Forte Motopower I en II

Onderhoud, reparatie, revisie etc.
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 843
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 629 times
Been thanked: 465 times

Forte Motopower I en II

Ongelezen bericht door EasyWim »

In de 5 jaar dat ik deze motor heb, heb ik nog nooit iets door de benzine gemengd om het brandstofsysteem (injectie) te reinigen. Misschien toch maar eens doen, bij mijn auto's doet de dealer dat tenslotte ook af en toe. Zonet een pakketje Forte Motopower I en II besteld (prijzig spul trouwens). Dit omdat ik hier in het verleden goede ervaringen mee had. Hoe gebruik je dit spul nu eigenlijk optimaal? Ik lees dat je I en II tegelijk in de tank kunt gooien en dan minimaal 25km rijden. Maar ik lees ook dat je eerst nummer I op verbruikt en dan nummer II er pas in doet. Ik kan mij ook voorstellen dat je het spul er ingooit en de motor even wegzet om één en ander de tijd te geven om in te werken en aanslag op te lossen.

Wie heeft er trouwens goede ervaring met een wat voordeliger alternatief?

Van internet:
Forte Moto Power I en II
Met Forte Moto Power 1 en 2 maak je je motor klaar voor de winterstalling. De combinatie zorgt er voor dat zowel de benzine als de tank, het injectie systeem en carburateur gereinigd wordt en in top conditie blijft.

Moto Power 1
Power 1 zorgt voor een reiniging van de carburateurs, het injectie systeem en de tank. Daarnaast lost het hars, teer en vernis op in het gehele brandstof systeem. Forte Moto Power I is geschikt voor alle soorten benzine, ook de gene met synthetische componenten. Forte raad aan om Power 1 bij elke service beurt te gebruiken om het gehele brandstof systeem in optimale conditie te laten.

Moto Power 2
Power 2 zorgt voor behandeling van de benzine in de motor. Het gaat onder andere veroudering van de benzine tegen en neutraliseert potentieel schadelijke zuren. Daarnaast beschermt het tegen corrosie en gaat de vorming van hars of vernis tegen in het brandstof systeem.
Bij lage temperaturen voorkomt het het bevriezen van de carburateurs en smeert de injectoren en de brandstofpomp.

Dosering
Voeg 1 dosering toe aan 15 tot 20 liter benzine. Bij motoren met grotere tankinhoud kunt u uitgaan van een dosering van 0.8% van de inhoud. Raadpleeg de meegeleverde instructies voor meer informatie.

Iemand reageerde: het is niet nodig om tegelijk te tanken en motopower 1 toe te voegen. Je mag het gewoon in je volle tank gieten. Motopower 2 is niet alleen voor winterstalling. Motopower 1 is voor het schoon-MAKEN en motopower 2 voor het schoon-HOUDEN van het brandstofsysteem. Beide flesjes mogen tegelijk in zijn geheel in de tank worden gedaan. Daarna tank ff heen en weer schudden (is genoeg om te mengen) en een stuk (25 km) rijden.
brede aap
100-199
100-199
Berichten: 192
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:12
Has thanked: 7 times
Been thanked: 59 times

Re: Forte Motopower I en II

Ongelezen bericht door brede aap »

Het is net als de bijbel; als je er in gelooft dan werkt het.
Vaak gaan mensen het gebruiken als er iets niet goed voelt aan hun motor..en eigenlijk ben je dan aan het lappen.
En ja ik heb ook dat van Wynns wel ns gebruikt bij wat minder lopend brandstofsysteem. Lapwerk, "in de hoop dat" Natuurlijk zou het even kunnen helpen, maar weet jij hoe versleten het daarbinnen is?
Er zijn ook materialen van het systeem die wel eens niet tegen die chemie kunnen, zoals o-ringen of kunststoffen, en dan maak je het erger. Dat geldt eigenlijk voor veel additieven. Allemaal lapwerk. Of proberen om fabrikantfouten te omzeilen door de dealer (toevoeging in automaatbak).

Het blijft een grijs gebied of zoiets voor "jou" de oplossing is op een goed werkend brandstofsysteem.
Ik heb het dus ook gebruikt in het verleden, maar ik had beter kunnen weten. Met mazzel werkt het. Maar meestal als je het nodig hebt is er al meer mis.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3144
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1329 times
Been thanked: 1574 times
Contacteer:

Re: Forte Motopower I en II

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Ik zie net deze topic, ik gebruik altijd toevoeging in de benzine, Millers ethanol killer, om de brol, ethanol dus wat te neutraliseren. Die ethanol trekt water aan en ook al tank ik altijd E5 dan doe ik het er nog in. Bij mij staat alles teveel stil en blijft de benzine er te lang inzitten, ook doe ik alles nokvol om dan weer roestvorming in de tank tegen te gaan, altijd wel iets om mee bezig te zijn denk ik dan maar.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Plaats reactie