Nieuw lid dus even voorstellen.
-
- 10-24
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 23 jul 2023 22:49
- Locatie: Blauberg/Herselt...Belgie
- Been thanked: 2 times
Nieuw lid dus even voorstellen.
Hallo.
Ben dus nieuw op het forum en ook recente Harley-rijder.
Ik kom uit Belgie, ben momenteel 58 jaar oud, werkzaam als automechanieker.
In het verleden reed ik reeds andere motoren.
Door mijn ouderdom heb ik wat ze in Belgie noemen, een oud rijbewijs. Dat houd in dat ik met een moto mag rijden zonder eerst examens of proeven hoefde af te leggen.
Ik mocht dus zonder meer bvb een Hayabusa kopen en rijden zonder enige ervaring...bijzonder slecht idee natuurlijk maar het is nu eenmaal de wetgeving.
Ik besefte echter dat zulks te hoog gegrepen zou zijn en ben beginnen rijden met een Daeylim daystar 125cc. Dat vlotte goed en al snel was me dat te licht. Na verkoop van deze kocht ik me een suzuki vx 800.
Fijne machine edoch kwam ik al snel tot de conclusie dat deze me toch te zwaar uitkwam, te veel power voor mijn onervaring.
Ik was toenertijds ook al 35 met voldoende besef van de risicos.
Volgende machine was een hoogpoter, een honda dominator 600. Daarmee kon ik beter uit de voeten maar die zijn 1-cylinder draaide niet lekker en aangezien ik toenertijds niet de tijd en de goesting had om er zelf veel aan te sleutelen deed ik hem ook van de hand.
De laatste machine in lijn was toen een kawasaki gpx 750.
Heb ik graag mee gereden maar aangezien mijn zin meer viel op een naked moto was toch niet helemaal mijn ding en dus ook weer verkocht.
Reeds toenertijds was een Harley waar mijn voorkeur naar uit ging maar het budget was er niet...heb het motorijden dan maar even stop gezet.
Enkele jaren geleden kwam door omstandigheden dan toch geld voorhanden om mijn droom waar te maken en toch die Harley te kopen.
Dit moest geen al te zware zijn met veel toeters en bellen en vooral geen chroom want ik heb een hekel aan poetsen...
De keuze viel dus op een sportster xl 883 iron uit 2010 met 15000kl op de teller.
Helemaal in het matzwart was dit perfect wat ik wou.
Ook een ander luchtfilter zat erop en open uitlaten van vance&hines met een lekker geluid dus...misschien een beetje te luid vond vooral mijn echtgenote...
In eerste instantie verliep alles goed, al snel waren er echter de eerste perikelen en omdat ik nu echter wel zelf wil sleutelen aan deze machine is de reden dat mij aansluit bij jullie forum.
Hoop hier kennis van de machine op te doen en ook te delen wat ik zelf reeds weet.
Ben dus nieuw op het forum en ook recente Harley-rijder.
Ik kom uit Belgie, ben momenteel 58 jaar oud, werkzaam als automechanieker.
In het verleden reed ik reeds andere motoren.
Door mijn ouderdom heb ik wat ze in Belgie noemen, een oud rijbewijs. Dat houd in dat ik met een moto mag rijden zonder eerst examens of proeven hoefde af te leggen.
Ik mocht dus zonder meer bvb een Hayabusa kopen en rijden zonder enige ervaring...bijzonder slecht idee natuurlijk maar het is nu eenmaal de wetgeving.
Ik besefte echter dat zulks te hoog gegrepen zou zijn en ben beginnen rijden met een Daeylim daystar 125cc. Dat vlotte goed en al snel was me dat te licht. Na verkoop van deze kocht ik me een suzuki vx 800.
Fijne machine edoch kwam ik al snel tot de conclusie dat deze me toch te zwaar uitkwam, te veel power voor mijn onervaring.
Ik was toenertijds ook al 35 met voldoende besef van de risicos.
Volgende machine was een hoogpoter, een honda dominator 600. Daarmee kon ik beter uit de voeten maar die zijn 1-cylinder draaide niet lekker en aangezien ik toenertijds niet de tijd en de goesting had om er zelf veel aan te sleutelen deed ik hem ook van de hand.
De laatste machine in lijn was toen een kawasaki gpx 750.
Heb ik graag mee gereden maar aangezien mijn zin meer viel op een naked moto was toch niet helemaal mijn ding en dus ook weer verkocht.
Reeds toenertijds was een Harley waar mijn voorkeur naar uit ging maar het budget was er niet...heb het motorijden dan maar even stop gezet.
Enkele jaren geleden kwam door omstandigheden dan toch geld voorhanden om mijn droom waar te maken en toch die Harley te kopen.
Dit moest geen al te zware zijn met veel toeters en bellen en vooral geen chroom want ik heb een hekel aan poetsen...
De keuze viel dus op een sportster xl 883 iron uit 2010 met 15000kl op de teller.
Helemaal in het matzwart was dit perfect wat ik wou.
Ook een ander luchtfilter zat erop en open uitlaten van vance&hines met een lekker geluid dus...misschien een beetje te luid vond vooral mijn echtgenote...
In eerste instantie verliep alles goed, al snel waren er echter de eerste perikelen en omdat ik nu echter wel zelf wil sleutelen aan deze machine is de reden dat mij aansluit bij jullie forum.
Hoop hier kennis van de machine op te doen en ook te delen wat ik zelf reeds weet.
- RC roadster
- 700-799
- Berichten: 796
- Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
- Locatie: Affligem Belgium
- Has thanked: 424 times
- Been thanked: 400 times
Re: Nieuw lid dus even voorstellen.
Welkom
Een geluk voor u, want zo een rijbewijs halen kost tegenwoordig wat geld,... .
Dat komt goed .Dragondan schreef: ↑24 jul 2023 09:18 In eerste instantie verliep alles goed, al snel waren er echter de eerste perikelen en omdat ik nu echter wel zelf wil sleutelen aan deze machine is de reden dat mij aansluit bij jullie forum.
Hoop hier kennis van de machine op te doen en ook te delen wat ik zelf reeds weet.
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3147
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1331 times
- Been thanked: 1575 times
- Contacteer:
- charlesb52
- *
- Berichten: 2957
- Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
- Locatie: Maastricht
- Has thanked: 2063 times
- Been thanked: 1315 times
- Contacteer: