zodra iemand RDW hoort, krijgen ze een natte bilnaad, en is nergens voor nodig.
Frame van Tjolk heeft een factuur, daar ga je mee naar de rdw tesamen met je blok, en laat het schouwen.
Medewerker slaat er dan een nummer in waar jij t wilt hebben, kostten zijn vlgs mij iets van 100 euri.
Dan ga je met t spul naar huis, opbouwen met deugdelijke remmen, verlichting, spiegels, en volle spatters, half dagje eindkeuring in Lelystad, kost ong 400, en klaar is Klara.
Ik heb t al een paar keer gedaan, stelt niets voor als je hem netjes afbouwt, laatste keer was ik binnen 30 minuten klaar in Lelystad, en kreeg complimenten zelfs.
Dit is eigenlijk de enige manier om een fiets naar je zin te bouwen, die ook wettelijk legaal is.
Een stock frame hardtailen is een grijs gebied, en word vooralsnu gedoogt, maar met de aankomende APK voor brommerts kan het nog wel eens een probleem op gaan leveren voor alle gehardtailde fietsen die er nu rondcrossen.....
Daarnaast, als je eens iemand een rolstoel in rijdt, is er geen enkele verzekering die uitbetaald, omdat je voor de wet niets aan het rijwielgedeelte aan mag passen, nog een keer ai.....
Dus iets meer uitgeven nu, kan je een boel gezeur voorkomen.
Daarom hardtail ik dus al jaren geen stock frames meer, en raad het echt iedereen af.
nog meer stuff om over na te denken......