XLH1200S gered van het wegroesten
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1329 times
- Been thanked: 1574 times
- Contacteer:
XLH1200S gered van het wegroesten
Een oude vriend van mij had in zijn schuur nog een een Sportster XLH1200S van 2000 staan, hij was die eigenlijk helemaal vergeten en stond sinds 2010 stil onder een deken, ja je leest het goed een deken. Het slechtste wat je kan doen is je motor wegzetten in een vochtige schuur onder een deken zodat al het vocht goed zijn werk kan doen.
Dereden dat die gestopt was om er met te rijden was na een diesel tankbeurt, de tank zit dus vol met diesel, goed tegen de roest
Dit was die als ik hem voor de eerste maal heb gezien in oktober 2017.
Een week later bij mij thuis en in één keer weer een nieuwe mover voor gekocht, al mijn motors staan op zulk een ding, super makkelijk.
Ik moet zeggen op foto ziet die er stukken beter uit dan in de realiteit, heb in m'n leven nog zo geen stuk roest gezien
Dereden dat die gestopt was om er met te rijden was na een diesel tankbeurt, de tank zit dus vol met diesel, goed tegen de roest
Dit was die als ik hem voor de eerste maal heb gezien in oktober 2017.
Een week later bij mij thuis en in één keer weer een nieuwe mover voor gekocht, al mijn motors staan op zulk een ding, super makkelijk.
Ik moet zeggen op foto ziet die er stukken beter uit dan in de realiteit, heb in m'n leven nog zo geen stuk roest gezien
-
- Moderator
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 23 sep 2015 06:15
- Has thanked: 273 times
- Been thanked: 333 times
- charlesb52
- *
- Berichten: 2942
- Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
- Locatie: Maastricht
- Has thanked: 2060 times
- Been thanked: 1303 times
- Contacteer:
- scheurneusje
- 900-999
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 27 sep 2015 10:24
- Locatie: Bakel
- Has thanked: 870 times
- Been thanked: 368 times
- Contacteer:
Re: XLH1200S gered van het wegroesten
Zo inderdaad wat een roest bak...mijne is ook van 2000 maar lijkt er nog niet op.
Is ook een custom.
Maar mischien heeft je vriend er ook mee in de pekel gereden of zo....
Wel makkelijk zo'n mover...
Waar koop je die?
Niet dat ik te weinig ruimte heb maar lijkt me wel makkelijk.
Toedeloe karin
Is ook een custom.
Maar mischien heeft je vriend er ook mee in de pekel gereden of zo....
Wel makkelijk zo'n mover...
Waar koop je die?
Niet dat ik te weinig ruimte heb maar lijkt me wel makkelijk.
Toedeloe karin
Never Give Up
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1329 times
- Been thanked: 1574 times
- Contacteer:
Re: XLH1200S gered van het wegroesten
Inderdaad zeer makkelijk en zou niet anders meer willen, heb ze gekocht bij Motea ( zie link hieronder ).scheurneusje schreef: ↑10 jan 2018 20:29 Wel makkelijk zo'n mover...
Waar koop je die?
Niet dat ik te weinig ruimte heb maar lijkt me wel makkelijk.
Toedeloe karin
klik hier
.
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1329 times
- Been thanked: 1574 times
- Contacteer:
Re: XLH1200S gered van het wegroesten
Neen helemaal niet, de kosten lopen dan veel te hoog op als ik hem origineel wil houden en dat is die in mijn ogen niet waard. Heb hem echt gekocht om eens op los te gaan met iets wat ik al jaren in m'n hoofd heb. De foto's zijn van toen ik hem juist had, ondertussen zijn we 2,5 maand verder en is die al volledig uit elkaar geweest, gestraald en gepoederlakt.
Ik post zo dadelijk nog wat foto's.
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1329 times
- Been thanked: 1574 times
- Contacteer:
Re: XLH1200S gered van het wegroesten
Dit is wat ik bedoel met roest
Roest en deuk in de vering
Olielek voor en achter cyl -> rocker cover ( zijn inmiddels nieuwe pakkingen in )
Roest en deuk in de vering
Olielek voor en achter cyl -> rocker cover ( zijn inmiddels nieuwe pakkingen in )
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1329 times
- Been thanked: 1574 times
- Contacteer:
Re: XLH1200S gered van het wegroesten
Zo zag de pakking eruit, niet moeilijk dat die lekte.
Ondertussen zit er een volledig nieuwe pakking set in inclusief de paraplutjes
Ondertussen zit er een volledig nieuwe pakking set in inclusief de paraplutjes
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1329 times
- Been thanked: 1574 times
- Contacteer:
Re: XLH1200S gered van het wegroesten
Wat details gemaakt...
Het resultaat, alles gestraald en zwart gelakt + de pinkers gefumeerd.
Heb dezelfde set gemaakt voor achteraan...
Het resultaat, alles gestraald en zwart gelakt + de pinkers gefumeerd.
Heb dezelfde set gemaakt voor achteraan...
Laatst gewijzigd door MoneyFor op 11 jan 2018 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1329 times
- Been thanked: 1574 times
- Contacteer:
Re: XLH1200S gered van het wegroesten
Remschijven opgekuist en geslepen, sommige groeven waren te diep en heb ik maar zo gelaten.
Zien er goed uit en lopen mooi recht.
Zien er goed uit en lopen mooi recht.
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1329 times
- Been thanked: 1574 times
- Contacteer:
Re: XLH1200S gered van het wegroesten
Ik probeer zo veel als mogelijk te hergebruiken tot het laatste boutje toe. Aangezien alles geroest of geoxideerd is moet ik alles stralen en opnieuw lakken of zwarten voor de bouten.
Daar de vorkbenen ongelooflijk geroest waren ter hoogte van de koplamp heb ik deze gestraald en 2 bussen gemaakt om erover te zetten.
Daar de vorkbenen ongelooflijk geroest waren ter hoogte van de koplamp heb ik deze gestraald en 2 bussen gemaakt om erover te zetten.
-
- Moderator
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 23 sep 2015 06:15
- Has thanked: 273 times
- Been thanked: 333 times
- scheurneusje
- 900-999
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 27 sep 2015 10:24
- Locatie: Bakel
- Has thanked: 870 times
- Been thanked: 368 times
- Contacteer:
Re: XLH1200S gered van het wegroesten
Zo inderdaad goed bezig.
Nog bedankt voor de link motormover wel investering maar makkelijk ...
Heb je zelf thuis een draaibankje etc of is dat op jou werk?
Ook in de metaal?, aangezien ik op een foto bij raam,spuitstuk voor koeling zag liggen en..... ( shit vergeetachtig, is ook al weer 7 jaar geleden dat ik in de metaal werkte ....)
Metertje om rondheid te meten........
euuuhhhhh kan er echt niet meer opkomen.....
Nou ben benieuwd wat je voor kleur gaat maken voor je tank en spatbord etc...
En of je tank erg veroest is van binnen?
Toedeloe karin
Nog bedankt voor de link motormover wel investering maar makkelijk ...
Heb je zelf thuis een draaibankje etc of is dat op jou werk?
Ook in de metaal?, aangezien ik op een foto bij raam,spuitstuk voor koeling zag liggen en..... ( shit vergeetachtig, is ook al weer 7 jaar geleden dat ik in de metaal werkte ....)
Metertje om rondheid te meten........
euuuhhhhh kan er echt niet meer opkomen.....
Nou ben benieuwd wat je voor kleur gaat maken voor je tank en spatbord etc...
En of je tank erg veroest is van binnen?
Toedeloe karin
Never Give Up
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1329 times
- Been thanked: 1574 times
- Contacteer:
Re: XLH1200S gered van het wegroesten
Hoi Karin,
Neen is bij mij thuis, heb volledige "metaal" werkplaats met draaibank, kleine freesmachine ( van de foto ) en grote freesmachine en alles wat er komt bij zien, boorkolom, straalkabine(tje) en lasapparaten.
Het metertje om rondheid te meten noemen wij een meetklok
De kleur wordt 3 tinten of beter gezegd glansgraden zwart, ik vond de tank mooi zoals die was en die had buiten een paar kleine afschilferingetjes ter hoogte van de vuldop geen echte zware beschadigingen. De vele krassen die erop waren heb ik er voor 95% kunnen uitpolieren. Roest was in de tank niet te bespeuren aangezien die nog nokvol met diesel zat.
Het frame heb ik laten poederlakken in wrinkle black, de vorkpoten, balhoofd, wielen, enz... in mat 30%. De tank hou ik zoals ze was zoals hiervoor gezegd en de spatborden doe ik eveneens in glanzend zwart. De olietank heb ik aan de zijde van het frame volledig gestraald tot ongeveer een 10mm op de zijkanten want daar zat enorm veel roest op. Dan alles in de zinc grondverf gezet en opnieuw glanzend zwart gelakt.
Momenteel is die al terug rollend met nieuwe WW banden en hangt de motor terug in het frame. Ben nu de electra aan het opkuisen en alle resterende beugeltjes en bouten aan het stralen en afwerken.
gr Kris.
Neen is bij mij thuis, heb volledige "metaal" werkplaats met draaibank, kleine freesmachine ( van de foto ) en grote freesmachine en alles wat er komt bij zien, boorkolom, straalkabine(tje) en lasapparaten.
Het metertje om rondheid te meten noemen wij een meetklok
De kleur wordt 3 tinten of beter gezegd glansgraden zwart, ik vond de tank mooi zoals die was en die had buiten een paar kleine afschilferingetjes ter hoogte van de vuldop geen echte zware beschadigingen. De vele krassen die erop waren heb ik er voor 95% kunnen uitpolieren. Roest was in de tank niet te bespeuren aangezien die nog nokvol met diesel zat.
Het frame heb ik laten poederlakken in wrinkle black, de vorkpoten, balhoofd, wielen, enz... in mat 30%. De tank hou ik zoals ze was zoals hiervoor gezegd en de spatborden doe ik eveneens in glanzend zwart. De olietank heb ik aan de zijde van het frame volledig gestraald tot ongeveer een 10mm op de zijkanten want daar zat enorm veel roest op. Dan alles in de zinc grondverf gezet en opnieuw glanzend zwart gelakt.
Momenteel is die al terug rollend met nieuwe WW banden en hangt de motor terug in het frame. Ben nu de electra aan het opkuisen en alle resterende beugeltjes en bouten aan het stralen en afwerken.
gr Kris.
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1329 times
- Been thanked: 1574 times
- Contacteer:
Re: XLH1200S gered van het wegroesten
Yep maar wel een met 4 bougies en ik heb niets anders te doen dus waarom niet. De kosten blijven beperkt omdat ik alles zelf doe en maak, de grootste kost was de poederlakker tot nu toe.
-
- 1500-1749
- Berichten: 1607
- Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
- Has thanked: 174 times
- Been thanked: 349 times
Re: XLH1200S gered van het wegroesten
Nou dat ziet er goed uit. Veel werk maar leuk om te doen. En als je de kosten kunt beheersen ook wel lucratief. Rijd geweldig zon sport
-
- 200-349
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 04 jul 2017 00:23
- Locatie: Lelystad
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 90 times
Re: XLH1200S gered van het wegroesten
Gaaf hoor! Zag laatste een setje 1200 s veren staan op mp...misschien staan ze er nog..
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1329 times
- Been thanked: 1574 times
- Contacteer:
Re: XLH1200S gered van het wegroesten
Dank je, is vooral leuk en verkopen doe ik ze nooit met winst, meestal ruil ik ze voor een nieuw projectje of doe ze weg voor wat het me heeft gekost en soms leg ik er nog aan toe ook als het voor vrienden is maar een hobby kost nu eenmaal geld
Zijn die van mij misschien, heb ze weggegeven
Ik heb dit gemaakt:
Heb de linkerzijde meteen voorzien om een nummerplaat houder op te maken.
- kruisje
- 200-349
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 21 sep 2015 08:45
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 97 times
- Contacteer:
Re: XLH1200S gered van het wegroesten
Mag ik vragen wat je allemaal hebt laten poedercoaten, en hoeveel geld je daarvoor kwijt was ?Yep maar wel een met 4 bougies en ik heb niets anders te doen dus waarom niet. De kosten blijven beperkt omdat ik alles zelf doe en maak, de grootste kost was de poederlakker tot nu toe.
-
- 200-349
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 04 jul 2017 00:23
- Locatie: Lelystad
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 90 times
Re: XLH1200S gered van het wegroesten
Haha nope.. dit waren nagenoeg nieuwe. Niet heel goedkoop, kan ze ook niet meer vinden.Zijn die van mij misschien, heb ze weggegeven
Ik heb dit gemaakt:
Heb de linkerzijde meteen voorzien om een nummerplaat houder op te maken.
Zonde dat je er een hardtail van hebt gemaakt, zeker met dit type xl... maar goed, iedereen kan en mag doen met ze eige brommert wat hij wil natuurlijk
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1329 times
- Been thanked: 1574 times
- Contacteer:
Re: XLH1200S gered van het wegroesten
Het frame en de rest op de foto 400€ . ( de uitlaat hebben ze enkel voor me gestraald ) verder heb ik zelf alles voorbereid door te voorzien van busjes en alutape daar waar er geen poederlak mocht in of opkomen.
Let wel ik zei de grootste kost tot hiertoe was het poederlakken maar als je de rest optelt van nieuwe onderdelen zoals:
- Pakkingset rocker cover
- Pakkingset primary
- Koppeling en drukplaat
- Gas en koppelingkabel
- Stuur ( soort van ape )
- Zadel met springs
- Jiffy ( kort model )
- Pinkers
- Batterij
- Banden
- Spiegels
- Handvaten
- Remblokken
- Remklauw revisieset 3x
- Remleidingen
- Remblokken 3x
- Uitlaatdempers 2x
- Bougies 4x
- Olie voor primary, motor, vork en remmen
- Lak allerlei
- Vork revisieset
- Luchtfilter
- Remhendels
- Lagers balhoofd en wielen
- Allerlei montage materiaal
Zit ik in het totaal exclusief de motor op net geen 2000€ , let wel hier zitten ook dingen bij die niet nodig waren om hem rijklaar te maken maar gewoon die ik graag zie. De forward controls, zadelpan e.d. heb ik zelf gemaakt.
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1329 times
- Been thanked: 1574 times
- Contacteer:
Re: XLH1200S gered van het wegroesten
Ik heb deze reactie nogal gekregen maar zoals ik al zei was de motor in mijn ogen het niet waard om hem factory te restaureren, komt nog bij dat ik het model op zich gewoon niet graag zag . Van de Sportsters zie ik zelf graag enkel de Iron ( die heb ik zelf ) en de Forty Eight maar dat is persoonlijk natuurlijk, alleen moet ik er altijd iets kunnen aan veranderen. Neem nu de Iron, ik was nog geen half uur ermee thuis en heb de spiegels al omgekeerd, na 1 week stond er al een V&H Short Shots, airintake en FP3 op, na 1 maand herkende je hem niet meer terug door kleine en subtiele aanpassingen maar voor mij geeft dat net dat ietsjes meer dat die nodig had.
Mijn FXSB ben ik ook aan het ombouwen, staan nu al V&H big radius, S.E. airfilter en een FP3 op. Verder heb ik er klaar voor liggen een nieuwe luchtvering en Thunderbike spatbord met ingewerkte knipper en achterlichten + een custom zadel. Dit is om aan te beginnen als de XL klaar is.