Van 883tje naar Sportzilla1, 1991-2012.
- charlesb52
- *
- Berichten: 2942
- Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
- Locatie: Maastricht
- Has thanked: 2060 times
- Been thanked: 1303 times
- Contacteer:
Van 883tje naar Sportzilla1, 1991-2012.
Van het oude forum het verhaal van mijn 883, in 1991 gekocht nadat ik m'n Bonneville T140E weggedaan had.
Sportzilla kreeg een website met gastenboek. Als gastenboek werd een forum gebruikt dat zich uitbreidde..... En zo ontstond de gedachte het e.e.a. verder te ontwikkelen richting forum in 2006.
Voila, het ontstaan van de SON in een notedop!!!
Sportzilla kreeg een website met gastenboek. Als gastenboek werd een forum gebruikt dat zich uitbreidde..... En zo ontstond de gedachte het e.e.a. verder te ontwikkelen richting forum in 2006.
Voila, het ontstaan van de SON in een notedop!!!
- charlesb52
- *
- Berichten: 2942
- Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
- Locatie: Maastricht
- Has thanked: 2060 times
- Been thanked: 1303 times
- Contacteer:
Re: Van 883tje naar Sportzilla1, 1991-2012.
Maart 2007:
Van
Naar
In december 1991 schafte ik haar aan, kenteken in januari '92: Mijn Sportzilla (foto: Ad v. Bohemen).
Geïmporteerd door garage Franklin uit Eindhoven waar ik al sinds 1982 kwam met mijn Triumph.
Na jaren een Bonneville gecustomized te hebben vond ik het tijd voor een betrouwbare motor .
Na 70.000 km's en veel door-weer-en-wind rijden en reizen een revisie. Door Nostalgia; Nieuwe wiseco's, kleppen en alles wat maar kan slijten.
In de Sportzillasite zijn de specificaties rustig te zien, hier een kort verhaaltje van vooral de laatste tijd.
Een Müllerclutch en de Mocal thermostaat met Lockhartkoeler bevallen.
Zeker voor files en warm weer; Sportzilla was (..keer) in de spaanse Pyreneeën, Picos de Europa, Zwitserland, Dolomieten, Jura, Cevennen, Schotland, Ierland. Cote d'Azur, Val d'Aosta! Bij meer dan 35 graden zelfs in Teruel en Zaragoza!
Dan nog een SJP 4gang rearsetje aangepast. Even mee gereden, maar dat beviel niet, die niet-opklapbare steuntjes en het andersom schakelen. Eraf dus en verkocht aan een duitse Sportsterrijder.
Kennissen befreesden en verzaagden de deksels. Och ja, dát is customizen; ook een mooi 1028 RAL kleurtje voor de wielen en het luchtfilterhuis, dat overigens een aantal cm's naar voren staat (met dank aan "Luckyhands, Duitsland)...
x
De JMC haalde ik na heel lang zoeken uit Barcelona, van een Sportyrijder die een 200 band ging monteren. De Performance Machine 4 zuigerige rem staat er wel bij!
.
Monteren ging alleen met professionele Nostalgiahulp want er ontbraken een paar onderdelen...Gelijk maar de revisie laten doen...
Een stuurdemper,zo goed als nieuw, haalde ik van eBay.de af. Voor een schandalig laag prijsje.
Onze verhouding blijft positief dankzij de Accel bobine, Screamin' Eagle Unit en Brisks die voor hartverwarmende verbranding zorgen.
Heerlijk trouwens om een motor te hebben waar iedereen bij vraagt:"Wat is dat voor een merk?"
Nog een paar fotoos van de remmerij; 10 zuigers en een 330mm schijf voor. Ook de Lockhart/Mocal-combinatie:
.
Je ziet ook de oude knipperlichtstaafjes; schroefdraad erin en er kunnen kleine lampjes op!
Het linker zijkapje komt trouwens van Thier, redelijk onbekend en toch een nederlands produkt. Paste na enig zaag- en vijlwerk....
Nog een MWmotormount gekocht voor een "prikje"
Wordt vervolgd!
Van
Naar
In december 1991 schafte ik haar aan, kenteken in januari '92: Mijn Sportzilla (foto: Ad v. Bohemen).
Geïmporteerd door garage Franklin uit Eindhoven waar ik al sinds 1982 kwam met mijn Triumph.
Na jaren een Bonneville gecustomized te hebben vond ik het tijd voor een betrouwbare motor .
Na 70.000 km's en veel door-weer-en-wind rijden en reizen een revisie. Door Nostalgia; Nieuwe wiseco's, kleppen en alles wat maar kan slijten.
In de Sportzillasite zijn de specificaties rustig te zien, hier een kort verhaaltje van vooral de laatste tijd.
Een Müllerclutch en de Mocal thermostaat met Lockhartkoeler bevallen.
Zeker voor files en warm weer; Sportzilla was (..keer) in de spaanse Pyreneeën, Picos de Europa, Zwitserland, Dolomieten, Jura, Cevennen, Schotland, Ierland. Cote d'Azur, Val d'Aosta! Bij meer dan 35 graden zelfs in Teruel en Zaragoza!
Dan nog een SJP 4gang rearsetje aangepast. Even mee gereden, maar dat beviel niet, die niet-opklapbare steuntjes en het andersom schakelen. Eraf dus en verkocht aan een duitse Sportsterrijder.
Kennissen befreesden en verzaagden de deksels. Och ja, dát is customizen; ook een mooi 1028 RAL kleurtje voor de wielen en het luchtfilterhuis, dat overigens een aantal cm's naar voren staat (met dank aan "Luckyhands, Duitsland)...
x
De JMC haalde ik na heel lang zoeken uit Barcelona, van een Sportyrijder die een 200 band ging monteren. De Performance Machine 4 zuigerige rem staat er wel bij!
.
Monteren ging alleen met professionele Nostalgiahulp want er ontbraken een paar onderdelen...Gelijk maar de revisie laten doen...
Een stuurdemper,zo goed als nieuw, haalde ik van eBay.de af. Voor een schandalig laag prijsje.
Onze verhouding blijft positief dankzij de Accel bobine, Screamin' Eagle Unit en Brisks die voor hartverwarmende verbranding zorgen.
Heerlijk trouwens om een motor te hebben waar iedereen bij vraagt:"Wat is dat voor een merk?"
Nog een paar fotoos van de remmerij; 10 zuigers en een 330mm schijf voor. Ook de Lockhart/Mocal-combinatie:
.
Je ziet ook de oude knipperlichtstaafjes; schroefdraad erin en er kunnen kleine lampjes op!
Het linker zijkapje komt trouwens van Thier, redelijk onbekend en toch een nederlands produkt. Paste na enig zaag- en vijlwerk....
Nog een MWmotormount gekocht voor een "prikje"
Wordt vervolgd!
- charlesb52
- *
- Berichten: 2942
- Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
- Locatie: Maastricht
- Has thanked: 2060 times
- Been thanked: 1303 times
- Contacteer:
Re: Van 883tje naar Sportzilla1, 1991-2012.
Nog een fotootje van de alu kontaktslotbevestiging, die Rob43 voor me maakte!!! Hier doe je het toch voor; collegiaal op één sportsterforum: SON. Heeft ie mooi, snel gemaakt en is een mooi geheel met de alu MWmotormount.
De keyring (nieuw nederlands voor "sleutelhanger") hoort trouwens ook bij Sportzilla; qua kleur én tekst:
Op een Sportster moet je ZUINIG zijn; voor mn woon-werk verkeer gebruik ik dan ook het pekelautootje q19 achter in de garage, en ontzie zo Sportzilla:
Monique heeft een goede digi camera gekocht en zo kon ik ook een duidelijkere foto van de oliekoeleradaptor/thermostaat maken. Van Mocal iets van €50,00 , terwijl Zodiac 'm bijvoorbeeld voor zo'n €150,00 verkoopt!
Vandaag nog m'n provisorisch gerepareerde spoilertje gemonteerd, nadat ik er een tijdje geleden overheen gereden had.....Tijdelijk geplamuurd en gespoten.
De keyring (nieuw nederlands voor "sleutelhanger") hoort trouwens ook bij Sportzilla; qua kleur én tekst:
Op een Sportster moet je ZUINIG zijn; voor mn woon-werk verkeer gebruik ik dan ook het pekelautootje q19 achter in de garage, en ontzie zo Sportzilla:
Monique heeft een goede digi camera gekocht en zo kon ik ook een duidelijkere foto van de oliekoeleradaptor/thermostaat maken. Van Mocal iets van €50,00 , terwijl Zodiac 'm bijvoorbeeld voor zo'n €150,00 verkoopt!
Vandaag nog m'n provisorisch gerepareerde spoilertje gemonteerd, nadat ik er een tijdje geleden overheen gereden had.....Tijdelijk geplamuurd en gespoten.
- charlesb52
- *
- Berichten: 2942
- Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
- Locatie: Maastricht
- Has thanked: 2060 times
- Been thanked: 1303 times
- Contacteer:
Re: Van 883tje naar Sportzilla1, 1991-2012.
Zo, het japanse bezoek van Bon is afgelopen en hij heeft oa de bestelde rem- en koppelingsgreep ( van KIJIMA; made in Japan!!) achtergelaten. Wauw, wat een mooie spullen; naaldgelagerd en met een kortere reach!
q2
Bon nam me uit Japan nog een lasergesneden rvs Pokémon-pointcover (Pikachu!) mee. Ik had al een mooie billet ( Rob43 maakt er trouwens ook hele mooie pointcovers voor een goede prijs., vraag 'm maar eens..), dus ik zal ze wel regelmatig omwisselen!
Niet te vergeten in deze story: m'n oerdegelijke Becker-lift! Specifiek voor de Sportster en voor- of achterkant kan "gelift"worden.
http://www.becker-technik.de/Sportster- ... ifter.html
x26
q2
Bon nam me uit Japan nog een lasergesneden rvs Pokémon-pointcover (Pikachu!) mee. Ik had al een mooie billet ( Rob43 maakt er trouwens ook hele mooie pointcovers voor een goede prijs., vraag 'm maar eens..), dus ik zal ze wel regelmatig omwisselen!
Niet te vergeten in deze story: m'n oerdegelijke Becker-lift! Specifiek voor de Sportster en voor- of achterkant kan "gelift"worden.
http://www.becker-technik.de/Sportster- ... ifter.html
x26
- charlesb52
- *
- Berichten: 2942
- Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
- Locatie: Maastricht
- Has thanked: 2060 times
- Been thanked: 1303 times
- Contacteer:
Re: Van 883tje naar Sportzilla1, 1991-2012.
Nieuwe polyurethaan dempertjes aangeschaft voor een zekerder stuurgedrag mét demping tegen trillen.
De oude zijn wat erg wiebelig/versleten. Jammer dat je de mooie kleur haast niet ziet... x51 Zal misschien de chrome covertjes door een kleiner plaatje vervangen!
q2
Oktober 2008:
Laat uit de US nog een ontluchtingssetje komen; ben die oliewasem een beetje zat, ook als drLaat uit de US nog een ontluchtingssetje komen; ben die oliewasem een beetje zat, ook als druppels via de ontluchting. Had ook al een alu en kunstof opvangbakje gemaakt, maar dit leek me wel Tec uitzien én handig met het aftap-schroefje aan de onderkant.
Bevestiging komt zoals op de spaanse XR-racers:
En nog een paar "gepoetste" fotootjes die Ad van Boheemen van Sportzilla maakte tijdens de fotoshoot voor Big Twin op de st. Pietersberg":
Genoeg van de druppels via de ontluchting. Had ook al een alu en kunstof opvangbakje gemaakt, maar dit leek me wel Tec uitzien én handig met het aftap-schroefje aan de onderkant.
Bevestiging komt zoals op de spaanse XR-racers:
En nog een paar "gepoetste" fotootjes die Ad van Boheemen van Sportzilla maakte tijdens de fotoshoot voor Big Twin op de st. Pietersberg":
[img]http://i222.photobucket.com/albums/dd31 ... 58-800.jpg[/img
De oude zijn wat erg wiebelig/versleten. Jammer dat je de mooie kleur haast niet ziet... x51 Zal misschien de chrome covertjes door een kleiner plaatje vervangen!
q2
Oktober 2008:
Laat uit de US nog een ontluchtingssetje komen; ben die oliewasem een beetje zat, ook als drLaat uit de US nog een ontluchtingssetje komen; ben die oliewasem een beetje zat, ook als druppels via de ontluchting. Had ook al een alu en kunstof opvangbakje gemaakt, maar dit leek me wel Tec uitzien én handig met het aftap-schroefje aan de onderkant.
Bevestiging komt zoals op de spaanse XR-racers:
En nog een paar "gepoetste" fotootjes die Ad van Boheemen van Sportzilla maakte tijdens de fotoshoot voor Big Twin op de st. Pietersberg":
Genoeg van de druppels via de ontluchting. Had ook al een alu en kunstof opvangbakje gemaakt, maar dit leek me wel Tec uitzien én handig met het aftap-schroefje aan de onderkant.
Bevestiging komt zoals op de spaanse XR-racers:
En nog een paar "gepoetste" fotootjes die Ad van Boheemen van Sportzilla maakte tijdens de fotoshoot voor Big Twin op de st. Pietersberg":
[img]http://i222.photobucket.com/albums/dd31 ... 58-800.jpg[/img
- charlesb52
- *
- Berichten: 2942
- Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
- Locatie: Maastricht
- Has thanked: 2060 times
- Been thanked: 1303 times
- Contacteer:
Re: Van 883tje naar Sportzilla1, 1991-2012.
Het verticale tandwieltje is een beetje heen, dus is door een BERYLLIUM (zeer hard) exemplaar! Vanaf 2006 monteert Buell ze standaard.....
Developed from the Buell® racing program, this gear provides additional longevity.
Fits '95-later Buell tube frame, '00-later Blast® and '03-later XB models.
Product ID: 26391-06
Als kadootje voor Sportzilla, omdat ie weer goed rijdt:
Én om herkenbaar te blijven..............
Hèhè, liep Sportzilla eindelijk lekker, zat er een vuiltje in de carb!
Schoongemaakt en tegelijk maar een "Pingel-lookalike" gekocht, zal deze week zijn werk gaan doen:
Developed from the Buell® racing program, this gear provides additional longevity.
Fits '95-later Buell tube frame, '00-later Blast® and '03-later XB models.
Product ID: 26391-06
Als kadootje voor Sportzilla, omdat ie weer goed rijdt:
Én om herkenbaar te blijven..............
Hèhè, liep Sportzilla eindelijk lekker, zat er een vuiltje in de carb!
Schoongemaakt en tegelijk maar een "Pingel-lookalike" gekocht, zal deze week zijn werk gaan doen:
- charlesb52
- *
- Berichten: 2942
- Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
- Locatie: Maastricht
- Has thanked: 2060 times
- Been thanked: 1303 times
- Contacteer:
Re: Van 883tje naar Sportzilla1, 1991-2012.
Augustus 2009:
Op eBay een mooi en nieuw, vivid-black gespoten, origineel HD Café Racer voorspatbord gescoord voor...............€4,00!!! (plus €18,00 verzendkosten).
De oude, ongespoten, Ness is nu onderweg naar Duitsland!
Zit er op en ziet er gelikt uit; nog meer lachen: volgens de HD-dealer moet ie in Nederland €239,00 gaan kosten q117
Op eBay een mooi en nieuw, vivid-black gespoten, origineel HD Café Racer voorspatbord gescoord voor...............€4,00!!! (plus €18,00 verzendkosten).
De oude, ongespoten, Ness is nu onderweg naar Duitsland!
Zit er op en ziet er gelikt uit; nog meer lachen: volgens de HD-dealer moet ie in Nederland €239,00 gaan kosten q117
- charlesb52
- *
- Berichten: 2942
- Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
- Locatie: Maastricht
- Has thanked: 2060 times
- Been thanked: 1303 times
- Contacteer:
Re: Van 883tje naar Sportzilla1, 1991-2012.
Toch maar een fotootje gemaakt........... Via het net een mooi 2e hands LSL rearsetje gescoord. De Chainsikle die ik erop had funktioneerde goed, maar deze is gewoon perfekt afgewerkt, ook een setje voor de duopassagier in mooi alu!
3cm hoger en 21cm meer naar achter dan origineel!
Even nog de LSL geupdate:
q11
Superkleine LED-knipperlichtjes vóór.
En natuurlijk nog een totaalbeeldje, mét de XR-tanktas. Riempjes met snelsluitingen geknipt en genaait en het past!
q2
De nieuwe smalle handvatten van de '04up modellen heb ik maar niet gefotografeerd; die moet je voelen!!!! q3
3cm hoger en 21cm meer naar achter dan origineel!
Even nog de LSL geupdate:
q11
Superkleine LED-knipperlichtjes vóór.
En natuurlijk nog een totaalbeeldje, mét de XR-tanktas. Riempjes met snelsluitingen geknipt en genaait en het past!
q2
De nieuwe smalle handvatten van de '04up modellen heb ik maar niet gefotografeerd; die moet je voelen!!!! q3
- charlesb52
- *
- Berichten: 2942
- Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
- Locatie: Maastricht
- Has thanked: 2060 times
- Been thanked: 1303 times
- Contacteer:
Re: Van 883tje naar Sportzilla1, 1991-2012.
De stationairschroef, uit Japan gestuurd.
En dan ligt er nog een 150/80 achterband te wachten die te tzt de 140er zal gaan vervangen. Het Mooie Avon Venom-profiel blijft gehandhaafd q7 !
q7
Mooie Performance Machine 13inch remschijf is onderweg naar Nederland; een stuk lichter en mooier
En dan ligt er nog een 150/80 achterband te wachten die te tzt de 140er zal gaan vervangen. Het Mooie Avon Venom-profiel blijft gehandhaafd q7 !
q7
Mooie Performance Machine 13inch remschijf is onderweg naar Nederland; een stuk lichter en mooier
- charlesb52
- *
- Berichten: 2942
- Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
- Locatie: Maastricht
- Has thanked: 2060 times
- Been thanked: 1303 times
- Contacteer:
Re: Van 883tje naar Sportzilla1, 1991-2012.
Afdekkapje even van het Monster af; waar leg je dat zo....Ja op Sportzilla's duozit.
Enne; resultaat; een Monzillaseat:
Heb een imitatie besteld, moet iets verzaagd worden en dan is het ineens een racey zitje q2 . Hoop ik......
Alleen de kleur, zwart of Sportzillageel???
x51 Denk zwart.........
Bijgesneden:
Staat te drogen, en er komt in 't geel "1200" op.Ook de vorkcovers van Phil Little zijn onderweg, wel in 't zwart natuurlijk:
x26
Enne; resultaat; een Monzillaseat:
Heb een imitatie besteld, moet iets verzaagd worden en dan is het ineens een racey zitje q2 . Hoop ik......
Alleen de kleur, zwart of Sportzillageel???
x51 Denk zwart.........
Bijgesneden:
Staat te drogen, en er komt in 't geel "1200" op.Ook de vorkcovers van Phil Little zijn onderweg, wel in 't zwart natuurlijk:
x26
- charlesb52
- *
- Berichten: 2942
- Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
- Locatie: Maastricht
- Has thanked: 2060 times
- Been thanked: 1303 times
- Contacteer:
Re: Van 883tje naar Sportzilla1, 1991-2012.
Nu nog wachten op de zwarte vorkcovers:
Vanmorgen een pakketje uit de USA; nog even inklarings- en BTWkosten betalen.
Daarna de bovenkanten 6cm inkorten vanwege 't kuipje, langere rvs inbusboutjes zoeken en dubbelzijdige tape tegen het eventuele rammelen:
q11
En toen de Ardennen in richting Luik; ff haarspeldbochtjes en motorzaakje bezoeken......
Met het spatbordzagen wacht ik nog even; misschien ga ik eerst ff oefenen in een reserve-achterspatbord.
Vanmorgen een pakketje uit de USA; nog even inklarings- en BTWkosten betalen.
Daarna de bovenkanten 6cm inkorten vanwege 't kuipje, langere rvs inbusboutjes zoeken en dubbelzijdige tape tegen het eventuele rammelen:
q11
En toen de Ardennen in richting Luik; ff haarspeldbochtjes en motorzaakje bezoeken......
Met het spatbordzagen wacht ik nog even; misschien ga ik eerst ff oefenen in een reserve-achterspatbord.
- charlesb52
- *
- Berichten: 2942
- Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
- Locatie: Maastricht
- Has thanked: 2060 times
- Been thanked: 1303 times
- Contacteer:
Re: Van 883tje naar Sportzilla1, 1991-2012.
Pulley wordt bewerkt door Lucky Hands, http://www.luckyparts.de/ :
Net als de voorpulley; mooi en licht......................
Achterpulley weegt nu 1430 en de voorpulley 1200 gram (normaal 1600+)!!
150er Avon met bewerkte pulleys van Lucky ( http://www.luckyparts.de/ ) en de Buell (gates) riem:
ff met Corbin rijden:
Net als de voorpulley; mooi en licht......................
Achterpulley weegt nu 1430 en de voorpulley 1200 gram (normaal 1600+)!!
150er Avon met bewerkte pulleys van Lucky ( http://www.luckyparts.de/ ) en de Buell (gates) riem:
ff met Corbin rijden:
- charlesb52
- *
- Berichten: 2942
- Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
- Locatie: Maastricht
- Has thanked: 2060 times
- Been thanked: 1303 times
- Contacteer:
Re: Van 883tje naar Sportzilla1, 1991-2012.
Van dicht bij was ik toch niet tevreden over die badlander-Monstercover combinatie; Even verder met een klassieke Corbin Gunfighter
en, na wat boren en vijlen en een modern ledlampje (inklusief kentekenhouder, E-keur en verzendkosten vanuit Hongkong €13,99...., was speciale kennismakingsprijs voor mij q16 ) is ie 10centimeters korter:
De 150er Avon komt nu ook wat beter tot z'n recht q117 ...................................... Zag deze achterkanten vaker in japanse magazines, ff wennen en dan beslis ik wel. Hopelijk dit weekend weer wat droog weer zodat we weer eens samen naar buiten kunnen.
Jammer dat het nu al zo vroeg donker wordt!!
Nu nog de achter-knipperlichten & stangetjes zwart maken .
en, na wat boren en vijlen en een modern ledlampje (inklusief kentekenhouder, E-keur en verzendkosten vanuit Hongkong €13,99...., was speciale kennismakingsprijs voor mij q16 ) is ie 10centimeters korter:
De 150er Avon komt nu ook wat beter tot z'n recht q117 ...................................... Zag deze achterkanten vaker in japanse magazines, ff wennen en dan beslis ik wel. Hopelijk dit weekend weer wat droog weer zodat we weer eens samen naar buiten kunnen.
Jammer dat het nu al zo vroeg donker wordt!!
Nu nog de achter-knipperlichten & stangetjes zwart maken .
- charlesb52
- *
- Berichten: 2942
- Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
- Locatie: Maastricht
- Has thanked: 2060 times
- Been thanked: 1303 times
- Contacteer:
Re: Van 883tje naar Sportzilla1, 1991-2012.
Met die platte achterkant en dat gechopte spatbord is het de (hier on)bekende japanse "tanoshii"-stijl!
With that flat numberplate and its chopped fender it's the (unknown in the Netherlands q19 ) famous japanese "tanoshii"-style!
x201 !
Zo, de het stuur zit met mooie rvs inbusbouten vast in de risers en ook het setje rvs boutjes voor de schakelaars is binnen!
With that flat numberplate and its chopped fender it's the (unknown in the Netherlands q19 ) famous japanese "tanoshii"-style!
x201 !
Zo, de het stuur zit met mooie rvs inbusbouten vast in de risers en ook het setje rvs boutjes voor de schakelaars is binnen!
- charlesb52
- *
- Berichten: 2942
- Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
- Locatie: Maastricht
- Has thanked: 2060 times
- Been thanked: 1303 times
- Contacteer:
Re: Van 883tje naar Sportzilla1, 1991-2012.
Die trillingsdempers, daar merk ik weinig van, heb wel de de risers geïsoleerd met de polyurethaan dempertjes!
De nieuwe zwarte knippers (€6,50 p.st!) met halogeen,én het LED achterlichtje; uforistisch mooi!!!
xx
En alledrie mét E-keur q117 !
De nieuwe zwarte knippers (€6,50 p.st!) met halogeen,én het LED achterlichtje; uforistisch mooi!!!
xx
En alledrie mét E-keur q117 !
- charlesb52
- *
- Berichten: 2942
- Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
- Locatie: Maastricht
- Has thanked: 2060 times
- Been thanked: 1303 times
- Contacteer:
Re: Van 883tje naar Sportzilla1, 1991-2012.
Van AXR kwam vandaag de gepolijst aluminium beltguard/kettingschermpje binnen.
Even passen en dat deed ie 100% q117 ! Daarna tijdje zagen, vijlen en schuren om 'm korter te krijgen zodat de wielbasis kort lijkt q1 ......
rvs Inbusboutje erop en voilà!
http://www.axrcycle.com/index.html
Het gepolijste alu moet alleen nog iets doffer worden, nu lijkt het teveel op chroom............. w94
>>>> q16
Oh ja, voel me af en toe een soort "internetjutter"; betaalde natuurlijk geen $129 maar $39 !!!!
Kan er misschien meer krijgen, iets duurder denkelijk....
Tot nu toe gebruikte ik in de Harrison mini 6 remklauw de standaard SBS organische remblokjes. Gewisseld met de SBS Carbon Tech remblokjes na alles met reiniger goed schoongemaakt te hebben.
Na 50 km's inremmen is de rem véél beter gebleken; een echte tweevinger-rem!! En dat voor net iets meer dan €12* !!!
Dan nog 2 mooie wallpapertjes, made by chief, voor míjn(!!!) Zumo:
q9
*per remblokje q19 .
Even passen en dat deed ie 100% q117 ! Daarna tijdje zagen, vijlen en schuren om 'm korter te krijgen zodat de wielbasis kort lijkt q1 ......
rvs Inbusboutje erop en voilà!
http://www.axrcycle.com/index.html
Het gepolijste alu moet alleen nog iets doffer worden, nu lijkt het teveel op chroom............. w94
>>>> q16
Oh ja, voel me af en toe een soort "internetjutter"; betaalde natuurlijk geen $129 maar $39 !!!!
Kan er misschien meer krijgen, iets duurder denkelijk....
Tot nu toe gebruikte ik in de Harrison mini 6 remklauw de standaard SBS organische remblokjes. Gewisseld met de SBS Carbon Tech remblokjes na alles met reiniger goed schoongemaakt te hebben.
Na 50 km's inremmen is de rem véél beter gebleken; een echte tweevinger-rem!! En dat voor net iets meer dan €12* !!!
Dan nog 2 mooie wallpapertjes, made by chief, voor míjn(!!!) Zumo:
q9
*per remblokje q19 .
- charlesb52
- *
- Berichten: 2942
- Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
- Locatie: Maastricht
- Has thanked: 2060 times
- Been thanked: 1303 times
- Contacteer:
Re: Van 883tje naar Sportzilla1, 1991-2012.
Vandaag bij TFX de nieuwe achterschokkers gemonteerd; uittesten en in oktober zachtere veren en +1/+2 cm uitproberen.
Het zijn de XR-schokbrekers, met harde veer en zeer weinig ingaande low- en highspeeddemping!
Binnendoor teruggereden en genieten van de wegligging én het tecno uiterlijk!!!!!!
q6
Corbin Gunfighter gescoord in de "hoge" basketweave uitvoering, zodat ik niet meer zo chopperig zit, m'n lage is nu te koop **(PBen, niet híer reageren svp):
**26-10:Intussen verkocht!
Het zijn de XR-schokbrekers, met harde veer en zeer weinig ingaande low- en highspeeddemping!
Binnendoor teruggereden en genieten van de wegligging én het tecno uiterlijk!!!!!!
q6
Corbin Gunfighter gescoord in de "hoge" basketweave uitvoering, zodat ik niet meer zo chopperig zit, m'n lage is nu te koop **(PBen, niet híer reageren svp):
**26-10:Intussen verkocht!
- charlesb52
- *
- Berichten: 2942
- Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
- Locatie: Maastricht
- Has thanked: 2060 times
- Been thanked: 1303 times
- Contacteer:
Re: Van 883tje naar Sportzilla1, 1991-2012.
Knipperlichtjes achter waren beschadigd, ff de piccolo's gemonteerd, nu de definitieve LEDs gemonteerd! Ook een paar "crashbobbins"op de schokkers ter bescherming en natuurlijk het dikkere "basketweave" corbinzadel waardoor ik wat prettiger zit!
q16
En tijdelijk het originele 883stuurtje gemonteerd. Ik zoek nog een smaller stuur, laag, superbikestijl en 70-75 centimeter breed. Bon kijkt in Japan nog voor een setje om een 22mm stuurtje met de originele handvatten ed te monteren! Dan zou een alu LSL Superbike Low kunnen.
ff Met het originele stuur rondgereden, maar dat was met toch wat te chopperachtig. Vervangen door een Biltwell Trackers:
q6
Niet zo breed als het Lucas Speedfight stuur waar ik jaren mee rondreed, 75 ipv de 85 cm en veel gevoel voor het sturen! q117
q16
En tijdelijk het originele 883stuurtje gemonteerd. Ik zoek nog een smaller stuur, laag, superbikestijl en 70-75 centimeter breed. Bon kijkt in Japan nog voor een setje om een 22mm stuurtje met de originele handvatten ed te monteren! Dan zou een alu LSL Superbike Low kunnen.
ff Met het originele stuur rondgereden, maar dat was met toch wat te chopperachtig. Vervangen door een Biltwell Trackers:
q6
Niet zo breed als het Lucas Speedfight stuur waar ik jaren mee rondreed, 75 ipv de 85 cm en veel gevoel voor het sturen! q117
- charlesb52
- *
- Berichten: 2942
- Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
- Locatie: Maastricht
- Has thanked: 2060 times
- Been thanked: 1303 times
- Contacteer:
Re: Van 883tje naar Sportzilla1, 1991-2012.
RAMmount balletje, alu riserklem matzwart gespoten(matzwart, bij Action €1,99) en setje "sliders" ter bescherming van de schokbrekers en brug (komt nog een bout doorheen!):
--
rvs Naamplaatje door Nono in Japan gemaakt q117 !
Eindelijk het "teller- en koplampverlagingssetje"dat Bon me meenam uit Japan gemonteerd; de koplampbeugel paste natuurlijk net niet op een 91er, was dus wat aluminium wegslijpen!! De lamp komt nog zo'n 2 cm lager, maar voor nu is ie ok! Klokjes, niet op letten, toerentellertje zit ff vastgeplakt want die moet ik nog passen met 't kuipje.
Ben ik eindelijk van die chopper-achtige hoge km-teller af q16 !
xx
Ik kreeg de schijf niet los; Nostalgia even laten helpen en de Performance Machine 33cm schijf zit erop.
Dit weekend nog een fotootje van 't geheel maken
--
rvs Naamplaatje door Nono in Japan gemaakt q117 !
Eindelijk het "teller- en koplampverlagingssetje"dat Bon me meenam uit Japan gemonteerd; de koplampbeugel paste natuurlijk net niet op een 91er, was dus wat aluminium wegslijpen!! De lamp komt nog zo'n 2 cm lager, maar voor nu is ie ok! Klokjes, niet op letten, toerentellertje zit ff vastgeplakt want die moet ik nog passen met 't kuipje.
Ben ik eindelijk van die chopper-achtige hoge km-teller af q16 !
xx
Ik kreeg de schijf niet los; Nostalgia even laten helpen en de Performance Machine 33cm schijf zit erop.
Dit weekend nog een fotootje van 't geheel maken
- charlesb52
- *
- Berichten: 2942
- Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
- Locatie: Maastricht
- Has thanked: 2060 times
- Been thanked: 1303 times
- Contacteer:
Re: Van 883tje naar Sportzilla1, 1991-2012.
De verlagingskit van Bon uit Japan (Kijima/Belfast, lamp zo'n 3 cm lager en teller een 5cm lager gemonteerd..)), het bredere origineel-HD kuipje aangepast, vorkcovers 2 cm's ingekort en de 33cm Performance Machine REMschijf (echte 2 vingerrem!):
q5
Van hoog & smal kuipje naar laag & breder kuipje
Veren van de achterschokkers en het pointcovertje door DEKRU/kruis in 1028 gepoedercoat:
Inbusbout van Joker ipv die "fabrieksbout"op het balhoofd:
>
q5
Van hoog & smal kuipje naar laag & breder kuipje
Veren van de achterschokkers en het pointcovertje door DEKRU/kruis in 1028 gepoedercoat:
Inbusbout van Joker ipv die "fabrieksbout"op het balhoofd:
>
- charlesb52
- *
- Berichten: 2942
- Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
- Locatie: Maastricht
- Has thanked: 2060 times
- Been thanked: 1303 times
- Contacteer:
Re: Van 883tje naar Sportzilla1, 1991-2012.
Ik verkocht SZ1 aan Max, oude middelbare-school-vriend. Maar:
Max en SZ1 werden stilstaand van achter aangereden voor een verkeerslicht. Gelukkig mankeerde Max niet zo veel, SZ had behoorlijke achterschade, stuur, schakelsetje, tank etc etc.......... Max bracht me natuurlijk direkt op de hoogte van SZ, ik maakte me eigenlijk meer druk om Max' toestand!!!!
q3
Staat nu te koop in Venlo, opknappen, onderdelen.......
Max en SZ1 werden stilstaand van achter aangereden voor een verkeerslicht. Gelukkig mankeerde Max niet zo veel, SZ had behoorlijke achterschade, stuur, schakelsetje, tank etc etc.......... Max bracht me natuurlijk direkt op de hoogte van SZ, ik maakte me eigenlijk meer druk om Max' toestand!!!!
q3
Staat nu te koop in Venlo, opknappen, onderdelen.......
- charlesb52
- *
- Berichten: 2942
- Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
- Locatie: Maastricht
- Has thanked: 2060 times
- Been thanked: 1303 times
- Contacteer:
Re: Van 883tje naar Sportzilla1, 1991-2012.
En de story blijft doorgaan, haha!!
Van eddyspam kreeg ik http://www.2dehands.be/motoren/motoren/ ... op-of-page
€7000, alleen jammer van dat HD-logo q19 :
Van eddyspam kreeg ik http://www.2dehands.be/motoren/motoren/ ... op-of-page
€7000, alleen jammer van dat HD-logo q19 :
-
- 10-24
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 29 okt 2015 11:06
-
- 5-9
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 28 apr 2016 11:28
Re: Van 883tje naar Sportzilla1, 1991-2012.
Heel mmoie moto en leuk om al de veranderingen te zien op volgorde.