Pagina 2 van 2

Re: XR met zwart blok; is deze origineel?

Geplaatst: 06 jul 2022 19:49
door charlesb52
Ik rijd haast alleen solo en dan bevalt de “Scotty mod” prima.
Al een paar maal naar en door Italië, Spanje en zuid Frankrijk gereden mét snelweg én passen!

Re: XR met zwart blok; is deze origineel?

Geplaatst: 10 jul 2022 16:37
door nivek
Ik heb deze net gedaan, en bevalt goed, nu gewoon 50 in 3 en 120 is nu veel fijner, wel iets minder agressief.

Re: XR met zwart blok; is deze origineel?

Geplaatst: 10 jul 2022 16:47
door charlesb52
Oh ja, vergeten te vermelden: G2 “snelgas” maakt de begin-respons weer ietsje sneller!
https://www.g2ergo.com/shop/g2-harley-q ... be-harley/

TwinMotorcycles heeft ze natuurlijk ✋🏽.

Re: XR met zwart blok; is deze origineel?

Geplaatst: 11 jul 2022 10:25
door bert111
nivek schreef: 10 jul 2022 16:37 Ik heb deze net gedaan, en bevalt goed, nu gewoon 50 in 3 en 120 is nu veel fijner, wel iets minder agressief.
dat is dus met de " scotty mod " ?

ik ben aan het overwegen om eerst een 30T voorpully te plaatsen , is naar het schijnt tussen stock en scotty mod ...mocht het niet goed zijn
kan ik nadien nog altijd overgaan op het andere of een 66T achterpully plaatsen ...

heb ook nog een tuner nodig ..pppffff :cry:

Re: XR met zwart blok; is deze origineel?

Geplaatst: 12 jul 2022 08:43
door choco
bert111 schreef: 01 jul 2022 19:20 Voila , de XR 1200 is binnen :girlwave:
ben er voor het ogenblik heel blij mee , ziet er in het echtje beter uit dan op foto :thumbsup:

is dus een bj 5/2009 met 25500 km op de teller , lager stuur ( moet ik nog op zoek naar risers ) camokleur ( overwegend zwart )
nieuwe achterband , pinkers in de spiegels , remus uitlaat , 07/2021 ingevoerd vanuit Luxemburg met 20000 km op de teller ...

Afbeelding
mooi kleur(en)!
heel veel plezier ermee

Re: XR met zwart blok; is deze origineel?

Geplaatst: 12 jul 2022 09:43
door bert111
choco schreef: 12 jul 2022 08:43
bert111 schreef: 01 jul 2022 19:20 Voila , de XR 1200 is binnen :girlwave:
ben er voor het ogenblik heel blij mee , ziet er in het echtje beter uit dan op foto :thumbsup:

is dus een bj 5/2009 met 25500 km op de teller , lager stuur ( moet ik nog op zoek naar risers ) camokleur ( overwegend zwart )
nieuwe achterband , pinkers in de spiegels , remus uitlaat , 07/2021 ingevoerd vanuit Luxemburg met 20000 km op de teller ...

Afbeelding
mooi kleur(en)!
heel veel plezier ermee
dank je
motor gaat vandaag binnen om voorvork dichtingen te vervangen :thumbs:

Re: XR met zwart blok; is deze origineel?

Geplaatst: 12 jul 2022 20:30
door Barend68
Wat de toeren betreft natuurlijk zoveel mensen zoveel meningen. Verlagen van je toerental is comfortabel op de snelweg maar gaat ook iets ten koste van het vermogen bij optrekken vanuit 1e versnelling.
Ik heb het vroeger gedaan met mijn Amerikaanse Ultra glide en dat was een wereld van verschil op de snelweg.
Heb nu op mijn sportster ook een oversized tandwiel voor gezet omdat die ouwe 4-bak anders nauwelijks de snelweg op kan. Enig gevolg is dat ik bij optrekken in 1 iets meer moet slippen met de koppeling en hij duikt iets verder weg in de toeren bij het stoplicht. Maar vermogen zat hoor.

Met een zesbak kan de vraag gesteld worden of het nog zinvol is, maar dat hangt natuurlijk af van de range van de overbrengingsverhouding.

Re: XR met zwart blok; is deze origineel?

Geplaatst: 13 jul 2022 10:53
door choco
MIjn vorige chopper (en dus mijn huidige blok) heeft een 5bak (met ketting dus). origineel was 21T voor en 47T achter maar dat vond ik veel te nerveus voor de voornamelijk lange ritten. Ik ben toen teruggegaan naar 22T voor en 38T achter.
een wereld van verschil.... ipv 120kmh bij 3000rmp toen 138kmh. Nadelen: slippende koppeling bij optrekken in 1 (went snel) en alleen 1e 3 versnellingen in de stad, en de 4 alleen buiten de bebouwde kom. de 5 alleen voor op de auto- en snelweg.
Trekt minder agressief op maar rommelt wel zonder haperen door naar de 220+

Re: XR met zwart blok; is deze origineel?

Geplaatst: 14 jul 2022 09:37
door bert111
choco schreef: 13 jul 2022 10:53 MIjn vorige chopper (en dus mijn huidige blok) heeft een 5bak (met ketting dus). origineel was 21T voor en 47T achter maar dat vond ik veel te nerveus voor de voornamelijk lange ritten. Ik ben toen teruggegaan naar 22T voor en 38T achter.
een wereld van verschil.... ipv 120kmh bij 3000rmp toen 138kmh. Nadelen: slippende koppeling bij optrekken in 1 (went snel) en alleen 1e 3 versnellingen in de stad, en de 4 alleen buiten de bebouwde kom. de 5 alleen voor op de auto- en snelweg.
Trekt minder agressief op maar rommelt wel zonder haperen door naar de 220+
dat is zoals je zegt " een wereld van vershil " want je gaat niet enkel hoger voor maar ook nog eens 10 minder dan stock achter ... ik ga maar langs 1 kant , vooraan , en 2 tandjes maar .... ik denk dat het beste is , proberen en als het niet gaat , aanpassen ...maar het kost ook centen :mrgreen: