Niet omdat het moet maar......

Onzinnige en niet-motorpraat.
Gebruikersavatar
Blerf
100-199
100-199
Berichten: 101
Lid geworden op: 17 aug 2022 20:08
Locatie: Leeuwarden
Has thanked: 76 times
Been thanked: 92 times

Niet omdat het moet maar......

Ongelezen bericht door Blerf »

De titel zegt het al ...weer een mooie dag en dan toch maar weer even een blokje om.
Nu rij ik nog niet zolang HD dus dacht ik laat ik eens een tussentijdse balans opmaken.
Heb veel Italiaans gereden dus daar vergelijk ik het maar wat mee.Je hoort toch wel regelmatig dat een HD niet een bocht om wil, ik moet zeggen dat ik die mening niet deel mijn xl1200custom gaat mooi een bochtje om daarnaast is ie ook rap van zijn plaats af te krijgen. Ik moet toegeven dat ik em fijner vindt rijden dan de guzzi. De beleving is anders zeg maar. Zijn er dan geen min of verbeterpunten. Wat mij betreft wel, de voorrem is prima de achterrem daar heb ik mijn bedenkingen over.
Maar misschien is daar wel een oplossing voor.Verder is ie mooi zuinig en dat is mooi meegenomen. Ik denk dat ie ook milieu bewust is en wel hierom; het valt mijn op dat als ik een stuk gereden heb dat ik naar de pot moet zeg maar komt vast van de trillingen, het voordeel hiervan is dat ik weer lichter op de motor stap waardoor ie minder benzine neemt een daardoor
minder uitstoot heeft dat is toch een win-win situatie. :lol: Ik vraag mij wel af of er meer zijn die dit hebben ;)
Al met al ben ik erg blij met de sportster en hoop er nog vele km ermee te maken.Tot zover dit stuk, o ja tips en trucs
zijn altijd welkom :thumbsup:
Bijlagen
tempImageS5d4sL.gif
Gebruikersavatar
Barend68
100-199
100-199
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 sep 2015 16:44
Locatie: Den Haag
Has thanked: 118 times
Been thanked: 108 times

Re: Niet omdat het moet maar......

Ongelezen bericht door Barend68 »

Daarom maken ze die tankjes ook zo klein, dan moet je er op tijd vanaf komen om bij te komen van de trillingen én gewicht te verliezen.

Zouden daarom veel oudere mensen HD gaan rijden? Dan valt het niet zo op🤣.
4 het leven :drinks:
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Re: Niet omdat het moet maar......

Ongelezen bericht door EasyWim »

Wat betreft de remmen, als de voorrem het maar goed doet. Als je zacht wilt remmen is de achterrem niet zo interessant en als je hard moet remmen is de achterrem helemaal niet interessant (tenzij de voorrem natuurlijk echt te weinig vertraging levert). Misschien dat alleen andere blokken achter al helpen. Ik heb nog nooit gehoord dat de trillingen van het blok helpen bij obstipatie :lol:
Gebruikersavatar
Barend68
100-199
100-199
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 sep 2015 16:44
Locatie: Den Haag
Has thanked: 118 times
Been thanked: 108 times

Re: Niet omdat het moet maar......

Ongelezen bericht door Barend68 »

Klopt Wim, de voorrem doet het meeste.
Maar ik heb ze toch het liefst beide in orde.

Van die obstipatie, zo had ik het nog niet bekeken 🤣🤣🤣 Nou prima oplossing is dat zo dan!
Ik dacht dat het om afwateren ging. Maar dan nog zeik ik liever op het forum over mijn Harley.
4 het leven :drinks:
Gebruikersavatar
choco
200-349
200-349
Berichten: 295
Lid geworden op: 02 jan 2021 09:26
Locatie: Bovenkarspel
Has thanked: 451 times
Been thanked: 170 times

Re: Niet omdat het moet maar......

Ongelezen bericht door choco »

EasyWim schreef: 20 okt 2022 17:43 Wat betreft de remmen, als de voorrem het maar goed doet.
Waar totdat je een langere voorvork gaat rijden. Hoe langer de vork hoe lager de wieldruk dus hoe sneller je je onderuit remt. Dus naarmate de vorkvork langer wordt verschuift de rembalans verder naar achteren... en dan telt je achterrem veel meer mee (ervaringsdeskundige zonder relevante ongelukken)
Keep the rubber side down
Gebruikersavatar
Shadster
25-44
25-44
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 okt 2022 04:24
Been thanked: 22 times

Re: Niet omdat het moet maar......

Ongelezen bericht door Shadster »

Dat obstipatieprobleem - of de oplossing daarvan door een stuk te gaan rijden - herken ik niet. Maar dat zo'n Sportster prima de bocht om wil, dat klopt wel.
Zelf vind ik allebei de remmen prima in orde! Veel beter dan ik van een HD verwacht had eigenlijk :thumbsup:
When life throws you a curve, just lean into it!
Gebruikersavatar
choco
200-349
200-349
Berichten: 295
Lid geworden op: 02 jan 2021 09:26
Locatie: Bovenkarspel
Has thanked: 451 times
Been thanked: 170 times

Re: Niet omdat het moet maar......

Ongelezen bericht door choco »

Ik had op mijn vorige chop (10.5"schokdempers onder 45gr, achterband op 2.8 bar, zadel 2.5cm dun) na een rit van een paar 100km juist wel last van obstipatie... duurde een dag of 2en dan was alles weer normaal
Keep the rubber side down
Plaats reactie