Dynamo rotor te repareren?

Ontsteking, verlichting en meer...Van accu tot zekering!
Markenmies
10-24
10-24
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 mei 2023 19:44
Has thanked: 13 times
Been thanked: 9 times

Dynamo rotor te repareren?

Ongelezen bericht door Markenmies »

Goedenavond allen,

Ik heb de rotor laten vallen, en nu zijn er een paar van die koolstof blokjes afgebroken…
Dom, dom, dom, maar ja, het is gebeurd….Kan dat gerepareerd worden? Ik zie n.l. nergens die blokjes aangeboden, dus óf het is er niet, óf een nieuwe rotor/vliegwiel is goedkoper….
Iemand ervaring daarmee?

Wie..?😉

Thanks!
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3144
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1329 times
Been thanked: 1574 times
Contacteer:

Re: Dynamo rotor te repareren?

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Ik denk dat je de stator bedoelt, wel daar is al veel "inkt" over gevloeid op allerlei fora.. in US spreken ze dan direct over JB-weld it on :lol: maar ik zou zeggen
gewoon vervangen en niet aan klooien, is ook niet meteen mijn favoriet onderdeel om te vervangen ;)
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Dynamo rotor te repareren?

Ongelezen bericht door RC roadster »

Ik zou een nieuwe plaatsen. Is gewoon pech gehad,... kan gebeuren.
Dat lijmen kan perfect lukken, maar in u achterhoofd weet je dit dat dit gelijmd is. En dat de kans bestaat dat het terug kan lossen. Als je me begrijpt.
Markenmies
10-24
10-24
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 mei 2023 19:44
Has thanked: 13 times
Been thanked: 9 times

Re: Dynamo rotor te repareren?

Ongelezen bericht door Markenmies »

MoneyFor schreef: 06 jul 2023 05:57 Ik denk dat je de stator bedoelt, wel daar is al veel "inkt" over gevloeid op allerlei fora.. in US spreken ze dan direct over JB-weld it on :lol: maar ik zou zeggen
gewoon vervangen en niet aan klooien, is ook niet meteen mijn favoriet onderdeel om te vervangen ;)
Nope the rotor!…Maar ben nog aan het zoeken voor die koolstof blokken, en ervaringen van anderen. Anders; een andere er op..😉

Thanks!
Markenmies
10-24
10-24
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 mei 2023 19:44
Has thanked: 13 times
Been thanked: 9 times

Re: Dynamo rotor te repareren?

Ongelezen bericht door Markenmies »

RC roadster schreef: 06 jul 2023 10:42 Ik zou een nieuwe plaatsen. Is gewoon pech gehad,... kan gebeuren.
Dat lijmen kan perfect lukken, maar in u achterhoofd weet je dit dat dit gelijmd is. En dat de kans bestaat dat het terug kan lossen. Als je me begrijpt.
Oh jazeker, snap ik het; rondvliegende rotor onderdelen in je primair…😂
Maar was gewoon benieuwd. Komt trouwens al een andere aan! Ebay..eentje compleet met 36 tanden (i.p.v. 34 die de XR nu heeft…) En ja; er komt ook een andere ketting dan op!
96T i.p.v. 94 (eigenlijk zoals de Braziliaanse en Japanse uitvoering!)

Dan toer je nét even iets lekker rustiger, bij 120 km/u. Scheel iets van 500toeren…

We gaan het zien…Groetjes; wordt vervolgd!
Mark
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3144
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1329 times
Been thanked: 1574 times
Contacteer:

Re: Dynamo rotor te repareren?

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Markenmies schreef: 08 jul 2023 13:06 Nope the rotor!…Maar ben nog aan het zoeken voor die koolstof blokken, en ervaringen van anderen. Anders; een andere er op..😉
Thanks!
Dat is dan echt wel pech hebben en moet die slecht gevallen zijn want de stator is "delicater" bij een val dan de rotor zelf maar ook hier willen ze
die wel eens lijmen met die JB-weld maar zou er zelf niet voor opteren. Maar ik lees ook dat het ongevalletje met de rotor ook een plus zijde heeft
voor jou, dat je nu een 36T versie hebt ipv de 34T... ben benieuwd naar het resultaat :thumbs:
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Markenmies
10-24
10-24
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 mei 2023 19:44
Has thanked: 13 times
Been thanked: 9 times

Re: Dynamo rotor te repareren?

Ongelezen bericht door Markenmies »

MoneyFor schreef: 08 jul 2023 15:08
Markenmies schreef: 08 jul 2023 13:06 Nope the rotor!…Maar ben nog aan het zoeken voor die koolstof blokken, en ervaringen van anderen. Anders; een andere er op..😉
Thanks!
Dat is dan echt wel pech hebben en moet die slecht gevallen zijn want de stator is "delicater" bij een val dan de rotor zelf maar ook hier willen ze
die wel eens lijmen met die JB-weld maar zou er zelf niet voor opteren. Maar ik lees ook dat het ongevalletje met de rotor ook een plus zijde heeft
voor jou, dat je nu een 36T versie hebt ipv de 34T... ben benieuwd naar het resultaat :thumbs:
Hahaha, ja, dat wel….maar had m liever heel gehouden!🤣

Fijn weekend verder!

Mark
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Dynamo rotor te repareren?

Ongelezen bericht door RC roadster »

Hou ons op de hoogte van het resultaat ;-).
Markenmies
10-24
10-24
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 mei 2023 19:44
Has thanked: 13 times
Been thanked: 9 times

Re: Dynamo rotor te repareren?

Ongelezen bericht door Markenmies »

RC roadster schreef: 09 jul 2023 15:05 Hou ons op de hoogte van het resultaat ;-).

Doe ik zeker!

Mark
Plaats reactie