Pagina 2 van 4

Re: 883 R 2003 modificaties

Geplaatst: 04 mar 2021 05:54
door Screaming Eagle
EasyWim schreef: 03 mar 2021 22:21 Netjes gedaan (achter dan :D ). Je kunt die slangen ook in het zwart krijgen, vond je dat niet netter?
Thx, heb ik wel over nagedacht maar ik vind dit contrast mooi (rvs vind ik erg mooi, mooier dan zwart)
Net zoals het Alu van de dempers.

Toegevoegd in 18 minuten 25 secondes:
Banden moeten ook vervangen worden, de dunlops die er nu op liggen zijn prima met droog weer maar verschrikkelijk bij nat weer.
Ik zoek een stel sportieve banden, iemand suggesties (google natuurlijk zelf ook :D )

Re: 883 R 2003 modificaties

Geplaatst: 04 mar 2021 07:48
door charlesb52
Bridgestone BT45’s zijn de beste!!
Ik deed er 6500km’s mee...

Re: 883 R 2003 modificaties

Geplaatst: 04 mar 2021 07:54
door Screaming Eagle
charlesb52 schreef: 04 mar 2021 07:48 Bridgestone BT45’s zijn de beste!!
Ik deed er 6500km’s mee...
Ja dat zag ik in eerdere posts van je, zijn ze ook de beste op nat wegdek?

Re: 883 R 2003 modificaties

Geplaatst: 04 mar 2021 08:07
door charlesb52
Droog en nat; intussen is er ‘n opvolger:

Re: 883 R 2003 modificaties

Geplaatst: 04 mar 2021 08:28
door MoneyFor
Screaming Eagle schreef: 03 mar 2021 19:16 Gister de remleidingen ontvangen (vrijdag besteld).
Gister de voorste leidingen gemonteerd, bleken veel te lang dus weer teruggestuurd.
Vanmiddag de achterste leiding gemonteerd weliswaar moest de remlicht verklikker er ook af maar we hebben die van de voor rem nog :D
Op de foto moeilijk te zien maar let erop dat je remleiding achter niet tegen de uitlaat komt, op de foto lijkt het dat die zeer dicht erbij zit.

Kleine opmerking voor vooraan, ik zie dat je met een langere banjo bout hebt gewerkt en de 2 leiding tot aan de master-cyclinder hebt laten
lopen. Er bestaan ( goedkoop zelfs ) T splitters die je onderaan op de triple tree bevestigd en vandaaruit split naar de remklauwen zodat je
zoals oem maar 1 leiding naar de master-cyclinder hebt, staat wel wat netter maar dat is mijn mening natuurlijk.


T.png
T.png (119.43 KiB) 9251 keer bekeken

Re: 883 R 2003 modificaties

Geplaatst: 04 mar 2021 08:40
door Screaming Eagle
charlesb52 schreef: 04 mar 2021 08:07 Droog en nat; intussen is er ‘n opvolger:
Ik denk idd dat deze het gaan worden, leuk geprijsd ook nog geen €200! :D

Re: 883 R 2003 modificaties

Geplaatst: 04 mar 2021 08:47
door MoneyFor
Banden zijn altijd heel persoonlijk vind ik, de beste banden voor mij met nat weer waren en zijn nog steeds de Michelin Pilot, een ongelooflijke band
om met nat weer nog serieus ( en dan bedoel ik serieus ;) ) door te rijden. Helaas bestaan ze niet in de afmetingen voor een Harley want anders zou
ik niet twijfelen. Dus mocht er iemand nog een andere motor hebben dan de Harley probeer deze zeker eens, echt een aanrader.

Re: 883 R 2003 modificaties

Geplaatst: 04 mar 2021 08:57
door Screaming Eagle
MoneyFor schreef: 04 mar 2021 08:28
Screaming Eagle schreef: 03 mar 2021 19:16 Gister de remleidingen ontvangen (vrijdag besteld).
Gister de voorste leidingen gemonteerd, bleken veel te lang dus weer teruggestuurd.
Vanmiddag de achterste leiding gemonteerd weliswaar moest de remlicht verklikker er ook af maar we hebben die van de voor rem nog :D
Op de foto moeilijk te zien maar let erop dat je remleiding achter niet tegen de uitlaat komt, op de foto lijkt het dat die zeer dicht erbij zit.

Kleine opmerking voor vooraan, ik zie dat je met een langere banjo bout hebt gewerkt en de 2 leiding tot aan de master-cyclinder hebt laten
lopen. Er bestaan ( goedkoop zelfs ) T splitters die je onderaan op de triple tree bevestigd en vandaaruit split naar de remklauwen zodat je
zoals oem maar 1 leiding naar de master-cyclinder hebt, staat wel wat netter maar dat is mijn mening natuurlijk.



T.png
Bedankt voor de tips MF, de keuze voor niet OEM was bewust ;)

Re: 883 R 2003 modificaties

Geplaatst: 04 mar 2021 13:11
door ronnie
charlesb52 schreef: 04 mar 2021 07:48 Bridgestone BT45’s zijn de beste!!
Ik deed er 6500km’s mee...
100% mee eens !
Die zitten bij mij onder de Yamaha en rijden heerlijk. Nat, droog, koude banden, ze geven geen krimp.

En goed te weten dat die er ook in Harley-maten zijn

Re: 883 R 2003 modificaties

Geplaatst: 05 mar 2021 19:49
door Screaming Eagle
Post.NL heeft beloofd dat mn remleidingen vandaag nog komen :(
Ondertussen heb ik hem iets kaler gemaakt, zoek de verschillen :D
Ik zie nu dat mn koppeling kabel wel erg lang is, ziet er niet uit! gaan we ook nog wat aan doen :!:
BT 46 besteld.....
https://i.ebayimg.com/00/s/NzY4WDEwMjQ= ... T/$_86.JPG
Zadel gescoord op MP

Re: 883 R 2003 modificaties

Geplaatst: 05 mar 2021 19:52
door MoneyFor
Nog wat meer chroom weggewerkt :)


Koppelingskabel kan je inkorten, gaat makkelijker dan verlengen ;) , komt dan wel wat "soldeerwerk" aan te pas maar kan perfect. Ik maak meestal mijn
koppelingskabels zelf op lengte.

Re: 883 R 2003 modificaties

Geplaatst: 05 mar 2021 20:13
door Screaming Eagle
MoneyFor schreef: 05 mar 2021 19:52 Nog wat meer chroom weggewerkt :)
Haha klopt, geen belt cover en sissybar mounts meer.


Koppelingskabel kan je inkorten, gaat makkelijker dan verlengen ;) , komt dan wel wat "soldeerwerk" aan te pas maar kan perfect. Ik maak meestal mijn
koppelingskabels zelf op lengte.
Oké goed te weten, je kort hem in en soldeert de nippel er weer aan?

Re: 883 R 2003 modificaties

Geplaatst: 06 mar 2021 07:46
door MoneyFor
Screaming Eagle schreef: 05 mar 2021 20:13 Oké goed te weten, je kort hem in en soldeert de nippel er weer aan?
Klopt, is zeer makkelijk zelf te doen, we noemen het nu maar de nippel :) ... gewoon zorgen dat je de staaldraad erdoor steekt en dan deze wat
uit elkaar rafelt , terug wat in de nippel trekken en dan met lood te solderen. Ik doe dat met een klein gasbrandertje, door het rafelen loopt het
lood goed in de staaldraad en vormt op deze manier een solied blokje met de nippel.

Toch nog even bij vermelden, het inkorten van de zwarte buitenkabel doe je bij voorkeur enkel met het bovenste gedeelte.

Re: 883 R 2003 modificaties

Geplaatst: 06 mar 2021 09:03
door Screaming Eagle
MoneyFor schreef: 06 mar 2021 07:46
Screaming Eagle schreef: 05 mar 2021 20:13 Oké goed te weten, je kort hem in en soldeert de nippel er weer aan?
Klopt, is zeer makkelijk zelf te doen, we noemen het nu maar de nippel :) ... gewoon zorgen dat je de staaldraad erdoor steekt en dan deze wat
uit elkaar rafelt , terug wat in de nippel trekken en dan met lood te solderen. Ik doe dat met een klein gasbrandertje, door het rafelen loopt het
lood goed in de staaldraad en vormt op deze manier een solied blokje met de nippel.

Toch nog even bij vermelden, het inkorten van de zwarte buitenkabel doe je bij voorkeur enkel met het bovenste gedeelte.
Thanks MF Ik ga het vandaag aan, laat je weten :D

Re: 883 R 2003 modificaties

Geplaatst: 06 mar 2021 17:32
door EasyWim
Screaming Eagle schreef: 01 mar 2021 07:50 Ha ja maar er zitten 2 o-ringen in, een dikke en een heel dunnetje en dat dat dunnetje was ik vergeten.
Dat dunnetje is trouwens de stofring ;) , maar dan in de vorm van een O-ring. Die zou je er theoretisch uit kunnen laten, die doet niet mee met het tegenhouden van de remvloeistof. Maar ik had ze zelf ook gewoon gemonteerd hoor.

Re: 883 R 2003 modificaties

Geplaatst: 06 mar 2021 19:40
door Screaming Eagle
MoneyFor schreef: 06 mar 2021 07:46
Screaming Eagle schreef: 05 mar 2021 20:13 Oké goed te weten, je kort hem in en soldeert de nippel er weer aan?
Klopt, is zeer makkelijk zelf te doen, we noemen het nu maar de nippel :) ... gewoon zorgen dat je de staaldraad erdoor steekt en dan deze wat
uit elkaar rafelt , terug wat in de nippel trekken en dan met lood te solderen. Ik doe dat met een klein gasbrandertje, door het rafelen loopt het
lood goed in de staaldraad en vormt op deze manier een solied blokje met de nippel.

Toch nog even bij vermelden, het inkorten van de zwarte buitenkabel doe je bij voorkeur enkel met het bovenste gedeelte.
Nou MF, het is hem niet geworden met inkorten, ik , ik kreeg de kabel al niet uit de nippel die volgens mij helemaal van lood is, ik was bang het hele ding te smelten dus ben ik er mee gestopt!

Toegevoegd in 27 minuten 7 secondes:
Ik heb wel progressie geboekt mbt mn knippers voor, ben mn voorraad ingedoken en wat vond ik?
rv3.jpg
en wat kun ermee?
Nou dit!
Morgen klaar, inclusief weerstanden.

Re: 883 R 2003 modificaties

Geplaatst: 07 mar 2021 07:58
door MoneyFor
Screaming Eagle schreef: 06 mar 2021 20:07 Nou MF, het is hem niet geworden met inkorten, ik , ik kreeg de kabel al niet uit de nippel die volgens mij helemaal van lood is, ik was bang het hele ding te smelten dus ben ik er mee gestopt!
De nippel knip je er gewoon af, ik maak zelf vervang nippels meestal uit koper omdat dit zeer makkelijk soldeert maar je kan de bestaande nippel er dus afknippen
en vervolgens uitboren maar dit neemt meer tijd in beslag voor mij dan een nieuwe nippel te maken. Als je uitboort begin je langs de dikste kant te boren , je kan
nippels ook los kopen maar heb daar zelf nog nooit naar gekeken.

Re: 883 R 2003 modificaties

Geplaatst: 10 mar 2021 19:33
door Screaming Eagle
Nou eindelijk was post.nl genegen om mn remleidingen te bezorgen!
Enne valt jullie nog iets op?

Toegevoegd in 2 minuten 27 secondes:
Banden inmiddels ook binnen.

Re: 883 R 2003 modificaties

Geplaatst: 10 mar 2021 19:52
door EasyWim
Screaming Eagle schreef: 10 mar 2021 19:35 Enne valt jullie nog iets op?
Ik kan het niet geweldig goed zien op de foto maar het lijkt erop dat je geen splitter hebt gebruikt in de remleiding naar beide schijven voor. Je hebt beide remleidingen direct op de bediening gemonteerd. Of bedoelde je dat niet? :? O ja en de schokbrekers zitten op hun kop gemonteerd :D

Re: 883 R 2003 modificaties

Geplaatst: 10 mar 2021 19:57
door Screaming Eagle
Hé EW idd g een splitter, vind dit mooier en de Öhlins horen zo ;)
Wat dacht je van het zadel?

Re: 883 R 2003 modificaties

Geplaatst: 10 mar 2021 20:51
door charlesb52
Wordt ‘n snel uiterlijk!!
Mooi (corbin?) gunfighter zadel... Voorvork ‘n centimeter doorsteken, spatbordje verzagen, rearsetje.... 😉😉

En dan houdt ‘t nooit op!!!! Pas op, want dan wil je snellere nokkenassen......

Re: 883 R 2003 modificaties

Geplaatst: 10 mar 2021 21:16
door EasyWim
Screaming Eagle schreef: 10 mar 2021 19:57 Hé EW idd g een splitter, vind dit mooier en de Öhlins horen zo ;)
Wat dacht je van het zadel?
Heel mooi zadel! Doet echt aan de café racers denken. Het achterspatbord liep bij de racers rechtdoor, ik denk dat dat hier ook goed zou combineren met het zadel maar zo blijf je natuurlijk bezig.

Re: 883 R 2003 modificaties

Geplaatst: 10 mar 2021 21:22
door Screaming Eagle
Thanks, ik had toch al het idee dat ik nog wat met de spatborden wil doen, zeker nu die achter hoger staat!
Wat bedoel je met rechtdoor? foto's?

Toegevoegd in 6 minuten 38 secondes:
charlesb52 schreef: 10 mar 2021 20:52 Wordt ‘n snel uiterlijk!!
Mooi (corbin?) gunfighter zadel... Voorvork ‘n centimeter doorsteken, spatbordje verzagen, rearsetje.... 😉😉

En dan houdt ‘t nooit op!!!! Pas op, want dan wil je snellere nokkenassen......
Voorvork, leuk idee, nokkenassen wil ik sowieso, is alleen niet goed voor me, eerst maar het optische! :lol:
Rear setje?

Re: 883 R 2003 modificaties

Geplaatst: 10 mar 2021 21:48
door EasyWim
Screaming Eagle schreef: 10 mar 2021 21:29 Thanks, ik had toch al het idee dat ik nog wat met de spatborden wil doen, zeker nu die achter hoger staat!
Wat bedoel je met rechtdoor? foto's?
Ik had er een hele mooi foto van maar helaas heb ik die niet meer. Ik bedoel dat het achterspatbord uitloopt in een soort pijlpunt en aan het einde het achterlicht onder dat spatbord zit gemonteerd. Dat geeft een heel snel uiterlijk aan de motor, iets dat het zadel ook al uitstraalt (de hoge leuning moet voorkomen dat je naar achteren schuift tijdens het optrekken (dat idee dus)).

Re: 883 R 2003 modificaties

Geplaatst: 10 mar 2021 21:51
door Screaming Eagle
Ah dank je voor de reactie :D
en eigenlijk wil ik ook wel een groter achterwiel, ben ik ooit tevreden?