Dank voor het toevoegen .. 883R capelle
- Charter
- 200-349
- Berichten: 228
- Lid geworden op: 17 okt 2021 22:01
- Locatie: Capelle a/d ijssel
- Has thanked: 163 times
- Been thanked: 151 times
Dank voor het toevoegen .. 883R capelle
Hee allemaal,
Ik ben Art, 51 jaar woonachtig in Capelle aan den IJssel incl vrouw en hond
Ivm rugklachten (hernia) kleiner gaan rijden en wat is er dan beter dan een sportster.
Dus een jaar geleden de breakout verkocht (back-killer puur sang) en op zoek gegaan naar een klassieke zwarte sportster 883R. Afgelopen juni na een maandje of 9 speuren een knappe 12-2006 1 van de laatste carburateur versies gevonden met 24k op de hd5 teller.
Inmiddels het e.e.a aan verspijkerd en is zo goed als naar mijn zin, smoked glaasjes, mustang solo seat, ends cuoio side bags, spiegeltjes omgedraaid, kickstand veer en busjes vervangen, belt uit laten lijnen, laydown kenteken
Ben nu enkel nog op zoek naar een paar knappe en betrouwbare forward controls
Mochten er sportster rijders in de buurt wonen geef ff een gil
Gr
Art
Ik ben Art, 51 jaar woonachtig in Capelle aan den IJssel incl vrouw en hond
Ivm rugklachten (hernia) kleiner gaan rijden en wat is er dan beter dan een sportster.
Dus een jaar geleden de breakout verkocht (back-killer puur sang) en op zoek gegaan naar een klassieke zwarte sportster 883R. Afgelopen juni na een maandje of 9 speuren een knappe 12-2006 1 van de laatste carburateur versies gevonden met 24k op de hd5 teller.
Inmiddels het e.e.a aan verspijkerd en is zo goed als naar mijn zin, smoked glaasjes, mustang solo seat, ends cuoio side bags, spiegeltjes omgedraaid, kickstand veer en busjes vervangen, belt uit laten lijnen, laydown kenteken
Ben nu enkel nog op zoek naar een paar knappe en betrouwbare forward controls
Mochten er sportster rijders in de buurt wonen geef ff een gil
Gr
Art
“Gr Art”
- Dorski
- 200-349
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 24 jul 2020 15:01
- Locatie: Brabant
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 104 times
Re: Dank voor het toevoegen .. 883R capelle
Welkom bij SON.
Zonder bijdehand te willen doen, als je last hebt van je rug zijn forward controls geen upgrade tov midcontrols.
Zonder bijdehand te willen doen, als je last hebt van je rug zijn forward controls geen upgrade tov midcontrols.
- EasyWim
- 800-899
- Berichten: 842
- Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
- Locatie: Purmerend (NL)
- Has thanked: 628 times
- Been thanked: 465 times
Re: Dank voor het toevoegen .. 883R capelle
Welkom op het forum
Ik ben juist heel blij met de forward controls in combinatie met rugklachten
Ik ben juist heel blij met de forward controls in combinatie met rugklachten
- ronnie
- 200-349
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 24 sep 2020 19:12
- Locatie: Eindhoven
- Has thanked: 191 times
- Been thanked: 188 times
Re: Dank voor het toevoegen .. 883R capelle
uit Eindhoven
Je hebt iig alvast een fijn zadel uitgekozen
Je hebt iig alvast een fijn zadel uitgekozen
-
- 50-99
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 10 okt 2021 16:12
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 47 times
Re: Dank voor het toevoegen .. 883R capelle
Welkom op het forum!
Leuke R, als ik de mijne solo maak is zo'n zadel als jij hebt zeker een goede optie.
Leuke R, als ik de mijne solo maak is zo'n zadel als jij hebt zeker een goede optie.
- scheurneusje
- 900-999
- Berichten: 901
- Lid geworden op: 27 sep 2015 10:24
- Locatie: Bakel
- Has thanked: 869 times
- Been thanked: 368 times
- Contacteer:
Re: Dank voor het toevoegen .. 883R capelle
Welkom hier en zoals iemand al opperde in combinatie met rugklachten zijn de midcontrols fijner,
al is het maar om in nederland bij al die drempels te kunnen gaan staan..
En ja soms bij lange weg is het fijn om je benen te kunnen strekken,en ze naar voren op highway peg of valbeugel of zo te doen....
Lees dat easywim juist daarom forwards heeft.
Maar bij mij is die houding dan zo,dat mijn rug al de klappen opvangt....
Daarom na 2 rug operaties ervoor gekozen alleen nog maar midcontrols samen met mogelijkheid benen te strekken uiteraard..
Maar de ene zijn klacht is de andere zijn klacht niet,dat is gewoon iets heel persoonlijks.
Dus probeer het gewoon uit...
Ben benieuwd wat jou ervaring zal zijn.
Maar heeel veul plezier op de 883 ,hij ziet er mooi uit met die bruine tinten erbij
Toedeloe Karin
al is het maar om in nederland bij al die drempels te kunnen gaan staan..
En ja soms bij lange weg is het fijn om je benen te kunnen strekken,en ze naar voren op highway peg of valbeugel of zo te doen....
Lees dat easywim juist daarom forwards heeft.
Maar bij mij is die houding dan zo,dat mijn rug al de klappen opvangt....
Daarom na 2 rug operaties ervoor gekozen alleen nog maar midcontrols samen met mogelijkheid benen te strekken uiteraard..
Maar de ene zijn klacht is de andere zijn klacht niet,dat is gewoon iets heel persoonlijks.
Dus probeer het gewoon uit...
Ben benieuwd wat jou ervaring zal zijn.
Maar heeel veul plezier op de 883 ,hij ziet er mooi uit met die bruine tinten erbij
Toedeloe Karin
Never Give Up
- Charter
- 200-349
- Berichten: 228
- Lid geworden op: 17 okt 2021 22:01
- Locatie: Capelle a/d ijssel
- Has thanked: 163 times
- Been thanked: 151 times
Re: Dank voor het toevoegen .. 883R capelle
Hee Dorski,
Thanks
Dat dacht ik eerst ook, maar plaats mn voeten al heel snel op de highway pegs die erop zitten en zit voor mijn lengte en rug toch comfortabeler. Is alleen geklooi met schakelen n remmen. En wellicht laat ik de mids zonder functie zitten als dat past. I dont know.
Met 2 handen heb je er altijd 1 bij de hand
Toegevoegd in 40 minuten 13 secondes:
Hee EasyW
Deze gedachte heb ik ook. Mids zijn an sich prima maar met 1.89 cm ook niet echt relaxed.
Mocht iemand met rugklachten zijn of haar forwards weg willen doen dan lees ik het graag.
Toegevoegd in 8 minuten 54 secondes:
Thank you!scheurneusje schreef: ↑19 okt 2021 13:24 Welkom hier en zoals iemand al opperde in combinatie met rugklachten zijn de midcontrols fijner,
al is het maar om in nederland bij al die drempels te kunnen gaan staan..
En ja soms bij lange weg is het fijn om je benen te kunnen strekken,en ze naar voren op highway peg of valbeugel of zo te doen....
Lees dat easywim juist daarom forwards heeft.
Maar bij mij is die houding dan zo,dat mijn rug al de klappen opvangt....
Daarom na 2 rug operaties ervoor gekozen alleen nog maar midcontrols samen met mogelijkheid benen te strekken uiteraard..
Maar de ene zijn klacht is de andere zijn klacht niet,dat is gewoon iets heel persoonlijks.
Dus probeer het gewoon uit...
Ben benieuwd wat jou ervaring zal zijn.
Maar heeel veul plezier op de 883 ,hij ziet er mooi uit met die bruine tinten erbij
Toedeloe Karin
En met mijn lengte lijken forwards net mids
Toegevoegd in 9 minuten 16 secondes:
Dank je!Ray XLH1200 schreef: ↑19 okt 2021 12:35 Welkom op het forum!
Leuke R, als ik de mijne solo maak is zo'n zadel als jij hebt zeker een goede optie.
En wat ronnie zegt, het is een ideaal zadel, niet te vergelijken met het OEM zadel wat nu aan de muur hangt
“Gr Art”
- RC roadster
- 700-799
- Berichten: 796
- Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
- Locatie: Affligem Belgium
- Has thanked: 424 times
- Been thanked: 400 times
- Dorski
- 200-349
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 24 jul 2020 15:01
- Locatie: Brabant
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 104 times
Re: Dank voor het toevoegen .. 883R capelle
Ik ben zeker niet zo lang als jij en kan me voorstellen dat dit voor langere mensen meer ontspannend zit. Ik zelf krijg met name last van mijn rug door al die @#&*drempels. Met name op 60kn/h wegen waar ik wat vlotter rij. Het is dan fijn om even de benen aan te spannen om de klap op te vangen. Met forwards lijkt me dat moeilijker, maar iedereen anders en wat voor mij werkt hoeft voor jou niet te werken.Charter schreef: ↑19 okt 2021 15:21Hee Dorski,
Thanks
Dat dacht ik eerst ook, maar plaats mn voeten al heel snel op de highway pegs die erop zitten en zit voor mijn lengte en rug toch comfortabeler. Is alleen geklooi met schakelen n remmen. En wellicht laat ik de mids zonder functie zitten als dat past. I dont know.
Met 2 handen heb je er altijd 1 bij de hand
Toegevoegd in 40 minuten 13 secondes:Hee EasyW
Deze gedachte heb ik ook. Mids zijn an sich prima maar met 1.89 cm ook niet echt relaxed.
Mocht iemand met rugklachten zijn of haar forwards weg willen doen dan lees ik het graag.
Toegevoegd in 8 minuten 54 secondes:Thank you!scheurneusje schreef: ↑19 okt 2021 13:24 Welkom hier en zoals iemand al opperde in combinatie met rugklachten zijn de midcontrols fijner,
al is het maar om in nederland bij al die drempels te kunnen gaan staan..
En ja soms bij lange weg is het fijn om je benen te kunnen strekken,en ze naar voren op highway peg of valbeugel of zo te doen....
Lees dat easywim juist daarom forwards heeft.
Maar bij mij is die houding dan zo,dat mijn rug al de klappen opvangt....
Daarom na 2 rug operaties ervoor gekozen alleen nog maar midcontrols samen met mogelijkheid benen te strekken uiteraard..
Maar de ene zijn klacht is de andere zijn klacht niet,dat is gewoon iets heel persoonlijks.
Dus probeer het gewoon uit...
Ben benieuwd wat jou ervaring zal zijn.
Maar heeel veul plezier op de 883 ,hij ziet er mooi uit met die bruine tinten erbij
Toedeloe Karin
En met mijn lengte lijken forwards net mids
Toegevoegd in 9 minuten 16 secondes:Dank je!Ray XLH1200 schreef: ↑19 okt 2021 12:35 Welkom op het forum!
Leuke R, als ik de mijne solo maak is zo'n zadel als jij hebt zeker een goede optie.
En wat ronnie zegt, het is een ideaal zadel, niet te vergelijken met het OEM zadel wat nu aan de muur hangt
- EasyWim
- 800-899
- Berichten: 842
- Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
- Locatie: Purmerend (NL)
- Has thanked: 628 times
- Been thanked: 465 times
Re: Dank voor het toevoegen .. 883R capelle
Ik ben het met de anderen eens dat je klappen van kuilen/bobbels beter kan opvangen als je voeten meer onder je zitten dan voor je. Ik ben eigenlijk al gewend mijn buikspieren even extra aan te spannen als ik over een bobbel ga. Verreweg het grootste deel van de rit rijd je echter over vlakke wegen en voor mijn rug voelt het beter als de knieën minder gebogen zijn. Maar ik kan mij goed voorstellen dat dit per rugklacht kan verschillen. Ook de kwaliteit van de weg in jouw omgeving zal van invloed zijn. Misschien dat NL hier toch net even wat beter scoort dan BE of is er een inhaalslag geweest in BE
- Charter
- 200-349
- Berichten: 228
- Lid geworden op: 17 okt 2021 22:01
- Locatie: Capelle a/d ijssel
- Has thanked: 163 times
- Been thanked: 151 times
Re: Dank voor het toevoegen .. 883R capelle
Volledig mee eens dat je de klappen van “the shitty and bumpy roads” beter opvangt met mids.
Vandaar ik het idee heb om wel forwards te plaatsen die sowieso sterk genoeg zijn om een klappie op te vangen qua druk, en wellicht de midpegs (zonder controls) te laten zitten. Heb alleen geen idee of deze elkaar in de weg zitten ivm de remstang, maar vermoed van wel.
Wellicht dat iemand op SON deze set up wel heeft?
Vooralsnog blijft het bij mids want de OEM forwards zijn pepertje duur, en 2e hands setjes zeer schaars.
Gr
“Gr Art”
- EasyWim
- 800-899
- Berichten: 842
- Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
- Locatie: Purmerend (NL)
- Has thanked: 628 times
- Been thanked: 465 times
Re: Dank voor het toevoegen .. 883R capelle
In dit topic zie je wel een plaatje met maten maar geen ingetekende remstang. Ik kan nog wel eens even kijken of ik goede foto's heb van hoe het allemaal komt te lopen met forward controls.Charter schreef: ↑19 okt 2021 23:02 Vandaar ik het idee heb om wel forwards te plaatsen die sowieso sterk genoeg zijn om een klappie op te vangen qua druk, en wellicht de midpegs (zonder controls) te laten zitten. Heb alleen geen idee of deze elkaar in de weg zitten ivm de remstang, maar vermoed van wel.
https://www.sportsters.nl/forum/viewtop ... =13&t=1908
Laatst gewijzigd door EasyWim op 20 okt 2021 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- charlesb52
- *
- Berichten: 2931
- Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
- Locatie: Maastricht
- Has thanked: 2058 times
- Been thanked: 1293 times
- Contacteer:
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3142
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1324 times
- Been thanked: 1574 times
- Contacteer:
- Charter
- 200-349
- Berichten: 228
- Lid geworden op: 17 okt 2021 22:01
- Locatie: Capelle a/d ijssel
- Has thanked: 163 times
- Been thanked: 151 times
- Charter
- 200-349
- Berichten: 228
- Lid geworden op: 17 okt 2021 22:01
- Locatie: Capelle a/d ijssel
- Has thanked: 163 times
- Been thanked: 151 times
Re: Dank voor het toevoegen .. 883R capelle
Heeft iemand ervaring met de V&H shortshots op de 883
Komen deze dik boven de 85db uit of valt dat mee? (De S&S slashcuts doen bij mij nu rond de 85db)
Komen deze dik boven de 85db uit of valt dat mee? (De S&S slashcuts doen bij mij nu rond de 85db)
“Gr Art”
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3142
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1324 times
- Been thanked: 1574 times
- Contacteer:
Re: Dank voor het toevoegen .. 883R capelle
Ik heb die gehad op een 883, 1200 en Forty Eight ... ik kan je garanderen dat die ver boven de 85db uitkomen , gaat meer in de buurt zitten van 105 tot 110db afhankelijk van
welke demper erin zit.
- EasyWim
- 800-899
- Berichten: 842
- Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
- Locatie: Purmerend (NL)
- Has thanked: 628 times
- Been thanked: 465 times
Re: Dank voor het toevoegen .. 883R capelle
Wat MoneyFor al zegt, bij het toerental dat op het typeplaatje staat aangegeven (kleine 3.000 rpm) zit je al snel rond de 110 dB
Ik kwam met de V&H Twinslash met quiet dempers al op 106,5 dB en met de standaard meegeleverde binnendempers rond de 110 dB. Ik kan de quiet baffles trouwens wel zeer aanbevelen, het geluid wordt iets beschaafder maar ook warmer en dieper. Ik vond het een hele verbetering. Overigens leverde de OEM (fabrieks) dempers 92 dB geluid bij die kleine 3.000 toeren terwijl op het typeplaatje 97 dB staat. Dus OEM dempers vervangen door die van V&H is een wereld van verschil qua geluid
In dit topic staat een hoop info met meetwaarden: viewtopic.php?t=1680
- IRONfleX
- 100-199
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 23 sep 2015 20:30
- Locatie: Rotterdam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 109 times
Re: Dank voor het toevoegen .. 883R capelle
Ha Art,
Nette Roadster heb je daar.
Mocht je een keer langs willen komen in de garagebox in Schiedam laat het me weten.
Wij rijden vaak vanaf die locatie met een leuk clubje 2wielers een ritje.
Pb me en dan stuur ik je mijn gegevens.
Groet,
Alex
Nette Roadster heb je daar.
Mocht je een keer langs willen komen in de garagebox in Schiedam laat het me weten.
Wij rijden vaak vanaf die locatie met een leuk clubje 2wielers een ritje.
Pb me en dan stuur ik je mijn gegevens.
Groet,
Alex
Sportster Owners * Ride it - Like they Stole it! ©
- Charter
- 200-349
- Berichten: 228
- Lid geworden op: 17 okt 2021 22:01
- Locatie: Capelle a/d ijssel
- Has thanked: 163 times
- Been thanked: 151 times
Re: Dank voor het toevoegen .. 883R capelle
Dat vermoeden had ik. Veel op youtube gezien maar nooit echte ervaringen gehoord of gelezen. Thanks!
Sla ik de shortshots maar over want heb al 1 ratel oor
Toegevoegd in 11 minuten 42 secondes:
Dank je voor de link, ga ik ff in speuren, altijd interessantEasyWim schreef: ↑26 okt 2021 17:29
Wat MoneyFor al zegt, bij het toerental dat op het typeplaatje staat aangegeven (kleine 3.000 rpm) zit je al snel rond de 110 dB
Ik kwam met de V&H Twinslash met quiet dempers al op 106,5 dB en met de standaard meegeleverde binnendempers rond de 110 dB. Ik kan de quiet baffles trouwens wel zeer aanbevelen, het geluid wordt iets beschaafder maar ook warmer en dieper. Ik vond het een hele verbetering. Overigens leverde de OEM (fabrieks) dempers 92 dB geluid bij die kleine 3.000 toeren terwijl op het typeplaatje 97 dB staat. Dus OEM dempers vervangen door die van V&H is een wereld van verschil qua geluid
In dit topic staat een hoop info met meetwaarden: viewtopic.php?t=1680
Mijn s&s slashcuts zijn al niet stil. Ik heb de 85db trouwens gemeten na starten en tijdens warm draaien. Wat ze bij de 3000 toeren doen weet ik niet. Heb de db app wel aan laten staan tijdens rijden, met de eiphone in mn jas. Dan zit je natuurlijk voor en boven de dempers en meet de app tussen de 85 en 95db. Wat de app zal meten op een half metertje achter de fiets zal niet lager zijn
Toegevoegd in 4 minuten 28 secondes:
Dank je Alex!
Leuk! Heb je een soort van sleutelbox in schiedam.
Zie Pb
Gr
“Gr Art”
- Johan m
- 500-599
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 21 sep 2015 21:08
- Has thanked: 225 times
- Been thanked: 369 times
Re: Dank voor het toevoegen .. 883R capelle
Mijn eigenbouw is afgelopen zomer bij de RDW in Lelystad gekeurd, de dynamische meting (die dus onder de 85dB moet zijn) was bij mij 79dB.
Deze motor is daar statisch gemeten (zoals de politie dat doet) op 92dB bij 2600 rpm.
Die statische meting mag dus hoger zijn dan 85dB.
Deze motor is daar statisch gemeten (zoals de politie dat doet) op 92dB bij 2600 rpm.
Die statische meting mag dus hoger zijn dan 85dB.
- Charter
- 200-349
- Berichten: 228
- Lid geworden op: 17 okt 2021 22:01
- Locatie: Capelle a/d ijssel
- Has thanked: 163 times
- Been thanked: 151 times
Re: Dank voor het toevoegen .. 883R capelle
Ah, ok, helder, dat wist ik niet.Johan m schreef: ↑02 nov 2021 18:43 Mijn eigenbouw is afgelopen zomer bij de RDW in Lelystad gekeurd, de dynamische meting (die dus onder de 85dB moet zijn) was bij mij 79dB.
Deze motor is daar statisch gemeten (zoals de politie dat doet) op 92dB bij 2600 rpm.
Die statische meting mag dus hoger zijn dan 85dB.
Google:
Dynamisch is al rijdend meten langs 2 meetpunten
Statisch gemeten is 50cm 10 graden achter de pijp op een x aantal toeren wat per fiets verschillend schijnt te zijn
Laten ze het klokkie van lI’ll kleine maar gaan opsporen, laten ze mij met rust
“Gr Art”
- Charter
- 200-349
- Berichten: 228
- Lid geworden op: 17 okt 2021 22:01
- Locatie: Capelle a/d ijssel
- Has thanked: 163 times
- Been thanked: 151 times
Re: Dank voor het toevoegen .. 883R capelle
Ruim 2 maanden stil gestaan en in 2x strarten
Gelijk maar een rondje “om de kerk” gedaan brrrrrr
Ff uitwaaien zou n Amerikaan zeggen
En afgevuld met ron 98
Gelijk maar een rondje “om de kerk” gedaan brrrrrr
Ff uitwaaien zou n Amerikaan zeggen
En afgevuld met ron 98
“Gr Art”