank ligt. Ik mis deze functie nu al, zonder benzine stranden wil ik absoluut niet. Nu kan ik de sensor gaan vervangen maar er zijn ook alternatieven.

Op Youtube staat een filmpje over een OEM niveau indicator bovenop je remvloeistofreservoir. Ik vind dit best interessant, heeft iemand hier al ervaring mee?
https://www.youtube.com/watch?v=xcYmc44Oqmc

Afbeelding

Heeft iemand nog een ander idee?

Re: Laag brandstofniveau sensor vervangen of kiezen voor alternatief?!

Geplaatst: 04 jun 2020 07:46
door MoneyFor
Geen ervaring mee, vond het zelf altijd wel cool staan en leek me en leuke "gadget" maar was mij tot hiertoe geen 400€ waard.

Re: Laag brandstofniveau sensor vervangen of kiezen voor alternatief?!

Geplaatst: 04 jun 2020 10:44
door MartynB
Bespaar jezelf zoveel geld voor zo'n gadget en rijd gewoon op je km teller.

Re: Laag brandstofniveau sensor vervangen of kiezen voor alternatief?!

Geplaatst: 04 jun 2020 10:56
door MoneyFor
Of plaats gewoon een nieuwe "fuel sender" weerstand, onderdeel n° 72545-08 en kost je ongeveer 15€.


fs03.jpg
fs03.jpg (11.88 KiB) 5625 keer bekeken
fs02.jpg
fs02.jpg (18.52 KiB) 5625 keer bekeken
fs01.jpg
fs01.jpg (16.1 KiB) 5625 keer bekeken

Re: Laag brandstofniveau sensor vervangen of kiezen voor alternatief?!

Geplaatst: 05 jun 2020 20:30
door EasyWim
MoneyFor schreef: 04 jun 2020 10:56 Of plaats gewoon een nieuwe "fuel sender" weerstand, onderdeel n° 72545-08 en kost je ongeveer 15€.
Waar zit deze eigenlijk ergens op de motor? Ik ben benieuwd of je deze ook kan doormeten om te kijken of deze de boosdoener is.

Re: Laag brandstofniveau sensor vervangen of kiezen voor alternatief?!

Geplaatst: 06 jun 2020 07:13
door MoneyFor
Die moet ergens onder het zadel / linker zijkastje zitten denk ik , heb die zelf nog niet hoeven te vervangen.

In de tank zit er ook nog een soort van vlotter systeem zoals in een spoelbak van een toilet zeg maar, deze kan door bevuiling ook gaan haperen en niet correct werken. Deze laatste kan je dus enkel maar bereiken door de ganse pomp uit je tank te demonteren.


Hieronder een tekst over het uitmeten, niet van mij maar vertaald uit het Engels.

Je kan de Fuel Send Unit testen door het meten van de ohm in de gele draden die uit de brandstofpomp komen, als de tank vol is, mag er geen verbinding tussen de twee zijn (er kan een zeer kleine waarde tussen de twee draden zijn, dit is als de weerstand in het spel komt, voegt het weerstand toe aan het circuit dat het controle lampje uit houdt) wanneer de tank leeg is, moet er een verbinding zijn tussen de twee draden. (de weerstandswaarde moet veel minder zijn dan wanneer de tank vol is) Wanneer de weerstand faalt, zorgt het ervoor dat het licht in feite doet wat het wil, zoals ik al zei, bijna iedereen met het intermitterende brandstoflampje moet zijn weerstand veranderen, dat is wat het probleem veroorzaakt.