Zomaar een stukje .....deel 4

Onzinnige en niet-motorpraat.
Gebruikersavatar
Blerf
100-199
100-199
Berichten: 105
Lid geworden op: 17 aug 2022 20:08
Locatie: Leeuwarden
Has thanked: 76 times
Been thanked: 92 times

Zomaar een stukje .....deel 4

Ongelezen bericht door Blerf »

Enige tijd geleden lag ik in de stoel van de tandarts, nu is dat niet de meest geliefde plaats om in te zitten maar ben toch
wel blij dat ze er zijn.....toch. Al liggend in de stoel wachtend tot de verdoving zou gaan werken bedacht ik mij dat ik weer eens een stukje moet gaan schrijven. Ja ja vreemde gedachten krijg je in zo'n stoel.
Nu zit ik hier achter de laptop bakkie erbij en het regent buiten, zit ik een terug te denken aan het afgelopen jaar.
Is er nog iets gebeurd, nou dat viel erg mee. Wel fijn kunnen rijden en nog steeds blij met de Sportster. Maar soms denk ik
dat je als Sportsterrijder soms niet serieus genomen wordt ;) Ik hoor jullie denken; hoe bedoel je? Ik zal het uitleggen,
ik rijd soms naar motorzaken toe om eens te kijken even sneppen zeg maar. Op een dag rijd ik weer naar een zaak waar ik
wel vaker kom en aan gekomen zie ik al heel wat HD's staan. Ik parkeer mijn trots daar ook tussen valt het op dat de meeste
motoren die er staan van het grote kaliber is. Na in de zaak te hebben rond gekeken weer eens even buiten gekeken.
En dan hoor ik de opmerkingen, dat is een leuk Sportsterretje, das een mini HD en nog wat van dat praat. Het valt mij op
dat de bestuurders aan de oude kant zijn, nu ben ik zelf ook niet meer piep maar toch. Ik kijk de mannen aan ik floepte
er ook zo uit: Ja maar al die Ultra's en Glides zijn voor oude mannen met tere billetjes. Het werd even stil en toen barste
de mannen in lachen: je hebt gelijk brulde een oudere heer dat een ongepaste opmerking van ons. We hebben nog een koffie genomen en wat gekletst al met al een leuke middag.
Dan nog even iets over de motor, die staat in de stalling bij een bedrijf krijgt een beurt en er komt een power-clutch op.
En die heb ik intussen al even mogen proberen.....wat gaat dat licht en soepel. Nu moet de voorwiel (big-spoke) er nog in
Echter dan moeten de kroonplaten vervangen worden door iets bredere. En ik zit de denken om andere uitlaten te monteren echter
ik weet nog niet welke. Ik zou graag een dieper geluid willen.
Nou tot zover eerst maar weer, ik wens een ieder goede feestdagen toe en een voorspoedig en veilig nieuwjaar.

groetjes,
Frans
Gebruikersavatar
charlesb52
*
*
Berichten: 2941
Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
Locatie: Maastricht
Has thanked: 2059 times
Been thanked: 1303 times
Contacteer:

Re: Zomaar een stukje .....deel 4

Ongelezen bericht door charlesb52 »

Dank voor je schrijfsel!!
Ja, tere billen, doof, oud worden… Helaas kun je soms niet anders 🤣🤣 dan ‘n BigTwin.
Gebruikersavatar
ronnie
200-349
200-349
Berichten: 332
Lid geworden op: 24 sep 2020 19:12
Locatie: Eindhoven
Has thanked: 191 times
Been thanked: 188 times

Re: Zomaar een stukje .....deel 4

Ongelezen bericht door ronnie »

Bedankt voor je, hier en daar best herkenbare, schrijfsel :thumbs:

Oja....en Supertrapp
LindaT
100-199
100-199
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 apr 2017 21:33
Has thanked: 13 times
Been thanked: 70 times

Re: Zomaar een stukje .....deel 4

Ongelezen bericht door LindaT »

Hahaha, ja een Sportster wordt vaak als instapmodel of vrouwenharley gezien. Maarrrrr.... is volgens mij ook het meest verkochte model Harley. Ik spreek best vaak mensen ( mannen) die idd. een dikke Bigtwin hebben en vervolgens stiekum liever met de Sportster ( van hun vrouw ) gaan rijden, omdat het nu eenmaal een veel beter sturende en sportievere motor is.
Gebruikersavatar
choco
200-349
200-349
Berichten: 304
Lid geworden op: 02 jan 2021 09:26
Locatie: Bovenkarspel
Has thanked: 462 times
Been thanked: 174 times

Re: Zomaar een stukje .....deel 4

Ongelezen bericht door choco »

IK rij een eigenbouw chopper met een sportsterblok.
Dan valt het mensen alleen op dat "die chopper" toch wel erg snel is.. :lol:
Keep the rubber side down
Plaats reactie