ALARM FOB reageert niet

Ontsteking, verlichting en meer...Van accu tot zekering!
Gebruikersavatar
Chamaco
10-24
10-24
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jun 2018 10:14
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

ALARM FOB reageert niet

Ongelezen bericht door Chamaco »

Hallo allen,

Wilde van het weekend de motor weer eens horen brullen. Wanneer ik de sleutel omdraai (dus contact maak) gaat meestal het alarm eraf dmv een piepje. Nu was het piepje anders, want het alarm ging er niet af. Dus het was een waarschuwingspiep van het alarm. Als ik het bleef proberen kreeg ik weer een waarschuwing. Daarna gaat het alarm af.

Eind vorig seizoen begon dit eigenlijk al een paar keer, maar meestal na 1x contact te hebben gemaakt en weer terug te draaien ging het alarm er af. Ook was het vaak als de motor van de standaard af was en hij rechtop stond, dan ging het alarm er ook automatisch af, omdat hij de fob dan wel herkende. Nu was dit niet het geval.

Ik heb vorig jaar wel de koplamp veranderd en een led bar toegevoegd en gekoppeld aan de koplamp. Zou hier iets mee te maken kunnen hebben?

Wat zou dit kunnen zijn?

Betreft een sporty 883R uit 2007. Dus FOB zonder knop.

Ik hoor graag jullie reacties, want dit is heel vervelend.

PS: Batterij van de FOB is vervangen.
Laatst gewijzigd door Chamaco op 16 mar 2022 15:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ronnie
200-349
200-349
Berichten: 329
Lid geworden op: 24 sep 2020 19:12
Locatie: Eindhoven
Has thanked: 189 times
Been thanked: 187 times

Re: ALARM FOB reageert niet

Ongelezen bericht door ronnie »

Hoi,
Eerst de makkelijkste reactie: heb je de batterij van de fob al vervangen ?
Wat is het bouwjaar van je sporty ?
Gebruikersavatar
Chamaco
10-24
10-24
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jun 2018 10:14
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: ALARM FOB reageert niet

Ongelezen bericht door Chamaco »

ronnie schreef: 16 mar 2022 15:16 Hoi,
Eerst de makkelijkste reactie: heb je de batterij van de fob al vervangen ?
Wat is het bouwjaar van je sporty ?
Excuses. Zal het bericht ff aanpassen.

Ja uiteraard batterij vervangen, maar zonder resultaat.

Betreft een sporty 883R uit 2007.
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: ALARM FOB reageert niet

Ongelezen bericht door RC roadster »

Is er een verschil als je u andere fob neemt ?
Misschien iets dom , de sportster eens buiten duwen. misschien wordt u signaal verstoort van de fob,... ?

licht
Chamaco schreef: 16 mar 2022 14:56 Ik heb vorig jaar wel de koplamp veranderd en een led bar toegevoegd en gekoppeld aan de koplamp. Zou hier iets mee te maken kunnen hebben?
Dat zou mij echt verwonderen.
Gebruikersavatar
ronnie
200-349
200-349
Berichten: 329
Lid geworden op: 24 sep 2020 19:12
Locatie: Eindhoven
Has thanked: 189 times
Been thanked: 187 times

Re: ALARM FOB reageert niet

Ongelezen bericht door ronnie »

Toevallig een nieuwe garagedeur geplaatst met afstandsbediening ? Of iets anders dat signalen rondstrooit ?
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: ALARM FOB reageert niet

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Niet helemaal onjuist wat hier wordt aangehaald over een eventuele storing van een andere bron zoals garagepoort opener enz... kan zelfs die van de buren zijn die dit probleem veroorzaken. Heb het namelijk zelf ook met een nieuwe motor van Hormann, sinds ik deze heb kan ik in de garage geen enkele motor meer starten. Erger nog, ik krijg zelfs mijn schuifpoort aan de oprit niet geopend alvorens de garagepoort terug is gesloten.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
Chamaco
10-24
10-24
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jun 2018 10:14
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: ALARM FOB reageert niet

Ongelezen bericht door Chamaco »

RC roadster schreef: 16 mar 2022 16:52 Is er een verschil als je u andere fob neemt ?
Misschien iets dom , de sportster eens buiten duwen. misschien wordt u signaal verstoort van de fob,... ?

Anders fob geprobeerd. Zelfde probleem. Ik zal de fiets een wat verzetten.

licht
Chamaco schreef: 16 mar 2022 14:56 Ik heb vorig jaar wel de koplamp veranderd en een led bar toegevoegd en gekoppeld aan de koplamp. Zou hier iets mee te maken kunnen hebben?
Dat zou mij echt verwonderen.
Gebruikersavatar
Chamaco
10-24
10-24
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jun 2018 10:14
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: ALARM FOB reageert niet

Ongelezen bericht door Chamaco »

MoneyFor schreef: 16 mar 2022 18:19 Niet helemaal onjuist wat hier wordt aangehaald over een eventuele storing van een andere bron zoals garagepoort opener enz... kan zelfs die van de buren zijn die dit probleem veroorzaken. Heb het namelijk zelf ook met een nieuwe motor van Hormann, sinds ik deze heb kan ik in de garage geen enkele motor meer starten. Erger nog, ik krijg zelfs mijn schuifpoort aan de oprit niet geopend alvorens de garagepoort terug is gesloten.
Okay. Niks nieuws gemonteerd. Wellicht de buren in de garage, maar dat weet ik niet zeker.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: ALARM FOB reageert niet

Ongelezen bericht door MoneyFor »

De motor even wat verder wegduwen en dan nog eens proberen
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: ALARM FOB reageert niet

Ongelezen bericht door RC roadster »

Een tijdje geleden heb ik dit ook voor gehad bij ons op het werk.
Had de Sportster ergens anders geparkeerd dan normaal. Bij het starten kreeg ik de melding om mijn code in te geven. Dan heb ik de Sportster 10 tal meter verzet en het probleem was opgelost. Dit was ook een hormann poort.
Wat ik nu wel raar vindt,... Bij mij thuis heb ik ook een hormann poort en ik moet zeggen dat ik thuis daar geen last van heb (een geluk). Aan wat dit juist zou kunnen liggen weet ik nu ook niet. type motor,... ?
Gebruikersavatar
charlesb52
*
*
Berichten: 2921
Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
Locatie: Maastricht
Has thanked: 2045 times
Been thanked: 1287 times
Contacteer:

Re: ALARM FOB reageert niet

Ongelezen bericht door charlesb52 »

Had ik bij een Franse tolpoort met 35+ Graden.
100 Meter verder startte ie!!
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Re: ALARM FOB reageert niet

Ongelezen bericht door EasyWim »

Kan het misschien ook nog te maken hebben met een te lage spanning in de blokbatterij of in de accu zelf? Als je de accu nu eens een tijdje aan de lader hangt?!
Gebruikersavatar
Chamaco
10-24
10-24
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jun 2018 10:14
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: ALARM FOB reageert niet

Ongelezen bericht door Chamaco »

MoneyFor schreef: 16 mar 2022 18:32 De motor even wat verder wegduwen en dan nog eens proberen
Okay ik ga het eens proberen
Gebruikersavatar
Chamaco
10-24
10-24
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jun 2018 10:14
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: ALARM FOB reageert niet

Ongelezen bericht door Chamaco »

EasyWim schreef: 16 mar 2022 21:12 Kan het misschien ook nog te maken hebben met een te lage spanning in de blokbatterij of in de accu zelf? Als je de accu nu eens een tijdje aan de lader hangt?!
Hangt altijd al aan de druppellader. Dus daar kan het niet aan liggen
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: ALARM FOB reageert niet

Ongelezen bericht door MoneyFor »

RC roadster schreef: 16 mar 2022 20:28 ..... Aan wat dit juist zou kunnen liggen weet ik nu ook niet. type motor,... ?
Ligt aan het type zender/ontvanger , die in mijn inpandige garage heeft ook een Horman zitten maar dan een ander (ouder) type zender/ontvanger en geen enkel probleem. Is dan inmiddels ook al 10 jaar oud maar de nieuwe nu nog maar een paar jaar, zal dus een andere "stoor" techniek zijn nu :lol:. Bij mijn Superduke werkt zelfs de noodoplossing niet, in tegenstelling tot bij de Harley's hun 5 cijferige code kan je bij een platte fob batterij de fob op een bepaalde plaats op het kuipwerk plaatsen en dan start normaal gezien de motor, zelfs dat doet die niet met die Horman. Dus ook buiten duwen en dan eerst de poort sluiten alvorens er kan worden gestart.

Zelfs de de fobs van de auto's werken niet als deze poort openstaat, je kan geen deur openen met fob zolang die poort niet gesloten is.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: ALARM FOB reageert niet

Ongelezen bericht door RC roadster »

Amai,... . Dat is ook nog al plezant bij u thuis,... . Dus alle afstandsbedieningen werken niet door die hormann poort,... . Diene moet nog al straling geven dien ontvanger/zender,... .
En wat zegt hormann hierover,... ? Hormann zijn nu echt niet de goedkoopste poorten ook,... . Dus dan verwacht je toch dat ze hiermee rekening zouden houden met afstandsbedieningen van auto's en moto's. Is eigenlijk niet zo positieve reclame voor hen,... .
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: ALARM FOB reageert niet

Ongelezen bericht door MoneyFor »

RC roadster schreef: 17 mar 2022 17:43 Amai,... . Dat is ook nog al plezant bij u thuis,... . Dus alle afstandsbedieningen werken niet door die hormann poort,... . Diene moet nog al straling geven dien ontvanger/zender,... .
En wat zegt hormann hierover,... ? Hormann zijn nu echt niet de goedkoopste poorten ook,... . Dus dan verwacht je toch dat ze hiermee rekening zouden houden met afstandsbedieningen van auto's en moto's. Is eigenlijk niet zo positieve reclame voor hen,... .
Heb eigenlijk nog nooit contact gehad met Horman, het is de poort van mijn werkplaats en externe garage. In het begin was het wat lastig maar je went eraan, mocht
het nu de poort van de inpandige garage zijn zou het lastiger zijn maar deze is voor mij wel minder belangrijk .... alhoewel als ik bijvoorbeeld daar aan het werk ben
en de poort staat open als de vrouw thuiskomt met de wagen kan ze stan toeteren want dan gaat de schuifpoort aan de oprit niet open :lol:
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
ronnie
200-349
200-349
Berichten: 329
Lid geworden op: 24 sep 2020 19:12
Locatie: Eindhoven
Has thanked: 189 times
Been thanked: 187 times

Re: ALARM FOB reageert niet

Ongelezen bericht door ronnie »

Vreemd dat het fob-probleem zich vorig jaar af en toe liet zien...
Zou er ergens een gammel elektrisch contact zijn ? Corrosie op de batterijhouder in de fob, iets in je contactslot ?
Gebruikersavatar
Chamaco
10-24
10-24
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jun 2018 10:14
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: ALARM FOB reageert niet

Ongelezen bericht door Chamaco »

ronnie schreef: 17 mar 2022 21:23 Vreemd dat het fob-probleem zich vorig jaar af en toe liet zien...
Zou er ergens een gammel elektrisch contact zijn ? Corrosie op de batterijhouder in de fob, iets in je contactslot ?
Ja dat moet het haast wel zijn, want bij de reserve fob geldt hetzelfde.
Gebruikersavatar
Chamaco
10-24
10-24
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jun 2018 10:14
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: ALARM FOB reageert niet

Ongelezen bericht door Chamaco »

Ik weet waar de waarschuwingspiep vandaan komt.

We hebben de LED bar ontkoppelt van de koplamp. Nu deed ie het naar behoren. Dus heb ligt aan de led bar. Waarschijnlijk teveel spanning of iets dergelijks. We weten nog niet hoe we dit moeten oplossen, maar we weten nu wel waar het door komt.
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: ALARM FOB reageert niet

Ongelezen bericht door RC roadster »

Goed dat je iets gevonden hebt.
Dat is de eerste keer dat ik hier van hoor, dat een led storing geeft op de fob. Maar kan altijd,... .
Tof dat je het laat weten. Laat ons weten hoe je het verder gaat oplossen met die led bar ;-).
Gebruikersavatar
Dorski
200-349
200-349
Berichten: 333
Lid geworden op: 24 jul 2020 15:01
Locatie: Brabant
Has thanked: 18 times
Been thanked: 104 times

Re: ALARM FOB reageert niet

Ongelezen bericht door Dorski »

Klinkt op zich niet onlogisch.
Ik heb voor op de mtb/racefiets een cheap-ass ledlamp uit het oosten laten komen voor de avondritten in de winter.
Als ik deze aanzet dan verliest mijn Garmin fietscomputer ook het signaal van mijn hartslagmeter en andere sensoren.
Ik ging er altijd vanuit dat dit komt door dit niet aan CE regulering voldoen van de ledlamp.

Is jouw Lledbar wel CE gekeurd?
Gebruikersavatar
Chamaco
10-24
10-24
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jun 2018 10:14
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: ALARM FOB reageert niet

Ongelezen bericht door Chamaco »

Dorski schreef: 23 mar 2022 07:19 Klinkt op zich niet onlogisch.
Ik heb voor op de mtb/racefiets een cheap-ass ledlamp uit het oosten laten komen voor de avondritten in de winter.
Als ik deze aanzet dan verliest mijn Garmin fietscomputer ook het signaal van mijn hartslagmeter en andere sensoren.
Ik ging er altijd vanuit dat dit komt door dit niet aan CE regulering voldoen van de ledlamp.

Is jouw Lledbar wel CE gekeurd?
Geen idee of deze CE gekeurd is. Deze komt ook uit het verre oosten, maar er word binnenkort gewerkt aan een oplossing. Ik kom er dan nog op terug hoe dit is gedaan.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: ALARM FOB reageert niet

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Chamaco schreef: 23 mar 2022 13:30 Geen idee of deze CE gekeurd is. Deze komt ook uit het verre oosten, maar er word binnenkort gewerkt aan een oplossing. Ik kom er dan nog op terug hoe dit is gedaan.

:lol: dat wordt er daar met plezier me ingedrukt hoor
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Fonti
5-9
5-9
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 nov 2021 19:54
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: ALARM FOB reageert niet

Ongelezen bericht door Fonti »

Chamaco schreef: 21 mar 2022 10:21 Ik weet waar de waarschuwingspiep vandaan komt.

We hebben de LED bar ontkoppelt van de koplamp. Nu deed ie het naar behoren. Dus heb ligt aan de led bar. Waarschijnlijk teveel spanning of iets dergelijks. We weten nog niet hoe we dit moeten oplossen, maar we weten nu wel waar het door komt.
Wilde het al voorstellen maar zie dat je de oorzaak hebt gevonden. Ik heb exact hetzelfde met mijn telefoonlader die direct op de accu zit. Zet ik de lader aan en probeer ik te starten, dan gaan alle toeters en bellen af. Ik heb dit opgelost door er een schakelaar tussen te bouwen. :joehoe:
Plaats reactie