Brandweerbike 2008

Laat ons meegenieten met het ontstaan van jóuw Sporty, in woord en beeld.
Your Sportsterproject; the story and the pictures.
Gebruikersavatar
scheurneusje
900-999
900-999
Berichten: 902
Lid geworden op: 27 sep 2015 10:24
Locatie: Bakel
Has thanked: 870 times
Been thanked: 368 times
Contacteer:

Re: Brandweerbike 2008

Ongelezen bericht door scheurneusje »

21 juni 2013


nou eindelijk nieuw stuur lager en een mooi windscherm (voor mijn nekse) maar misstaat niks zo ....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Never Give Up💀😁
Gebruikersavatar
scheurneusje
900-999
900-999
Berichten: 902
Lid geworden op: 27 sep 2015 10:24
Locatie: Bakel
Has thanked: 870 times
Been thanked: 368 times
Contacteer:

Re: Brandweerbike 2008

Ongelezen bericht door scheurneusje »

16 december 2013

wat heb ik zaterdag aan CHIEF gedaan....................

Afbeelding

hmm het kriebelt toch weer, moet nog wel rustig aan doen na operatie maar heb een 12 volts aansluiting gekocht,
kan ik mooi ook mijn druppellader er mee gebruiken en etc..
verder moet ik nog de zekering monteren waarschijnlijk ga ik dat vanavond doen..
kan ik meteen als de accu wat meer bloot ligt kijken welke accu ze erin hebben gestopt en of die wel genoeg AMP heeft voor alles,
dit omdat chief zeer slecht start..
en dat heeft hij nooit eerder gedaan, alles draait wel rond maar misschien net niet power zat??

Verder laat ik hem binnenkort ophalen, zodat hij eens goed nagekeken wordt,
en laat ik er nieuwe banden op monteren de Pirelli night dragons en misschien ook andere tandwielen..

mijn oude banden nog bijna nieuw en denk maar 1000 km gebruikt Dunlop 204 verkoop ik zonde anders want ze gaan nog wel 9000 km mee zeker,
het is zowel voor als achter 130/90 en 16 inch

maar dat moet ik nog even bekijken heb maar beperkt budget,en moet nu echt wat ik het belangrijkste vind eerst doen....

verder moet ik nog een nieuwe standaard hebben,zou eigenlijk met chief van het forum (Yvo) ruilen met vorkpoten,
maar weet niet of dat nu wel zo slim is,
want heb nieuw stuur etc en dan moet ik dat ook weer allemaal aanpassen.............
en eigenlijk kan ik toch goed vooruit met deze poten weet niet meer beter...
al stuiter ik ooit achter de racers in de bochten aan,
dat ik nog niet ben verongelukt q3 x201 hahahahaha............
Verder moet ik nog steeds een beugel laten maken zodat mijn blok aan voorkant ook vast komt te liggen........
iemand een idee of ik dat niet in rubbers zou kunnen doen ??

Nou wie heeft er een leuke standaard liggen??

verder wil ik in toekomst ook nog betere remmen, kan ik dan beter eerst andere voorrem of eerst andere achterrem??
kan niet alles tegelijk budget is sinds die K..T UWV en Arbo mijn baan hebben afgenomen zeer magertjes............
Never Give Up💀😁
Gebruikersavatar
scheurneusje
900-999
900-999
Berichten: 902
Lid geworden op: 27 sep 2015 10:24
Locatie: Bakel
Has thanked: 870 times
Been thanked: 368 times
Contacteer:

Re: Brandweerbike 2008

Ongelezen bericht door scheurneusje »

juni 2014


Na mijn motor ongeluk in Duitsland,ik ging veel te hard voor de bocht,afremmen ,achterkant schoof weg,ik dacht ik ga hem houden,maar hij brak voor ook uit en aangezien ik de reling dichtbij zag komen en dacht,nu zoveel mogelijk afremmen dan komt de klap niet zo hard aan....

nou na mijn schuiver in duitsland .....

weer wat te doen chief kloopt nog goed,maar moet hem denk ik toch na laten kijken,
lijkt of spatbord scheef is,kan ook best is plastic he...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kan voorlopig niet rijden en geld pffffffffffff heb weer boete van 237 euro thuisgekregen dus langzaam aan weer alles in orde maken...

tja nu wel kaal zonder scherm....
Laatst gewijzigd door scheurneusje op 06 jun 2017 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Never Give Up💀😁
Gebruikersavatar
scheurneusje
900-999
900-999
Berichten: 902
Lid geworden op: 27 sep 2015 10:24
Locatie: Bakel
Has thanked: 870 times
Been thanked: 368 times
Contacteer:

Re: Brandweerbike 2008

Ongelezen bericht door scheurneusje »

9 maart 2015

Zo nieuwe banden erop en achter nieuwe remblokken,mijn schat heeft brandweermannetje erop gemaakt...
Afbeelding

Afbeelding





Ik heb oud tasje weer erop getairaipt.....

Afbeelding


Stal opgeruimd en tattooshop is nu zithoek geworden en bar verplaatst....

Afbeelding

Afbeelding

allebei klaar voor het goeie weer....

Afbeelding
Never Give Up💀😁
Gebruikersavatar
scheurneusje
900-999
900-999
Berichten: 902
Lid geworden op: 27 sep 2015 10:24
Locatie: Bakel
Has thanked: 870 times
Been thanked: 368 times
Contacteer:

Re: Brandweerbike 2008

Ongelezen bericht door scheurneusje »

augustus 2009 CHIEF en ikke in de Big Twin



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Never Give Up💀😁
Gebruikersavatar
scheurneusje
900-999
900-999
Berichten: 902
Lid geworden op: 27 sep 2015 10:24
Locatie: Bakel
Has thanked: 870 times
Been thanked: 368 times
Contacteer:

Re: Brandweerbike 2008

Ongelezen bericht door scheurneusje »

Hier wat foto's op motorvakantie met CHIEF
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Never Give Up💀😁
Gebruikersavatar
charlesb52
*
*
Berichten: 2941
Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
Locatie: Maastricht
Has thanked: 2059 times
Been thanked: 1303 times
Contacteer:

Re: Brandweerbike 2008

Ongelezen bericht door charlesb52 »

Mooie herinneringen! !!!!
Gebruikersavatar
scheurneusje
900-999
900-999
Berichten: 902
Lid geworden op: 27 sep 2015 10:24
Locatie: Bakel
Has thanked: 870 times
Been thanked: 368 times
Contacteer:

Re: Brandweerbike 2008

Ongelezen bericht door scheurneusje »

april 2015 ik heb Chief ingeruild op een Yamaha diversion 900 een fijne machine hoor..
heb afgelopen vakantie er heerlijk mee op de snelweg gereden,zonder dat ik erg vermoeid wordt en dat is bij chief wel erg vermoeiend...
En ja ik hou ook niet van snelweg,maar als je vaak op motorvakantie gaat,dan wil je soms gewoon om dagen te besparen vlugger van A naar B... ;)
maar ik mis mijn motor,ongelofelijk dacht dat ik eroverheen was!!!

Maar ondanks dat er nadelen aan zijn,duur in onderhoud en vooral het vertrouwen dat ik onderweg niet stil kom te staan,
hij schakelde niet meer goed,kreeg hem bijna niet meer in zijn 2 en in zijn vrij ook minder............. :cry:

Ik rijd graag soms wat harder en vooral bij inhalen in de bergen is meer pk fijner,
ik ben minder vermoeid ,op chief sturen is best vermoeiend ,omdat natuurlijk niet alles orgineel is en daardoor minder goed stuurt...
etc etc etc

Maar toch mis ik mijn schatje als ik zo alles weer voorbij zie komen...........pfffffff :? :oops:

zal ik hem toch weer terug inruilen hihihihihi niemand die hem wil.......Gerhum...

wat zal ik nu doen................pfffffffffff ik wordt soms gek van mezelf,kan geen twee motors betalen helaas...
en een andere harley sportster 1200 ???? mmmhhh dan moet er weer veel geld bijgelegd worden....en aangezien we niet rijk zijn,en ik door niet mijn schuld,maar mijn gezondheid minder verdien en wie weet in toekomst helemaal niks meer .....
Nou ja ,zolang we geen grote geldprijs winnen.............helaas geen sportster ...als ik toch ervoor zou kunnen gaan dan eentje die meteen 1200 cc is............nu nog wachten op die grote prijs
Never Give Up💀😁
ret-strops
1-4
1-4
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2016 17:23

Re: Brandweerbike 2008

Ongelezen bericht door ret-strops »

Hey Karin,
Heb mijn sportster ingeruild op een FLT, sorry.
Deze FLT is ook van een brandweerman geweest en nou zag ik dat jij een belletje aan Chief hebt gehangen.
Nou hangt er bij mijn FLT ook zo'n soort belletje onder aan het frame.
Wat is de betekenis eigenlijk daarvan...
Gebruikersavatar
Patman
350-499
350-499
Berichten: 463
Lid geworden op: 21 sep 2015 07:45
Has thanked: 27 times
Been thanked: 119 times

Re: Brandweerbike 2008

Ongelezen bericht door Patman »

The Legend of the Guardian® Bell

Many years ago, on a cold December night, a crusty old biker was returning from a trip to Mexico with his saddlebags filled with toys and other assorted trinkets for the kids at a group home near where he worked.

As he rode along that night thinking how lucky he had been in life, having a loving riding partner that understood his need to roam the highways and to his trusty old pan that hadn’t let him down once in the many years they had shared the road together.

Well about 40 miles north of the border, in the high desert, lurked a small group of notorious little critters known as road gremlins. You know, the ones who always leave little obstacles like, one shoe, boards, and pieces of old tires on the road, and also dig those dreaded potholes for bikers to run over and crash, thus giving the road gremlins a chance to rejoice over their acts of evil.

Well, as the lone wolf of a biker rounded a curve that moonlit night, the gremlins ambushed him, causing him to crash to the asphalt and skid before coming to a stop next to one of his saddlebags that had broken free. As he lay there, unable to move, the road gremlins made their way towards him. Well, this biker, not being one to give up, started throwing things at the gremlins as they approached him. Finally, with nothing else to throw but a bell, he started ringing it in hopes to scare off the dirty little gremlins.

About a half a mile away, camped in the desert, were two bikers sitting around the campfire talking about their day’s ride, and the freedom of the wind blowing in their faces as they rode across this vast country. In the stillness of the night air they heard what sounded to them like church bells ringing, and upon investigating, found the old biker lying along the roadside with the gremlins about to get him. Needless to say, being part of the biker brotherhood, they preceded to ward off the gremlins until the last ran off into the night.

Being grateful to the two bikers, the old road dog offered to pay them for their help, but as all true bikers do, they refused to accept any type of payment from him. Not being one to let a good deed go unnoticed, the old biker cut two pieces of leather from his saddlebags tassels and tied a bell to each one. He then placed them on each of the biker’s motorcycles, as near to the ground as possible. The tired, old road warrior then told the two travelers that with those bells placed on their bikes, they would be protected from the road gremlins and that if ever in trouble, just ring the bell and a fellow biker will come to their aid.

So, whenever you see a biker with a bell, you know that he has been blessed with the most important thing in life—friendship from a fellow biker.

The Purpose of the Guardian® Bell

Many of us have heard the story about Evil Road Spirits. They are little gremlins that live on your bike. They love to ride, and they’re also responsible for most of your bike’s problems. Sometimes your turn signals refuse to work; your battery goes dead, the clutch needs adjustment, or any of several hundred things that can go wrong. These problems are caused by Evil Road Spirits.

Evil Road Spirits can’t live in the presence of the bell, because they get trapped in the hollow of the bell. Among other things, their hearing is supersensitive, so the constant ringing of the bell and the confined space drives them insane. They lose their grip and eventually fall to the roadway. Have you ever wondered how potholes are formed? The bell has served its purpose.

If you pick up a Guardian® Bell of your own, the magic will work, but if your bell is given to you, the power is doubled, and you know that somewhere you have a special friend helping to look after you.

So, if you have a friend who doesn’t have a bell, why not give them one? It’s a nice feeling for the recipient to know you care. The bell, plus a good preventive maintenance program by the bikes owner, will help eliminate Evil Road Spirits.

Polishing the Guardian® Bell

It has been a tradition among some of us for a long time to attach a brass bell to our left swing arm, to remember our brothers and sisters who have gone down riding.

It’s a small thing, but the reason a brass bell is chosen is that, as we ride, it gets dirty and tarnished. Every time we get down to wash and polish it, we are reminded of friends lost, and our thoughts turn to the meaning of being in the wind.

As we ride and hear the bell ring, we know that our brothers and sisters are riding with us, and how easy it would be to join them with a single mistake.

And maybe, just maybe, the next time a situation comes up; they will be there to help us...as long as we remember them by polishing the bell.
Gebruikersavatar
scheurneusje
900-999
900-999
Berichten: 902
Lid geworden op: 27 sep 2015 10:24
Locatie: Bakel
Has thanked: 870 times
Been thanked: 368 times
Contacteer:

Re: Brandweerbike 2008

Ongelezen bericht door scheurneusje »

Ja het is uitgebreid beantwoord, maar eigenlijk dus een saving Bell, je moet hem krijgen, ik kreeg hem van tjolkman, heb hem op iedere motor meegenomen en geplaatst, bij laatste motor vergeten eraf te halen, maar kan hem nog terug vragen, denk erover hem mee in de kist te nemen....
Groetjes karin
Never Give Up💀😁
ret-strops
1-4
1-4
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2016 17:23

Re: Brandweerbike 2008

Ongelezen bericht door ret-strops »

Nou Karin en Patman, bedankt voor de info.
Heeft dus toch wel degelijk iets te betekenen.
Ik heb hem wel niet specifiek van iemand gekregen dus weet niet of het effect net zo groot zal zijn haha.....
O ja Karin, ik ben degene die in Mierlo bij de fa. Ham gewerkt heeft en een neef van Frank La..... is.
Nu weet je het misschien weer. Hebben in het verleden wat op en neer gemaild toen wij beide nog een sportster hadden
want ik las dat jij hem ook ingeruild had. Zonde, zoveel werk aan gedaan maar ja, alle oplossingen zijn niet altijd even leuk.
Greetzzzz
Gebruikersavatar
scheurneusje
900-999
900-999
Berichten: 902
Lid geworden op: 27 sep 2015 10:24
Locatie: Bakel
Has thanked: 870 times
Been thanked: 368 times
Contacteer:

Re: Brandweerbike 2008

Ongelezen bericht door scheurneusje »

:girlcrazy: :girlwave: :yahoo: :hyper:
Chief heb ik terug gekocht,dankzij de melding op het kippenhok dat hij weer bij Joppen stond.
Thanks 😘
Nu de bezitter van 2 sportsteren :girlhaha:
Hij krijgt nog een aflever beurt en er lekte benzine bij carburateur dus zodra dat is opgelost en het weer meezit ga ik hem ophalen.
Wil er volgend jaar mee rijden, maar als ik toch teveel last krijg,of niet meer kan rijden, dan komt hij binnen te staan 🌞 hij gaat nu nooooooit meer weg.
Oooh van mij mag het voorjaar worden,hij zag er nog hetzelfde uit,alleen horloge is weg en embleem brandweer rem is stukje uit ,maar dat filet mijn manneke wel...
Yiehaaaa zo blij :jumpy: :yahoo:
20231206_135109.jpg
20231206_135129.jpg
20231206_135129.jpg (1.33 MiB) 850 keer bekeken
Never Give Up💀😁
Peke
Moderator
Moderator
Berichten: 1168
Lid geworden op: 23 sep 2015 06:15
Has thanked: 272 times
Been thanked: 333 times

Re: Brandweerbike 2008

Ongelezen bericht door Peke »

Goed gedaan Karin
Gebruikersavatar
Barend68
100-199
100-199
Berichten: 153
Lid geworden op: 30 sep 2015 16:44
Locatie: Den Haag
Has thanked: 118 times
Been thanked: 109 times

Re: Brandweerbike 2008

Ongelezen bericht door Barend68 »

Wat een prachtig kerstverhaal Karin! 🎄
4 het leven :drinks:
Gebruikersavatar
IRONfleX
100-199
100-199
Berichten: 112
Lid geworden op: 23 sep 2015 20:30
Locatie: Rotterdam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 109 times

Re: Brandweerbike 2008

Ongelezen bericht door IRONfleX »

Wat leuk Karin!
Zie op de foto dat je er “ondersteboven” van bent. 😉

Zou zeggen: showen die bike bij SON2024 in Brielle!

Liefs,
Lex
Sportster Owners * Ride it - Like they Stole it! ©
Gebruikersavatar
scheurneusje
900-999
900-999
Berichten: 902
Lid geworden op: 27 sep 2015 10:24
Locatie: Bakel
Has thanked: 870 times
Been thanked: 368 times
Contacteer:

Re: Brandweerbike 2008

Ongelezen bericht door scheurneusje »

Ja mooi gezegd ondersteboven...
Dat moet eigenlijk wel he naar son2024 komen.
(Had toevallig al op site gekeken, huisjes waren allemaal al weg,gelukkig hebben we nog steeds een tent.🏕
Wilde afgelopen jaar al naar de hei,maar vanwege de chemo etc geen zin in gehad.
Wel is het sportsterweekend toevallig net het weekend voordat Ladies on Harleys bij de Hei is .,gelukkig niet tegelijkertijd.. :girlwave:
Never Give Up💀😁
bow
1500-1749
1500-1749
Berichten: 1607
Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
Has thanked: 174 times
Been thanked: 349 times

Re: Brandweerbike 2008

Ongelezen bericht door bow »

Gaaf dat je het kon doen, heb eigenlijk geen motor waar ik emotionele waarde aan hecht. Gelukkig maar, anders had ik een motor zaak kunnen beginnen
Gebruikersavatar
IRONfleX
100-199
100-199
Berichten: 112
Lid geworden op: 23 sep 2015 20:30
Locatie: Rotterdam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 109 times

Re: Brandweerbike 2008

Ongelezen bericht door IRONfleX »

scheurneusje schreef: 08 dec 2023 06:32 Ja mooi gezegd ondersteboven...
Dat moet eigenlijk wel he naar son2024 komen.
(Had toevallig al op site gekeken, huisjes waren allemaal al weg,gelukkig hebben we nog steeds een tent.🏕
Wilde afgelopen jaar al naar de hei,maar vanwege de chemo etc geen zin in gehad.
Wel is het sportsterweekend toevallig net het weekend voordat Ladies on Harleys bij de Hei is .,gelukkig niet tegelijkertijd.. :girlwave:
Zou zeggen nodig de dame’s ook uit voor SONCITY 2024 - hoe meer zielen… 🙌
Sportster Owners * Ride it - Like they Stole it! ©
Gebruikersavatar
scheurneusje
900-999
900-999
Berichten: 902
Lid geworden op: 27 sep 2015 10:24
Locatie: Bakel
Has thanked: 870 times
Been thanked: 368 times
Contacteer:

Re: Brandweerbike 2008

Ongelezen bericht door scheurneusje »

Eindelijk revisiesetje was binnen en hij gemaakt,dus morgen ga ik Chief weer ophalen :girlwave:
en n u hopelijk een gezond 2024,dat de k... zich maar rustig houd :girlhospik:
en mijn rug en nek ook :girlstrong:
Als het rijden goed gaat,na aantal keren rijden in voorjaar,dan komt de sportster sport welke toch wel bijzonder ook is te koop....rijd al minder dus om 2 motors aan te houden vind ik zonde..
Mocht de brandweerbike niet goed zijn voor mijn lijf of whatever dan komt hij binnen of ergens te staan ,hij gaat niet meer weg... :happy:
Nou allen fijne jaarwisseling en wie weet tot SON :girlwave:
Never Give Up💀😁
Gebruikersavatar
scheurneusje
900-999
900-999
Berichten: 902
Lid geworden op: 27 sep 2015 10:24
Locatie: Bakel
Has thanked: 870 times
Been thanked: 368 times
Contacteer:

Re: Brandweerbike 2008

Ongelezen bericht door scheurneusje »

Heerlijk van leende naar bakel gereden, kou viel reuze mee.
Hij schakelt super etc kortom zo blij dat ie terug is...
Stal staat wel vol nu😅
Nou in even weken volgend jaar en temperatuur vanaf 10 graden eens wat km maken om te kijken of ik met chief weer volledig ga rijden, of dat hij binnenkomt te staan, maar denk dat ik de andere verkoop in maart,april zoals mijn gevoel dat nu zegt...
20231230_144254.jpg
20231230_144254.jpg (879.13 KiB) 484 keer bekeken
:drinks: :girlwave:
Never Give Up💀😁
Gebruikersavatar
scheurneusje
900-999
900-999
Berichten: 902
Lid geworden op: 27 sep 2015 10:24
Locatie: Bakel
Has thanked: 870 times
Been thanked: 368 times
Contacteer:

Re: Brandweerbike 2008

Ongelezen bericht door scheurneusje »

Gisteren was ik erg moe....
Maar vandaag had ik energie genoeg om op mijn gemak het messing en traanplaat eens te boenen met neverdull..
En Lucky wilde ook helpen..
20240304_151930.jpg
20240304_143739.jpg
20240304_143739.jpg (3.41 MiB) 207 keer bekeken
20240304_175128.jpg
20240304_175128.jpg (910.83 KiB) 207 keer bekeken
20240304_150009.jpg
20240304_143620.jpg
Dat somigge foto's omgedraaid zijn,weet niet hoe dat kan? Ze staan recht als ik de bijlage download..
Toedeloe :girlwave:
Bijlagen
20240304_143829.jpg
Never Give Up💀😁
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3144
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1329 times
Been thanked: 1574 times
Contacteer:

Re: Brandweerbike 2008

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Ik denk dat je foto's wat groot zijn Karin, als je ze wat verkleind komen ze goed te staan.

20240304_150009.jpg
20240304_150009.jpg (152.27 KiB) 190 keer bekeken
20240304_143620.jpg
20240304_143620.jpg (200.16 KiB) 190 keer bekeken
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
scheurneusje
900-999
900-999
Berichten: 902
Lid geworden op: 27 sep 2015 10:24
Locatie: Bakel
Has thanked: 870 times
Been thanked: 368 times
Contacteer:

Re: Brandweerbike 2008

Ongelezen bericht door scheurneusje »

Oke dat kan ook ja,waar doe jij dat mee?
Dankjewel trouwens
:zwdog:
Never Give Up💀😁
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3144
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1329 times
Been thanked: 1574 times
Contacteer:

Re: Brandweerbike 2008

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Er zijn tal van progjes die je gratis kan downloaden, zoek even in google op pix resizer en je gaat er verschillende krijgen. Ook zijn er die
je online kan gebruiken wat je zelf maar wil zou ik zeggen.

Je kan anders deze eens bekijken, Irfanview is volledig gratis en kan je allerlei plugins voor downloaden. Allemaal gratis en zeer makkelijk
in gebruik, talen pakket kan je ook in NL downloaden.

Persoonlijk gebruik ik Movavi Photo Editor maar de gratis versie is beperkt, ik gebruik zelf de betalende versie.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Plaats reactie