hardtail Sportster project
Re: hardtail Sportster project
Daar heb ik dan weer alle begrip voor. Je zou er een leuk dagje uit van kunnen maken...…….Gouda is een leuke oude stad met mooie gebouwen, grachten en leuke horeca. Dus na een dag arbeid lekker bieren en wat eten op kosten van de baas is allemaal mogelijk. Gaat allemaal goedkomen alleen moet ik nog ff uitvinden hoe. Een uitdaging! En wordt het een teleurstelling dan was de verwachting kennelijk te hoog...……
Wordt vervolgd. Deze week de olietank verder aanpassen, het frame verlassen om aan de olietank aan te sluiten en misschien de accubak plaatsen als daar tijd voor is. Tot ooit!
Wordt vervolgd. Deze week de olietank verder aanpassen, het frame verlassen om aan de olietank aan te sluiten en misschien de accubak plaatsen als daar tijd voor is. Tot ooit!
Re: hardtail Sportster project
Vandaag de uitlaten weer bevestigd. De voorste was wel heel simpel, die kon op z'n oude plek. De achterste is wat lastiger. Aangezien het originele achterframe er af geflext is ging die niet meer passen. Eerst ff kartonnetjes op maat knippen. Dan kijken waar dat op het frame gaat passen. Aftekenen en het kartonnen malletje overzetten op een stukje ijzer. Het ijzeren plaatje scheef weggeslepen van voor naar achter, van ong. 4 mm naar 1 mm omdat het dan mooi schuin mee loopt met het frame en de uitlaat. Dan de boel aan het frame vastgelast. Kost ff tijd als je er niets van weet en ook nog weinig van kan......maar gelukt. Dan het grove materiaal met de slijptol bijgewerkt, gaatje er in boren om aan te sluiten op de beugel die aan de uitlaat zit. Al met al een half dagje zoet maar het zit dan wel zoals ik het wil. Zie foto's
Re: hardtail Sportster project
Op het frame gelast, nu nog afwerken.
P.s, kenners, er zit een metalen ring aan het einde van de bocht. Daar waar de bocht de cilinder in gaat. Ik kan me niet voorstellen dat dit ook als pakking fungeert. Wat hoort er nog tussen??
P.s, kenners, er zit een metalen ring aan het einde van de bocht. Daar waar de bocht de cilinder in gaat. Ik kan me niet voorstellen dat dit ook als pakking fungeert. Wat hoort er nog tussen??
-
- 1500-1749
- Berichten: 1609
- Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
- Has thanked: 176 times
- Been thanked: 350 times
Re: hardtail Sportster project
Er moet nog een ronde pakking tussen. Heb er nog 2 liggen geloof ik. Zal eens kijken
- kruisje
- 200-349
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 21 sep 2015 08:45
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 97 times
- Contacteer:
Re: hardtail Sportster project
meestal blijven die in de kop hangen, controleer dat eerst ff voordat je er twee op elkaar gaat zetten,
is een grijze ring, van een soort asbest materiaal, met staalvezels erin.
is een grijze ring, van een soort asbest materiaal, met staalvezels erin.
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3147
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1331 times
- Been thanked: 1575 times
- Contacteer:
Re: hardtail Sportster project
Over de herbruikbaarheid van die pakkingen zijn al eindeloze discussies geweest. Dezelfde uitlaat wil wel lukken om nog afdichten maar ik blijf voorstander om deze in één keer te vernieuwen.
Dit zijn er gelijk er oem inzitten:
Dit zijn er gelijk er oem inzitten:
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3147
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1331 times
- Been thanked: 1575 times
- Contacteer:
Re: hardtail Sportster project
Dit heb je bovenaan op je 2 uitlaaten zitten, deze drie dingen + de moeren en rondellen
2x Flanges
2x Pakkingen
2x C Clips
4x moeren + rondellen
2x Flanges
2x Pakkingen
2x C Clips
4x moeren + rondellen
Re: hardtail Sportster project
Bedankt voor de (nuttige) tips. Daar hebbie wat aan en kun je wat mee.
Op de gelaste steun moet ik toch ff terugkomen.
Ik dacht dat ie lekker vast zat...…………...dus niet.
Overnieuw beginnen en uithuilen - of was het nou net andersom?
Wordt vervolgd!
Op de gelaste steun moet ik toch ff terugkomen.
Ik dacht dat ie lekker vast zat...…………...dus niet.
Overnieuw beginnen en uithuilen - of was het nou net andersom?
Wordt vervolgd!
-
- 5-9
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 10 jan 2018 14:15
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: hardtail Sportster project
Hoe verloopt het met de electra?
Ikzelf ben ook geen electicoien, maar in het verleden van een 86-sportster ook de electra geheel vervangen.
Ik heb het in delen gedaan, eerst de bestaande verbindingen goed uitgetekend op een A3 papier, vervolgens stap vor stap vervangen.
Dus eerst het startgedeelte, en dit ook getest.
Vervolgens de verlichting en daarna de knipperlichten.
Ik moet eens kijken of ik nog ergens die tekeningen heb liggen.
Stuur maar ff mailtje naar roelcamino@Live.com
Ikzelf ben ook geen electicoien, maar in het verleden van een 86-sportster ook de electra geheel vervangen.
Ik heb het in delen gedaan, eerst de bestaande verbindingen goed uitgetekend op een A3 papier, vervolgens stap vor stap vervangen.
Dus eerst het startgedeelte, en dit ook getest.
Vervolgens de verlichting en daarna de knipperlichten.
Ik moet eens kijken of ik nog ergens die tekeningen heb liggen.
Stuur maar ff mailtje naar roelcamino@Live.com
Re: hardtail Sportster project
Daar iestie weer. De olietank is inmiddels aangepast en moet nu nog verder afgewerkt. Op het frame heb ik een strip gelast waar de tank in/aan komt te hangen. Foto's volgen. Nu ga ik verder met de accubak, spatbordbevestiging en sissybar. De accubak komt in aangepaste vorm onder op het frame te staan. Daar past ie netjes onder de olietank. Ik kwam overigens deze (originele) weer in de onderdelenbak tegen. Nou meen ik me te herinneren dat er onder aan deze bak een olieleiding bevestigd zit/zat op een tuutje??? Zie ook de foto. Welke leiding dit was weet ik niet meer, maar al helemaal niet wat het nut er van is. Het tuutje is afgesloten, daar kan geen lucht of wat ook door, dus geen afvoer of ontluchting maar wat dan wel? Vast wel iemand van jullie die dit weet. Zoals het er nu naar uit ziet is het werk aan de motor over ongeveer een maand klaar. Nou ja, klaar...………..dan zit er nog een hoop werk aan waar ik dus echt geen bal van weet of snap. Zoals al eerder aangegeven, de bedrading maar ook technisch gaat dit hoofdbrekens opleveren om alles weer gangbaar te maken en aan te sluiten. Nou ja, als ik er echt niet meer uit kom dan kan hij vast wel naar El Parro! Die weet er echt alles van volgens m
ij. Wordt vervolgd.- Johan m
- 500-599
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 21 sep 2015 21:08
- Has thanked: 226 times
- Been thanked: 369 times
Re: hardtail Sportster project
In de aanvoerslang van de olietank naar de oliepomp zit origineel een t-stuk, waarvan de slang die daar aan zit op dit “tuutje” is aangesloten.
Als je de slang van dit tuutje afhaalt kan je de olie uit de olietank laten lopen.
Het is dus de manier waarop je olie kan verversen.
Als je de slang van dit tuutje afhaalt kan je de olie uit de olietank laten lopen.
Het is dus de manier waarop je olie kan verversen.
Re: hardtail Sportster project
Het accubakje herverbouwd. Hier en daar een stukje aangelast om hem rechtstreeks op het frame te kunnen lassen. Zoals gebruikelijk, knippen en plakken in en met karton en overnemen op een stukje metaal. Met de slijptol er uit gehaald en na wat bijwerken past de boel. Weer slijpen, in de primer zetten aan de onderkant (kom ik voorlopig niet meer bij) en op het frame gelast. Ook de olietank hangt er mooi bij in twee van rubber blokken voorzien bouten. Nu nog een derde bevestigingspunt op de olietank lassen en aan de horizontale framepijp zodat e.e.a. goed vast zit. De accu past er net onder, netjes! Wat slijp en spuitwerk en dan de sissybar aanpassen om hem op de achterasbussen vast te zetten. Dit omdat het spatbord hier ook weer aan vast komt. Als je de ketting gaat stellen dan blijft het spatbord mooi dicht op het wiel en in de juiste ronding zitten. Er komt nog een stelbout op de verticale framepijp zodat hij daar ook goed vast zit (3 punten) en ook versteld kan worden. Het schiet allemaal lekker op nu. Een maandje zoals gehoopt gaat niet lukken maar het einde is aardig in zicht. Nu nog iemand voor de bedrading vinden en de laatste technische afstellingen. Dit voorjaar moet hij rijden vind ik, hoop ik...………….
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3147
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1331 times
- Been thanked: 1575 times
- Contacteer:
Re: hardtail Sportster project
Hoi, morgen weer verder en nieuwe foto's
En nee, de accubak staat koud op het frame gelast.
Wel staat de accu aan alle kanten in het rubber in de bak.
Dit om kapot trillen te voorkomen.
Ik ga er vanuit dat dit voldoet.
En nee, de accubak staat koud op het frame gelast.
Wel staat de accu aan alle kanten in het rubber in de bak.
Dit om kapot trillen te voorkomen.
Ik ga er vanuit dat dit voldoet.
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3147
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1331 times
- Been thanked: 1575 times
- Contacteer:
Re: hardtail Sportster project
Persoonlijk vind ik dit beter om een batterijvak of olietank in op te hangen.
Je hebt ook deze nog,
Gewoon rubber bekleding heeft niet dezelfde functie als deze hierboven, een motorblok rechtstreeks
in het hardtail frame gemonteerd kan behoorlijk wat trillingen doorgeven aan de batterij.
.
Je hebt ook deze nog,
Gewoon rubber bekleding heeft niet dezelfde functie als deze hierboven, een motorblok rechtstreeks
in het hardtail frame gemonteerd kan behoorlijk wat trillingen doorgeven aan de batterij.
.
Re: hardtail Sportster project
Helaas te laat. De bak staat al in vaste verbinding met het frame. Rondom vast gelast.
Ik ga dus kijken of ik nog iets met je tip over de rubbers kan al weet ik op dit moment nog niet wat.
Zal morgen de beloofde foto's maken en op de site zetten. De wil is er wel maar zoals altijd ontbreekt
de tijd. Ik ben nu bezig om de sissybar op de spacers van de achteras te monteren. Voordeel hiervan is,
denk ik, dat het spatbord en de sissybar bij het verstellen van de ketting mooi op dezelfde afstand van de
band/spatbord blijven. Kijken of dit lukt en dan de sissybar inkorten en pas maken. Achterspatbord inkorten en
aan de sissybar bevestigen. Nog een rekje kopen voor de zadeltassen misschien of anders koud onder het zadel aan het spatbord bevestigen. Gaant zien...….laterrrrrrr…...
Ik ga dus kijken of ik nog iets met je tip over de rubbers kan al weet ik op dit moment nog niet wat.
Zal morgen de beloofde foto's maken en op de site zetten. De wil is er wel maar zoals altijd ontbreekt
de tijd. Ik ben nu bezig om de sissybar op de spacers van de achteras te monteren. Voordeel hiervan is,
denk ik, dat het spatbord en de sissybar bij het verstellen van de ketting mooi op dezelfde afstand van de
band/spatbord blijven. Kijken of dit lukt en dan de sissybar inkorten en pas maken. Achterspatbord inkorten en
aan de sissybar bevestigen. Nog een rekje kopen voor de zadeltassen misschien of anders koud onder het zadel aan het spatbord bevestigen. Gaant zien...….laterrrrrrr…...
- Johan m
- 500-599
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 21 sep 2015 21:08
- Has thanked: 226 times
- Been thanked: 369 times
Re: hardtail Sportster project
Het gaat bij mij al een aardige poos goed met een accubak die zo op het frame geschroefd zit.
- kruisje
- 200-349
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 21 sep 2015 08:45
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 97 times
- Contacteer:
Re: hardtail Sportster project
boutjes of rubbers, beide goed vind ik.
Waar ik niet tegen kan is dat iedereen alles maar vast op t frame gaat bakken.
Ten eerste, ziet het er niet uit, beetje buurman buurman knutselkaboutert achtig, ten tweede zit je altijd vast aan die accubak.
moet er later iets veranderd worden, heb je dus wel een probleem....
Nu snap ik waarom ik een jaar over een fiets bouw, en anderen binnen een week klaar zijn ....
Waar ik niet tegen kan is dat iedereen alles maar vast op t frame gaat bakken.
Ten eerste, ziet het er niet uit, beetje buurman buurman knutselkaboutert achtig, ten tweede zit je altijd vast aan die accubak.
moet er later iets veranderd worden, heb je dus wel een probleem....
Nu snap ik waarom ik een jaar over een fiets bouw, en anderen binnen een week klaar zijn ....
Re: hardtail Sportster project
O jee, wist niet dat jij hier niet tegen kon. Anders had ik dit natuurlijk nooit gedaan. Sorry...….
Lekker belangrijk. Jouw mening en dat mag. Ik doe wat ik zelf wil uiteraard. Vind je het mooi?
Helemaal goed. Vind je het niks? Ook prima. Maar daardoor verandert er dus niks.
En als ik de bak op deze manier zat ben dan pak ik de flex en istie in 5 minuten weer
een los accubakkie. Ja toch?
Ben inmiddels weer wat verder. De foto's die beloofd waren komen er aan.
Laterrrrrrrrrrrr
Lekker belangrijk. Jouw mening en dat mag. Ik doe wat ik zelf wil uiteraard. Vind je het mooi?
Helemaal goed. Vind je het niks? Ook prima. Maar daardoor verandert er dus niks.
En als ik de bak op deze manier zat ben dan pak ik de flex en istie in 5 minuten weer
een los accubakkie. Ja toch?
Ben inmiddels weer wat verder. De foto's die beloofd waren komen er aan.
Laterrrrrrrrrrrr
- kruisje
- 200-349
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 21 sep 2015 08:45
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 97 times
- Contacteer:
Re: hardtail Sportster project
had ik t over mooi of niet mooi gehad ??
maar goed, ga zo door mijn jong, bak alles vast, en leg de flex binnen handbereik.
kusjes
maar goed, ga zo door mijn jong, bak alles vast, en leg de flex binnen handbereik.
kusjes
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3147
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1331 times
- Been thanked: 1575 times
- Contacteer: