Motor verhogen

Frame, vering, banden, remmen etc.
Pat1200
10-24
10-24
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 mar 2023 00:35
Been thanked: 14 times

Motor verhogen

Ongelezen bericht door Pat1200 »

Goedemiddag,
Ik heb een eigenbouw met een '89 Sportsterblok, verlengde voorvork en (volgens mij) een 3 graden balhoofd, maar ik vind de motor te laag. Ik raak drempels en met bochten moet ik voorzichtig zijn anders raken mijn steps de grond. Voor de looks mooi, maar praktisch is het niet.

Hoe kan ik iets meer grondspeling krijgen? Is dat een kwestie van langere achtervering? Hoe doe ik dat voor?
Op dit moment heb ik 12 inch achter (die te stug zijn en ik toch wil vervangen).

Hoor het graag!
Grtzz Pat
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3144
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1329 times
Been thanked: 1574 times
Contacteer:

Re: Motor verhogen

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Langere achtervering gaat sowieso de grondspeling verbeteren, 13,5" zou hier ideaal zijn maar om optimaal te kunnen genieten van deze moet die vooraan
ook wat omhoog. Dit kan door middel van verlengbussen op de voorvork, ga je sowieso pro en contra's over krijgen hier, of langere vorkbenen. Als je met die
verlengstukken werkt moet je daar toch ook wel beperken tot 1,5" om de "volle" stevigheid te bewaren.

Exten.png
Exten.png (789.18 KiB) 408 keer bekeken
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
charlesb52
*
*
Berichten: 2941
Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
Locatie: Maastricht
Has thanked: 2059 times
Been thanked: 1303 times
Contacteer:

Re: Motor verhogen

Ongelezen bericht door charlesb52 »

Langere schokbrekers?
viewtopic.php?t=1948

Dit zijn de originele XR schokbrekers van 35cm; eigenlijk te slap geveerd en gedempt voor een 265kg XR maar sportief op een Solid Mount!
PB me al je interesse hebt, maak een speciaal prijsje 🫣.
Plaats reactie