Pagina 3 van 3

Re: Roadster Tocov9520

Geplaatst: 10 feb 2022 10:47
door J.P.
Tocov9520 schreef: 04 aug 2021 16:34 @MoneyFor bij mij is het de 4e KTM momenteel:
2012: KTM 500 EXC
2016: 500 EXC 6-days
2019: 1090 Adventure R
2021: 690 Enduro R omgebouwd tot rally

Dus ja, eigenlijk stroomt er oranje bloed door mijn aderen.. zeker wat offroad betreft! Supergoeie motoren, nog nooit last mee gehad!

Maar nu lekker chill met de Harley, voor wat woon-werk verkeer, zie ik zeker ook zitten.
En ja Harley.. blijft iets magisch en rebels hebben he.. ook al verklaarde mijn vrouw mij zot, maar die snappen dat toch nie 😁
Leuk ktm lijstje en hele vette 690!
Zelf de overstap van harley naar ktm gemaakt een dik jaar terug, het downhillmountainbike bloed kroop toch daar waar het gaan kon en wou meer avontuur op de motor. Eerst de 1090, sindskort toch iets lichter maar wou wel nog graag 2 cilinder, geen budget voor meerdere motors en ook zin in :P.

De juiste volgorde, @MoneyFor kent me nog wel :D
106778975_10216877977638071_6657245093028307013_n.jpg
E883D7CC-B56D-458F-8E8A-D8885F6BA908.jpeg
IMG_4028.jpg

Re: Roadster Tocov9520

Geplaatst: 10 feb 2022 11:20
door ronnie
Tocov9520 schreef: 22 dec 2021 14:19 Iemand enig idee waar ik zoiets kan vinden binnen Europa?

https://trackerdie.com/products/04-19-x ... -peg-mount
Veel te laat waarschijnlijk... Als het je gaat om de steunen dichter naar de motor te brengen, ben je getrouwd met zoiets. Als het je puur gaat om af te zijn van de passing van alleen oem steunen, volstaat een slijptol

Re: Roadster Tocov9520

Geplaatst: 10 feb 2022 11:30
door Tocov9520
J.P. schreef: 10 feb 2022 10:47
Zelf de overstap van harley naar ktm gemaakt een dik jaar terug, het downhillmountainbike bloed kroop toch daar waar het gaan kon en wou meer avontuur op de motor. Eerst de 1090, sindskort toch iets lichter maar wou wel nog graag 2 cilinder, geen budget voor meerdere motors en ook zin in :P.
Mooi is dat! Er zit hier blijkbaar veel "oranje bloed" :-)

Ik houd altijd in gedachte voor offroad "hoe lichter, hoe beter" maar als ik zie hoe jij met de 1090 offroad gaat, dan kan ik mij inbeelden dat de 790 zeker geen probleem is! :D

Komende van een 500 exc naar een 1090 was voor mij iets "te" en heb mij zelfs niet gewaagd aan offroad.
De 690 daarentegen vind ik super! Gooit mij vlot nog op het achterste wiel in zijn 3e en voelt aan als een exc offroad, genoeg power, licht en wendbaar, en toch stabiel op de weg..

zie ik dat nu verkeerd, of heeft KTM de 790 geschrapt voor 2022?

Wat betreft de meerdere motoren, kan ik je in volgen.. Heb nu beide, de Roadster en de 690, en weet niet of ik de Roadster ga houden.
Zwaar dilemma want als ik die ga weg doen, ga ik er sowieso spijt van hebben... en langs de andere kant, om hier stof te staan pakken is het ook zinloos (vorig jaar max 500km gereden), dus ja..
Zal hem misschien eens op 2dehands gooien.. On verra ;-)

Re: Roadster Tocov9520

Geplaatst: 10 feb 2022 12:54
door MoneyFor
Geloof me , je kan nooit genoeg motoren hebben

@J.P. is even geleden weer, je blijft toch ook bezig ;)

Ben vooral naar KTM gegaan omdat ik daar de Harley kleuren terugvond :lol: , deze heb ik erbij sinds juli 2021.... 1290R Superduke, ik had dringend iets nodig dat wat vooruit ging :lol:


1301 cc - 180 PK en 140 Nm
20210729_165533.jpg

Staat ondertussen ook nog een Austin Racing uitlaat onder,

415ddec6-7853-4fb7-b62d-e31d1c9de6d3.jpg

Re: Roadster Tocov9520

Geplaatst: 10 feb 2022 15:44
door botoo
MoneyFor schreef: 10 feb 2022 12:54 1290R Superduke, ik had dringend iets nodig dat wat vooruit ging :lol:
Hooligan!!!
:yahoo: :lollig:

Re: Roadster Tocov9520

Geplaatst: 10 feb 2022 16:08
door J.P.
Toen ik de overstap maakte van harley naar ktm, was mijn eerste intentie er wat meer mee te kunnen toeren, langere afstanden, meer uren achter elkaar en zo nu en dan eens een grindpad zou leuk zijn.

Dat grindpad is al snel wat meer off-road geworden...
EBF87C7E-C5BF-444F-8D76-1F89A46CAA86.jpeg
https://youtu.be/ULU1d-sB7K8

Het was wel pittig met de 1090, vooral door hoog zwaartepunt. De 790 voelt als een mountainbike, verschil in gewicht is minimaal, maar dat laag zwaartepunt maakt zoveel verschil.

De 890 is de vervanger voor de 790, iets meer koppel, 5 pk meer over, iets soepeler in de lage toeren. Al is dat bij mijn 790 opgelost door een iets andere tandverhouding.