Originele zadel vervangen door Explorer LS Saddlemen zadel.

Welke extra's voor je motor, kleding, helmen, niet horend bij de andere technische forums.
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Originele zadel vervangen door Explorer LS Saddlemen zadel.

Ongelezen bericht door RC roadster »

Bij het aanschaffen van de Sportster had mijn vrouw geen interesse om mee te rijden. Dus heb ik er ook geen rekening mee gehouden tijdens het aanschaffen van een motor,… . Maar,… doordat ik nu met kennissen meerijdt die hun vrouw regelmatig wel meenemen voor een ritje. Kwam dan toch de interesse, om toch samen wat te rijden,…. .

Nu ja,… de Roadster is niet bepaald echt geschikt om lange rit met 2 te maken. Daarmee bedoel ik meer dan 100KM. Mijn vrouw heeft het soms wel gedaan. Maar tijdens het rijden merk je dan, dat ze van zithouding veranderd, omdat het niet prettig zit. Wat ik ook begrijp als je het originele zadel bekijkt.
Dan maar zoeken achter een oplossing,… . Uiteindelijk in Mei hebben we dan beslist om een Saddlemen zadel te bestellen type Explorer LS . Wel serieus getwijfeld omdat het uitzicht achteraan anders ging zijn door het dikke kussen. Want persoonlijk vindt ik dit niet zo mooi . Omdat er meer aandacht gaat naar het zadel door zijn omvang dan naar de Sportster zelf. Als je me berijpt.

We hadden het zadel besteld in mei, Normaal zouden we maar 3 weken moeten opwachten,… dit is dan uiteindelijk uitgelopen naar 4 maand,… . Vorige week dan bericht gekregen dat het binnengekomen is.

De plaatsing van het zadel gaat super makkelijk. Het enige dat ik wel moet doen. Ik moet eerst mijn afneembare sissy bar plaatsen en pas daarachter het zadel monteren. Anders wrijft het ijzer werk over het leer van het zadel bij het demonteren en monteren van de sissy bar.

Dit weekend het zadel al wat getest en moet wel zeggen dat mijn persoonlijke comfort tijdens het rijden veel beter is. Wist niet dat dit zoveel ging doen,… . Nu,… door dit zadel, zit ik ook iets meer naar achteren en dieper, heb ook een beter steun in de rug,… . Dit voel ik tijdens het bochten werk dat ik vaster zit ten opzichten van het originele zadel van de roadster.

Ik dacht in het begin bij het aanschaffen van dit zadel om het zadel enkel te gebruiken als mijn vrouw meerijdt,… . Omdat ik het uitzicht van een dik kussen achteraan niet 100% mooi vindt. Maar ja, als u comfort tijdens het rijden zelf veel beter is ten opzichten van originele zadel. Dan denk ik wel dat ik niet vaak ga wissel . En dat het wat wennen zal zijn aan het uitzicht 😉. Of als ik in de toekomst wat geld over heb, een harley kopen die standaard al meer comfortabeler is om met 2 te rijden. Dan kan ik de Roadster terug ombouwen voor mij alleen 😉.
Bijlagen
uitzicht met sissy bar
uitzicht met sissy bar
zadel 3.jpg (893.93 KiB) 498 keer bekeken
zadel 1.jpg
zadel 1.jpg (788.07 KiB) 498 keer bekeken
uitzicht achterkant
uitzicht achterkant
zadel 4.jpg (906.05 KiB) 498 keer bekeken
plaats tussen ijzerwerk sissy bar en zadel
plaats tussen ijzerwerk sissy bar en zadel
zadel 2.jpg (605.73 KiB) 498 keer bekeken
originele en saddlemen zadel
originele en saddlemen zadel
zadel 6.jpg (396.99 KiB) 498 keer bekeken
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3144
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1329 times
Been thanked: 1574 times
Contacteer:

Re: Originele zadel vervangen door Explorer LS Saddlemen zadel.

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Ziet er goed uit in combo met de sissybar :thumbsup:

Een andere optie zou ook kunnen zijn, je vrouw om een motorrijbewijs sturen, je Roadster terug origineel zetten en eentje bijkopen voor de vrouw ;)
Persoonlijk vind ik niets prettiger dan alleen te rijden op een Sportster, in alle opzichten :drinks: :lol:
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Originele zadel vervangen door Explorer LS Saddlemen zadel.

Ongelezen bericht door RC roadster »

MoneyFor schreef: 04 sep 2023 11:15 Ziet er goed uit in combo met de sissybar :thumbsup:
Dat vindt ik persoonlijk ook.
MoneyFor schreef: 04 sep 2023 11:15 Een andere optie zou ook kunnen zijn, je vrouw om een motorrijbewijs sturen, je Roadster terug origineel zetten en eentje bijkopen voor de vrouw ;)

Mijn vrouw een moto rijbewijs laten halen is geen optie,… . Ik heb het al voorgesteld, maar ze ziet het niet zitten voor verschillende redenen,… . Wat ik spijtig vindt.
Druk leggen om haar een rijbewijs te laten halen doe ik ook niet,… . Ze moet er zelf achterstaan en ze moet het niet voor mij doen. Daarmee dat we meer denken om binnen een paar jaar. Als de kinderen al wat groter zijn om een Harley bij te kopen en dan zou ik een touring model willen kopen. Waar zij dan nog beter gaat zitten en meer kan genieten. Dat is nog effe wachten eerst de verbouwing aan het huisje ;-). Maar dromen mag al he. Dit zadel is een tussen oplossing voor een paar jaar. :knipoog:
MoneyFor schreef: 04 sep 2023 11:15 Persoonlijk vind ik niets prettiger dan alleen te rijden op een Sportster, in alle opzichten :drinks: :lol:

Dat is waar. Maar momenteel is dit de enigste moto die ik heb. En de vrouw wilt toch soms ook mee, wat ik ook leuk vindt ;-). Moet uitkijken wat ik hier schrijf,... :knuppel: :knuppel: ze leest soms ook mee. :flag: :flag:
Gebruikersavatar
charlesb52
*
*
Berichten: 2941
Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
Locatie: Maastricht
Has thanked: 2059 times
Been thanked: 1303 times
Contacteer:

Re: Originele zadel vervangen door Explorer LS Saddlemen zadel.

Ongelezen bericht door charlesb52 »

Is gewoon moeilijk een mooi compromis te vinden tussen zitcomfort en uiterlijk…
Op Sportzilla1/XL was een leren Corbin Gunfighter een verbetering. Op Sportzilla2/XR was het verhogen met iets meer dan ‘n centimeter goed schuim goed 👌🏼voor fijner zitten.
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 843
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 629 times
Been thanked: 465 times

Re: Originele zadel vervangen door Explorer LS Saddlemen zadel.

Ongelezen bericht door EasyWim »

Zolang je de sissy-bar laat zitten ziet het er helemaal niet verkeerd uit hoor :lollig: Zonder sissy-bar valt het duo gedeelte wel wat op inderdaad.

Ik ben er wel een beetje achter dat de montage van het zadel aan de voorzijde, niet echt een schoonheidsprijs verdiend. Er zit zoveel ruimte voor de metalen strip om te bewegen dat je dit voelt in de bochten zittend op het zadel. Hopelijk is dat bij de after-market zadels wat beter passend zodat het zadel niet teveel beweegt met het verplaatsen van je gewicht in de bocht.

Mooie tankdop trouwens!
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3144
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1329 times
Been thanked: 1574 times
Contacteer:

Re: Originele zadel vervangen door Explorer LS Saddlemen zadel.

Ongelezen bericht door MoneyFor »

EasyWim schreef: 04 sep 2023 21:40 ..........
Ik ben er wel een beetje achter dat de montage van het zadel aan de voorzijde, niet echt een schoonheidsprijs verdiend. Er zit zoveel ruimte voor de metalen strip om te bewegen dat je dit voelt in de bochten zittend op het zadel..........
Ik wikkel daar gewoon enkele keren van die zwarte vilttape omheen, om die metalen strip dan wel te verstaan, het is die tape waar je kabelbomen mee inpakt en is perfect voor deze toepassing. Je verwijderd toch niet continue het zadel dus het blijft echt goed zitten en haalt die speling er zeer goed uit.

Flanel tape.jpg
Flanel tape.jpg (50.07 KiB) 468 keer bekeken
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Originele zadel vervangen door Explorer LS Saddlemen zadel.

Ongelezen bericht door RC roadster »

MoneyFor schreef: 05 sep 2023 08:41 Ik wikkel daar gewoon enkele keren van die zwarte vilttape omheen, om die metalen strip dan wel te verstaan, het is die tape waar je kabelbomen mee inpakt en is perfect voor deze toepassing. Je verwijderd toch niet continue het zadel dus het blijft echt goed zitten en haalt die speling er zeer goed uit.
is nog een leuke tip ;-).
EasyWim schreef: 04 sep 2023 21:40 Ik ben er wel een beetje achter dat de montage van het zadel aan de voorzijde, niet echt een schoonheidsprijs verdiend. Er zit zoveel ruimte voor de metalen strip om te bewegen dat je dit voelt in de bochten zittend op het zadel. Hopelijk is dat bij de after-market zadels wat beter passend zodat het zadel niet teveel beweegt met het verplaatsen van je gewicht in de bocht.
Ik moet u zeggen, dit zadel zit vast. Het originele kon ik bewegen.
EasyWim schreef: 04 sep 2023 21:40 Mooie tankdop trouwens!

Gekregen van een vriend van mij. Hij had deze eens verkeerd gekocht,... .
charlesb52 schreef: 04 sep 2023 21:27 Is gewoon moeilijk een mooi compromis te vinden tussen zitcomfort en uiterlijk…
Op Sportzilla1/XL was een leren Corbin Gunfighter een verbetering. Op Sportzilla2/XR was het verhogen met iets meer dan ‘n centimeter goed schuim goed 👌🏼voor fijner zitten.

Dat is waar,... . heb er lang over nagedacht wat ik juist ging doen. Ook veel gelezen op internet en uitgezocht. Maar ja, een zitcomfort is ook wat persoonlijk he,... . Maar momenteel is het voor mij goed. Als je wat ouder wordt, ga je toch wat meer kijken naar het comfort,... .
brede aap
100-199
100-199
Berichten: 192
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:12
Has thanked: 7 times
Been thanked: 59 times

Re: Originele zadel vervangen door Explorer LS Saddlemen zadel.

Ongelezen bericht door brede aap »

Mijn uiting bij het zien van de foto was: "vet zadel, mooi ding, en dat zeg ik niet snel bij zo'n groot zadel"...
Ik heb de Sundowner er op. Die lacht het originele zadel naar de volgende melkweg.
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Originele zadel vervangen door Explorer LS Saddlemen zadel.

Ongelezen bericht door RC roadster »

brede aap schreef: 17 sep 2023 17:50 Mijn uiting bij het zien van de foto was: "vet zadel, mooi ding, en dat zeg ik niet snel bij zo'n groot zadel"...
Ik heb de Sundowner er op. Die lacht het originele zadel naar de volgende melkweg.
Moet wel zeggen dat dit zadel veel meer comfort geeft tijdens het rijden. Heb er nu een 400km mee gereden en moet zeggen,... het is zijn geld waard. Die gel dat er in zit werkt echt goed en het zadel zit veel vaster dan het originele zadel. Wat leuk is tijdens het nemen van de bochten. En heb nu ook meer steun in de rug tijdens het optrekken. Dus enorm te vrede van ;-).
brede aap
100-199
100-199
Berichten: 192
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:12
Has thanked: 7 times
Been thanked: 59 times

Re: Originele zadel vervangen door Explorer LS Saddlemen zadel.

Ongelezen bericht door brede aap »

RC roadster schreef: 18 sep 2023 23:05
brede aap schreef: 17 sep 2023 17:50 Mijn uiting bij het zien van de foto was: "vet zadel, mooi ding, en dat zeg ik niet snel bij zo'n groot zadel"...
Ik heb de Sundowner er op. Die lacht het originele zadel naar de volgende melkweg.
Moet wel zeggen dat dit zadel veel meer comfort geeft tijdens het rijden. Heb er nu een 400km mee gereden en moet zeggen,... het is zijn geld waard. Die gel dat er in zit werkt echt goed en het zadel zit veel vaster dan het originele zadel. Wat leuk is tijdens het nemen van de bochten. En heb nu ook meer steun in de rug tijdens het optrekken. Dus enorm te vrede van ;-).
Ja heh, ik dacht op een compleet andere motorfiets te zitten met comfortabelere vering. Niet gelogen. Maarja dat is ook bekend dat de originele zadels erop zitten, zodat er maar een zadel op zit tijdens verkoop :mrgreen:
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Originele zadel vervangen door Explorer LS Saddlemen zadel.

Ongelezen bericht door RC roadster »

Gisteren met de vrouw een ritje gemaakt met de roadster en het nieuwe zadel. We hebben zo'n 280 km gereden, zowel snelweg als kleine baantjes. Haar bevindingen van het nieuwe zadel waren enorm positief. Op het laatste viel ze juist niet in slaap op de Roadster, dat is wel een prestatie in mijn ogen,... dit dan ook nog eens met open uitlaten ;-) . Dus het zadel geeft iets te veel comfort aan de passagier,... . :think: .
brede aap
100-199
100-199
Berichten: 192
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:12
Has thanked: 7 times
Been thanked: 59 times

Re: Originele zadel vervangen door Explorer LS Saddlemen zadel.

Ongelezen bericht door brede aap »

Dat in slaap vallen vat ik even niet.
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Originele zadel vervangen door Explorer LS Saddlemen zadel.

Ongelezen bericht door RC roadster »

@brede aap Dat ze moe was na die km te doen ;-).
brede aap
100-199
100-199
Berichten: 192
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:12
Has thanked: 7 times
Been thanked: 59 times

Re: Originele zadel vervangen door Explorer LS Saddlemen zadel.

Ongelezen bericht door brede aap »

Ow dat woordje "juist" verwarde wat.. is wat belgisch (ook nederlands maar net even anders).. ik snap het. Dat Afflichem bier is verrekte lekker :P
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Originele zadel vervangen door Explorer LS Saddlemen zadel.

Ongelezen bericht door RC roadster »

brede aap schreef: 25 sep 2023 14:31 Ow dat woordje "juist" verwarde wat.. is wat belgisch (ook nederlands maar net even anders).. ik snap het. Dat Afflichem bier is verrekte lekker :P
Geen probleem,... . Mijn vrouw komt vanuit Nederland,... . En we komen het nog soms tegen dat sommige woorden bij ons, een iets andere betekenis hebben,... ;) . Dit zelfs na 23 jaar dat we elkaar kennen.

Het Affligem bier is zeker lekker en gekend ,... :P.
brede aap
100-199
100-199
Berichten: 192
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:12
Has thanked: 7 times
Been thanked: 59 times

Re: Originele zadel vervangen door Explorer LS Saddlemen zadel.

Ongelezen bericht door brede aap »

Bij het wielrennen op tv doet José de Cauwer vaak verslag. Dat went nooit, die gooit álles door elkaar en spreekt de H niet uit. Ele grote ellinkjes 😁
Plaats reactie